Eğitim Postası
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 58 - Ekim 2021 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Aydın, Ş. & Baloğlu, M. (2021). İstatistik kaygısı ve istatistiğe yönelik tutum arasındaki ilişki: Bir meta-analiz çalışması. Fifth International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 28-30 Ekim, Antalya, Türkiye.
  • Aydın, Ş. (2021). Matematik ve yaratıcılık ile ilgili akademik yayınların VOSviewer ile bibliyometrik analizi. Second International Congress on Gifted and Talented Education, (IGATE2021), 11-12 Ekim, Ankara, Türkiye.
  • Bağdat, A., Nerse, S. ve Yıldız, B. (2021). Türkiye’de Son 10 Yılda Matematik Eğitimi Alanında Tahmin Konusu ile İlgili Yapılmış Araştırmaların İncelenmesi. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim Alanya/Antalya
  • Bıçakçı, M., & Bulgurcu, S. (2021). Kariyer yöneliminde örtük zeka teorilerinin yordayıcı rolünün incelenmesi. International Congress on Gifted and Talentd Education (IGATE’21), October 11-14, 2021, Ankara, Turkey.
  • Bıçakçı, M., Tan, S. (2021). Özel yeteneklilerde zorunlu seçim ikilemi. International Congress on Gifted and Talentd Education (IGATE’21), October 11-14, 2021, Ankara, Turkey.
  • Bıçakçı, M., Yağbasanlar, O., & Akkuş, Ş. K. (2021). Özel yetenekli bireylere eğitim veren öğretmenler ile örgün eğitim okullarındaki öğretmenlerin kişilik özelliklerinin karşılaştırılması. International Congress on Gifted and Talentd Education (IGATE’21), October 11-14, 2021, Ankara, Turkey.
  • Bilgiç, Ş. & Baloğlu, M. (2021). Üstün zekâlı öğrencilere yönelik farklılaştırılmış matematik öğretiminin etkililiğinin meta-analiz yoluyla incelenmesi. Fifth International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 28-30 Ekim, Antalya, Türkiye.
  • Çelik, R., Arslantaş-İlter, E. ve Yıldız, B. (2021).  Türkiye’de Matematik Eğitimi Alanında Eylem Araştırması Yöntemi Kullanılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim Alanya/Antalya
  • Çetin, İ. & Aydın, M. & Bilgiç, Ş. (2021). Matematiksel modelleme çalışmalarının incelenmesi: Bir betimsel içerik analizi çalışması. Fifth International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 28-30 Ekim, Antalya, Türkiye.
  • Köksal, İ., & Bıçakçı, M. (2021). Özel yetenekliler hakkındaki felsefi görüşler. International Congress on Gifted and Talentd Education (IGATE’21), October 11-14, 2021, Ankara, Turkey.
  • Köroğlu, M. N., Turan, B. ve Yıldız, B. (2021)  Matematik Eğitimi Tezlerinde Karma Yöntem Kullanımının İncelenmesi. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim Alanya/Antalya
  • Köroğlu, M. N. ve Yıldız, B. (2021). Matematik Eğitiminde Tasarım Odaklı Düşünme: Minecraft Örneği. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim Alanya/Antalya
  • Satan, N. ve Yıldız, B. (2021) Uzaktan Eğitim Sürecinin Matematik Öğretmenlerinin Görüşüne Dayanarak Teknoloji Kabul Modeli ile İncelenmesi. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim Alanya/Antalya
  • Şakar, S., & Baloğlu, M. (2021). Kavramsal bir analiz: savant sendromu, yüksek işlevli osb, çoklu yetersizlik ve iki kere farklılık.. International Congress on Gifted and Talentd Education (IGATE’21), October 11-14, 2021, Ankara, Turkey.
  • Ünüvar, E. ve Yıldız, B. (2021).  Türkiye’de Eğitimde Teknoloji Entegrasyonuna Yönelik Politikaların Uluslararası Standartlarla Birlikte İncelenmesi ve Matematik Eğitimine Yansımaları. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim Alanya/Antalya
  • Yazgı-Yanık, Z., & Şakar, S. (2021). Öğrenciniz iki kere farklı olabilir mi? International Congress on Gifted and Talentd Education (IGATE’21), October 11-14, 2021, Ankara, Turkey.
  • Yıldız, B. ve Urhan, S. (2021). Matematik Öğretmen Adaylarının 5E Öğrenme Modeline Göre Tasarladıkları Ders Planlarının Bütünleştirilmiş Etkileşim Tasarımı Modeline Göre İncelenmesi. 5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-5) Sempozyumu, 28-30 Ekim Alanya/Antalya


Ulusal Bildiriler
  • Ataş, B., Özsandıkçı, İ., Saral, D., & Olçay, S. (2021). Özel Eğitim Öğretmenlerinin Bilimsel Dayanaklı Uygulamalara Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi. 31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 22-24 Ekim, İzmir, Türkiye (Çevrimiçi).
  • Atmaca, F., Şakar, S., & Baloğlu, M. (2021).Üstün Zekâlı ve Yetenekliler Eğitimi Alanındaki Lisansüstü Tezlerin Önerilerinin İncelenmesi. 31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021.
  • Olçay, S., & Saral, D. (2021). Uzaktan Koçluk Uygulamasının Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Öğrencilerle Çalışan Öğretmenlerin Öğretim Becerileri ve Öğrencilerin Sosyal Becerileri Üzerindeki Etkisi. 31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 22-24 Ekim, İzmir, Türkiye (Çevrimiçi)
  • Seferoğlu, S. S. (2021). Dijital dönüşüm sürecinde bir yolculuk: Toplum 5.0 ve yeni teknolojilerin yansımaları. ÜNAK 2021 Sempozyumu ve Sanal Fuarı. Salgın Sürecinde Dijital Kütüphanecilik: Geleceği Planlamak. Panel 2: Öğrenme-Öğretme Süreçlerinde Dijital Dönüşüm: Yenilikçi Teknolojiler, Araçlar ve Bilgi Kaynakları. ÜNAK-Üniversite ve Araştırma Kütüphanecileri Derneği. 4 Ekim 2021 (Çevrimiçi).

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Açıkgül, Fırat, E. & Köksal, M.S., (2021). Investigation of relationship between intellectual risk taking in science learning and metacognitive awareness, Turkish Journal of Science Education.
  • Coşkun, M., & Turanlı, N. (2021). Matematik öğretmen adaylarının süreklilik konusunda kavram imajları. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 15(37), 53-73.
  • Çıralı Sarıca, H. & Usluel, Y. K. (2021). Pre-service teachers’ future professional self-understanding: a reception study through teachers’ digital stories. Journal of Education for Teaching (Online First). doi: 10.1080/02607476.2021.1967088
  • Ozer, E., & Ozdemir, S. (2021). The relation between reading performance and eye movement parameters of high-skilled and low-skilled readers. Education and Science, 1-18.
  • Ozer, E., & Özdemir, S. (2021). Okuma araştırmalarında geçmişten günümüze göz izleme tekniği. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 1-23.
  • Saral, D., & Olçay, S. (2021). Telehealth for families of children with special needs: experts’ opinions. Turkish Online Journal of Distance Education, 22(4), 130-146.
  • Yüreğilli, G. D., Şakar, S. N., Bicakci, M., & Köksal, M. S. (2021). Full-time schooling for gifted students in Turkey: What teachers and experts say about this?. Clinical Psychology and Special Education, 10(3), 208-230.


Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Mutlu, Y. & Atmaca, F. (2021). Diskalkulik çocuklara saat okuma öğretimi Diskalkuli - Matematik Öğrenme Güçlüğüne Sahip Çocuklara Matematik Öğretimi içinde (ss. 261-273) Vizetek Yayıncılık.

 

Yurtiçi Etkinlik Katılımları
  • Olçay, S., & Koç, M. (2021). Otizmli Bireylerde Cinsel İstismardan Korunma Becerilerinin Öğretimi, Otizmli Dergisi Aile Eğitimleri. 21 Ekim 2021 (Çevrimiçi).

Projeler
  • Dr. Öğr. Üyesi Bahadır YILDIZ, Samsun Rotary Kulübü Bilim Ve Sanat Merkezi tarafından düzenlenen ve TÜBİTAK 4004 Kapsamında desteklenen “Bilim Sanat Merkezi Matematik Öğretmenlerine Yönelik Teknoloji Destekli Matematik Uygulamaları” Başlıklı projede,  6 Ekim 2021 tarihinde “Kodlamaya Giriş” ve “Yapay Zeka” atölyelerini gerçekleştirmiştir.
  • Dr. Öğr. Üyesi Bahadır YILDIZ, Burdur Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen ve TÜBİTAK 4007 Bilim Şenlikleri Destekleme Programı Kapsamında desteklenen “Burdur Bilim Şenliği” Başlıklı projede, 21-22-23 Ekim 2021 tarihlerinde “Yapay Zekaya Giriş” atölyesi gerçekleştirmiştir.

Diğer Bilimsel Toplantılar
  • Özel Yetenekliler Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından 11-12 Ekim 2021 tarihleri arasında çevrimiçi “International Congress on Gifted and Talentd Education (IGATE’21)” düzenlenmiştir.

Başarılarımız

Öğretim Elemanları
  • Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip ailelerin çocuklarının yararlandıkları bilimsel dayanaklı uygulamaları, şu anda ve geçmişte yararlandıkları, yararlanmadıkları, yararlanmayı düşündükleri ya da düşünmedikleri destekleyici ve alternatif uygulamaları, kararlarını etkileyen etmenleri ve uygulamaların çocuklarının gelişimi üzerindeki etkilerini nasıl değerlendirdiklerinin belirlenmesi üzerine Özel Eğitim Bölümü öğretim elemanlarından Arş. Gör. Dinçer Saral ve Doç. Dr. Seray Olçay tarafından yürütülen araştırmaya ilişkin Arş. Gör. Dinçer Saral “Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuğa Sahip Ailelerin Alternatif ve Destekleyici Uygulamalara İlişkin Değerlendirmeleri” başlıklı sözlü bildiri ile Uluslararası Otizm Kongresi’nde “Kongre Katılım Bursu” ödülüne layık görülmüştür.
  • Özel Eğitim Bölümü Özel Yetenekliler Eğitimi Bilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Serdar KÖKSAL Sosyal Bilimler alanında Hacettepe Bilim Ödülü’ne layık görülmüştür.

Yükselmeler
  • Eğitim Fakültemizin çeşitli bölümlerinden 5 öğretim üyesi 21.10.2021 tarihinde Profesörlük kadrosuna atanmıştır.
    • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Güldem Alev ÖZKÖK
    • Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Hakan DEDEOĞLU
    • Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Arif ÖZER
    • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Mahir KALFA
    • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Mehmet KURUDAYIOĞLU
  • Eğitim Fakültemizin çeşitli bölümlerinden 2 öğretim üyesi 14.10.2021 tarihinde Doçent kadrosuna atanmıştır.
    • Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Özlem BAŞ
    • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Filiz METE

Diğer Etkinlikler/Açıklamalar
  • 21-22 Ekim 2021 tarihlerinde "bütün 4. sınıf öğrencilerimizin, bölüm ve ana bilim dalı uygulama koordinatörlerimizin, öğretim elemanlarımızın ve Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilisinin katılımlarıyla gerçekleştirdiğimiz toplantılar başarıyla tamamlandı."


Fotoğraflarla Fakültemiz

21-22 Ekim 2021 tarihlerinde "bütün 4. sınıf öğrencilerimizin, bölüm ve ana bilim dalı uygulama koordinatörlerimizin, öğretim elemanlarımızın ve Ankara İl Milli Eğitim Müdürlüğü yetkilisinin katılımlarıyla gerçekleştirdiğimiz toplantılar başarıyla tamamlandı."

   
   

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU’nun 4 Ekim 2021 tarihinde ÜNAK 2021 başlıklı etkinliğe panel konuşmacısı olarak katıldı.

   
   

Özel Eğitim Bölümü Özel Yetenekliler Eğitimi Bilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Serdar KÖKSAL Sosyal Bilimler alanında Hacettepe Bilim Ödülü’ne layık görülmüştür.

   

Özel Yetenekliler Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından 11-12 Ekim 2021 tarihleri arasında çevrimiçi “International Congress on Gifted and Talentd Education (IGATE’21)” düzenlenmiştir.

 
   

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara