Eğitim Postası
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 62 - Nisan-Mayıs-Haziran 2022 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Avcı, E. N., Ünsal, G. ve Yıldız, B. (2022). İnformal Öğrenme Ortamı Olarak Tinkercad Circuits Arduino Simülasyonu, 2. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi (2nd International Congress on Informal Learning), 10-12 Haziran Ankara.
  • Başarıcı, R., & Seferoğlu, S. S. (2022). Ortaöğretim öğrencilerinin bilişim teknolojilerini etik kullanma düzeyleri ile ahlaki olgunluk düzeyleri arasındaki ilişki. I. Uluslararası “Manas” Eğitim Araştırmaları Kongresi. Kırgızistan-Türkiye Manas Üniversitesi ile K. Tınıstanov Isık-Göl Devlet Üniversitesi. 27-29 Mayıs 2022.
  • Çelik, B., Eroğlu, T. Ve Yıldız, B. (2022) İnformal Öğrenme Ortamı Olarak Zeki Öğretim Sistemleri, 2. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi (2nd International Congress on Informal Learning), 10-12 Haziran Ankara
  • Çelik, B., Eroğlu, T., Karataş, M. Ve Yıldız, B. (2022). Kesirlerde Toplama İşleminde Kavram Yanılgılarının Belirlenmesine Yönelik Tahmini Öğrenme Yol Haritasının Oluşturulması, IXth International Eurasian Educational Research Congress, 22-25 Haziran, İzmir.
  • Günduğdu, G. ve Avcı, M. (2022). İş Gücü Göçü Üzerine Yapılan Lisansüstü Tezlerde Dil Olgusu, Türk Diasporasında Ana Dili ve Çift Dillilik Sempozyumu, 4 Haziran, Ankara.
  • Köroğlu, M., N. ve Yıldız, B. (2022). İnformal Öğrenme Deneyimi olarak Sanal Dünyalar: Minecraft Örneği, 2. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi (2nd International Congress on Informal Learning), 10-12 Haziran, Ankara
  • Pak Varlı, K. Ve Yıldız, B. (2022). Geometri Öğretiminde Yapay Zeka Uygulaması Örneği, IXth International Eurasian Educational Research Congress, 22-25 Haziran, İzmir.
  • Sayın, Z. S. ve Yıldız, B. (2022). Türkiye'de Yapılan Matematiksel Akıl Yürütme Çalışmalarının İncelenmesi, 2. Uluslararası Lisansüstü Çalışmalar Kongresi (2nd International Graduate Studies Congress) 8-11 Haziran
  • Ünüvar E. ve Yıldız, B. (2022). Matematik Eğitiminde Yapay Zeka Çalışmalarının İncelenmesi, IXth International Eurasian Educational Research Congress, 22-25 Haziran, İzmir.
  • Yazıcı, N. & Günduğdu. G. (2022) Zihinselleştirme, Zihin Durumu Fiilleri ve Okur Deneyimi Bağlamında Bir İnceleme: “Kuş Olsam Evime Uçsam Örneği”, IV. Eurasian International Educational Research Congress, 22-25 June, Ege University-Online.

 

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Atmaca, F., Yağbasanlar, O., Yıldız, E., Göncü, A., Baloğlu, M. (2022). The backstage of twice-exceptionality: A systematic review of the movies. Roeper Review. Advance online publication. https://doi.org/10.1080/02783193.2022.2071366
  • Coşkun Şimşek, M., İnam, B., Yebrem Özdamar, S., & Turanlı, N. (2022). Distance education through the eyes of mathematics teachers. Hacettepe UniversityJournal of Education, 37(2), 629-653. doi: 10.16986/HUJE.2021073768
  • Çotuk, H. ve Özdemir S. (2022). Görme yetersizliğinden etkilenmiş ve gören çocukların sosyal etkileşim becerilerinin karşılaştırılması. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, https://doi.org/10.9779/pauefd.816803
  • Ecevit, T. , Karagöz F. ve Şimşek O.P,  (2022). Sosyobilimsel Durum Senaryoları Aracılığıyla Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Çevre ile ilgili Deneyim ve Görüşleri, Hacettepe Üniversitesi Egˆitim Faku¸¨ltesi Dergisi, 37(2), 541-557.
  • Karaosmanoğlu G., Adıgüzel O., Şimşek P. O. (2022).  Lise Öğrencilerinin Siber Zorbalıkla Baş Etme Stratejilerini Yaratıcı Drama ile Anlamak. Eğitim ve Bilim, 47(209), 207-237.
  • Keskin, H. K., Karadağ, Ö., & Köksal, M. S. (2022). Examining Effectiveness of Rapid Automatized Naming and Reading Skills in Identifying Gifted Students. Journal of Cognitive Education and Psychology, 21(1).
  • Mumcu, F., Atman Uslu, N., & Yıldız, B. (2022). Investigating teachers’ expectations from a professional development program for integrated STEM education. Journal of Pedagogical Research, 6(2), 44-60. https://dx.doi.org/10.33902/JPR.202213543
  • Özdinç, F., Kaya, G., Mumcu, F. & Yıldız, B.(2022) Integration of computational thinking into STEM activities: an example of an interdisciplinary unplugged programming activity, Science Activities, DOI: 10.1080/00368121.2022.2071817
  • Yıldız, E., Doğan, U., Özbay, Ö., & Seferoğlu, S. S. (2022). Flipped classroom in higher education: An investigation of instructor perceptions through the lens of TPACK. Education and Information Technologies. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-022-11059-8 [Çevrimiçi: https://trebuchet.public.springernature.app/get_content/0dbb78c6-10cb-4c7f-acb6-3e3c52f0ae90, Erişim tarihi: 21.04.2022.] [SSCI]Q2

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler

 

Yurt içi Etkinlik Katılımları
  • Olçay, S. (1 Nisan 2022). Webinar: Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde sosyal becerilerin desteklenmesi. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü, 1 Nisan 2022, Türkiye.
  • Olçay, S. (5 Nisan 2022). Webinar: Aileler, OSB'li çocukları için uygulamaları nasıl değerlendiriyor? Tohum Otizm Vakfı, 5 Nisan 2022, Türkiye.
  • Olçay S., & Saral, D. (20 Nisan 2022). Aile eğitimi: Etkili yöntem ve tekniklerle davranış değiştirme. MİA Vakfı, 20 Nisan 2022, Türkiye.
  • Olçay S., & Saral, D. (24 Nisan 2022). Sosyal Beceri Öğretimi. Uygulamalı Davranış Analizi Derneği, 24 Nisan 2022, Türkiye.
  • .
  • Prof. Dr. Selda Özdemir, 6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi’nde “Türkiye’de Erken Müdahale Süreci: Sorunlar ve Öneriler” başlıklı panele panelist olarak katılım göstermiştir.
  • Doç. Dr. Seray Olçay, 6. Uluslararası Katılımlı Ulusal Disiplinerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi’nde “Erken Müdahalede Davranışsal Uygulamalar” başlıklı panele panelist olarak katılım göstermiştir.
  • Prof. Dr. Selda Özdemir, “Otizm Spektrum Bozukluğunda Erken Dönem Belirtileri ve Erken Müdahale” başlıklı semineri gerçekleştirdi.
  • Seferoğlu, S. S. (2022). Dijital dönüşüm sürecinde teknoloji bağımlılığı ve yansımaları. Erken çocukluk döneminde teknoloji bağımlılığı. MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Çocuk Hakları Araştırma ve Geliştirme Merkezi. 28 Nisan 2022, Perşembe, Ankara.
  • Seferoğlu, S. S. (2022). Gençlik ve sosyal medya: Ne kadar gerçek, ne kadar sanal. Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi. Neşe Yağız Konferans Salonu, 18 Mayıs 2022, Çarşamba. Saat: 10:30. Ankara.
  • Seferoğlu, S. S. (2022). Dijital dönüşüm sürecinde dijital yetişkinin serüveni. Avrupa Yetişkin Öğrenimi Gündemi-6 Açılış Toplantısı. MEB Hayatboyu Öğrenme Genel Müdürlüğü. 25-26 Mayıs 2022, İstanbul.
  • Seferoğlu, S. S. (2022). Kuşaklararası iletişim ve dijital dönüşüm sürecindeki yansımaları. Lokman Hekim Üniversitesi, Sürekli Eğitim Merkezi, Jenerasyonlar Arası İletişim Kopukluğu ve Algı Değişimi Semineri. 28 Mayıs 2022, Cumartesi, Ankara.
  • Seferoğlu, S. S. (2022). Dijital dönüşüm süreci ve öğretmenlerin tekno-pedagojik yeterliklerinin geliştirilmesi. Uluslararası Design FILS Konferansı. MEB YEĞİTEK, 20-21 Haziran 2022, İstanbul.

Projeler
  • Doç. Dr. Pınar Özdemir ŞİMŞEK TUBITAK 2204-D Fen Bilimleri Öğretmen Adayları Uzaktan Eğitimi Etkileşimli Uygulamalarla Yapılandırıyor Projesi 27 Haziran-1 Temmuz 2022 tarihleri arasında Eğitmen olarak katılmıştır.

Çalıştaylar / Seminerler
  • Avcı, E. N. ve Yıldız, B. (2022) Makey Makey ile Matematik Öğretimi, MEET-UP’22, Mayıs 2022, TED Üniversitesi
  • Çelik, R., Turan, Ö ve Yıldız, B. (2022) Matematik Eğitiminde Makine Öğrenmesi, MEET-UP’22, Mayıs 2022, TED Üniversitesi
  • Eroğlu, T., Çelik, B., Karataş, M. Ve Yıldız, B. (2022) Matematik Eğitiminde Yapay Zeka Çalışmaları, MEET-UP’22, Mayıs 2022, TED Üniversitesi
  • Galiç, S. ve Yıldız, B. (2022) MIT App Invetor ile Mobil Uygulama Geliştirme, MEET-UP’22, Mayıs 2022, TED Üniversitesi
  • Gençaslan, O., Avcı, E. N. ve Yıldız, B. (2022) Matematik Eğitiminde Tinker Circuits Kullanımı, MEET-UP’22, Mayıs 2022, TED Üniversitesi
  • Gümüş, R., Ünsal, G. ve Yıldız, B (2022) Kuklaların Dili “Mblock”, MEET-UP’22, Mayıs 2022, TED Üniversitesi
  • Köroğlu, M., N. ve Yıldız, B. (2022) Matematik Eğitiminde Python Turtle Kullanımı, MEET-UP’22, Mayıs 2022, TED Üniversitesi
  • Şahin, B., Turan, Z. Ve Yıldız, B. (2022) Matematik Eğitiminde code.org Kullanımı, MEET-UP’22, Mayıs 2022, TED Üniversitesi
  • Özel Yetenekliler Uygulama ve Araştırma Merkezi Dr. Ahmet Bildiren’in katılımıyla “Öğrenme Güçlüğü Olan Üstün Yetenekliler” başlıklı semineri gerçekleştirdi.
  • Özel Yetenekliler Uygulama ve Araştırma Merkezi Dr. Ayça Konik’in katılımıyla “Özel Yeteneklilerin Aileleri Neler Yaşar?” başlıklı semineri gerçekleştirdi.
  • Özel Eğitim Topluluğu Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu etkinlikleri gerçekleştirdi.
  • Özel Yetenekliler Uygulama ve Araştırma Merkezi Dr. Sema Tan’ın katılımıyla “Yaratıcılık ve Yetenek Gelişimi” başlıklı semineri gerçekleştirdi.
  • Özel Eğitim Topluluğu Dr. Pınar Şafak’ın katılımıyla “Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerde İletişim Becerilerinin Desteklenmesi” başlıklı semineri gerçekleştirdi.
  • Prof. Dr. Mustafa Serdar Köksal “Üstün Zekâlı Çocuklar ve Öğrenme Süreçleri” başlıklı seminer gerçekleştirdi.
  • Prof. Dr. Selda Özdemir II. Otizm Zirvesinde “Otizmde Kaygı Bozuklukları: Buzdağının Görünen Yüzü Problem Davranışlar” başlıklı seminer gerçekleştirmiştir.
  • Seferoğlu, S. S. (2022). MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, “Elektronik Eğitim İçerikleri Çerçevesi: Yaklaşım, İlke ve Standartlar” Çalıştayı. 31 Mart 2022, Ankara.

Diğer Bilimsel Toplantılar
  • T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Yolu Festivali Çağdaş Drama Derneği Drama Atölyeleri Düzenleme Kurulu Başkanlığı etkinliğine  Doç. Dr. Pınar Özdemir ŞİMŞEK, 1-12 Haziran 2022 tarileri arasında katılmışlardır

Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Doktora Programı öğrencilerinden Halime GÜNGÖR Prof. Dr. Şefika Şule ERÇETİN'in danışmanlığında hazırladığı “Yükseköğretime Hazırlanırken 12. Sınıf Öğrencilerinin Okullarında Akademik Başarılarıyla Gelecek Beklentilerini Etkileyen Faktörler” başlıklı tezini 05.08.2020 tarihinde başarıyla tamamlayarak Dr. ünvanını almaya hak kazanmıştır.
  • Şemsi Kübra Akkuş, Dr. Selda Özdemir danışmanlığında “Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocukların Oyun Becerileri: Tek Denekli Araştırmalarda Meta Analiz” başlıklı yüksek lisans tezini tamamlamıştır.
  • Seda Şakar, Dr. Mustafa Baloğlu danışmanlığında “İki Kere Farklılık Potansiyeli Tarama Listesinin Geliştirilmesi” başlıklı yüksek lisans tezini tamamlamıştır.

Atamalar
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Kimya Eğitimi Ana Bilim Dalında açık bulunan profesör kadrosuna, Doç. Dr. Senar Temel 28.04.2022 tarihi itibariyle atanmıştır.
  • Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalında açık bulunan profesör kadrosuna, Doç. Dr. Burcu Atar 28.04.2022 tarihi itibariyle atanmıştır.
  • Eğitim Bilimleri Bölümü, Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Ana Bilim Dalında açık bulunan doçent kadrosuna, Doç. Dr. Gökhan Dağhan 16.06.2022 tarihi itibariyle atanmıştır.
  • Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Ana Bilim Dalında açık bulunan doçent kadrosuna, Doç. Dr. Kübra Atalay Kabasakal 16.06.2022 tarihi itibariyle atanmıştır.
  • Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Programları ve Öğretim Ana Bilim Dalında açık bulunan doçent kadrosuna, Doç. Dr. Gülçin Tan Şişman 16.06.2022 tarihi itibariyle atanmıştır.

Diğer Etkinlikler / Çalışmalar

Eğitim Fakültesinden Haberler
  • Fakültemiz koordinatörlüğünde yürütülen Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifika Programı 24.06.2022 tarihinde başarıyla tamamlanmıştır.
  • Erasmus + Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları Projesi Hk.
    Sayın Rektörümüz Prof. Dr. Mehmet Cahit GÜRAN’ın onayları ile Sayın Dekanımız Prof. Dr. Şefika Şule ERÇETİN ve ekibinin hazırlamış olduğu, Eğitim Fakültesi adına başvurulan 2022-1-TR01-KA220-VET-000089679 numaralı “Sürdürülebilir Yaşam Sürdürülebilir Mesleki Eğitim (Sustainable Life Sustainable Vocational Education)” başlıklı proje, Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Başkanlığı, Türkiye Ulusal Ajansı, Erasmus + Mesleki Eğitim Programı 2022 Yılı (1. Dönem), Ana Eylem 2 - İşbirliği İçin Ortaklıklar, Mesleki Eğitimde İşbirliği Ortaklıkları” kapsamında hibe desteği almaya hak kazanmıştır.
    https://egitim.hacettepe.edu.tr/tr/%3Cimg_src=fshacettepeedutregiti-140

Fotoğraflarla Fakültemiz

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Doktora Programı öğrencilerinden Halime GÜNGÖR Prof. Dr. Şefika Şule ERÇETİN'in danışmanlığında hazırladığı “Yüks??eköğretime Hazırlanırken 12. Sınıf Öğrencilerinin Okullarında Akademik Başarılarıyla Gelecek Beklentilerini Etkileyen Faktörler” başlıklı tezini 05.08.2020 tarihinde başarıyla tamamlayarak Dr. ünvanını almaya hak kazanmıştır.

Dr. Halime GÜNGÖR doktora teziyle 2022 TÜBA Teknofest  Doktora Bilim Ödülleri Sosyal ve Beşeri Bilimler 3.lük ödülünü almaya hak kazanmıştır. Dr. Halime GÜNGÖR Teknofest Karadeniz'de 03.09.2022 tarihinde ödül beratını Türkiye Bilimler Akademisi Başkanı Prof. Dr. Muzaffer ŞEKER'den, ödülünü 04.09.2022 tarihinde Sayın Selçuk BAYRAKTAR'dan almıştır.

   

Prof. Dr. Süleyman Sadi Seferoğlu MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Çocuk Hakları Araştırma ve Geliştirme Merkezinin 28 Nisan 2022 tarihinde düzenlediği etkinlikte “Dijital dönüşüm sürecinde teknoloji bağımlılığı ve yansımaları. Erken çocukluk döneminde teknoloji bağımlılığı” başlıklı bir konuşma yaptı.
   

Prof. Dr. Süleyman Sadi Seferoğlu 18 Mayıs 2022 tarihinde Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesinde “Gençlik ve sosyal medya: Ne kadar gerçek, ne kadar sanal” başlıklı bir konuşma yaptı.

 

Prof. Dr. S. Sadi Seferoğlu 26.052022 tarihinde MEB Hayatboyu Öğrenme Genel Müdürlüğünce düzenlenen Avrupa Yetişkin Öğrenimi Gündemi-6 Açılış Toplantısı kapsamında Dijital dönüşüm sürecinde dijital yetişkinin serüveni” başlıklı bir konuşma yaptı. Prof. Dr. S. Sadi Seferoğlu 28.052022 tarihinde Lokman Hekim Üniversitesi, SEM tarafından düzenlenen Jenerasyonlar Arası İletişim Kopukluğu ve Algı Değişimi etkinliği kapsamında “Kuşaklararası iletişim ve dijital dönüşüm sürecindeki yansımaları” başlıklı bir konuşma yaptı.

 

Prof. Dr. Selda Özdemir II. Otizm Zirvesinde “Otizmde Kaygı Bozuklukları: Buzdağının Görünen Yüzü Problem Davranışlar” başlıklı seminer gerçekleştirmiştir. Prof. Dr. Selda Özdemir, “Otizm Spektrum Bozukluğunda Erken Dönem Belirtileri ve Erken Müdahale” başlıklı semineri gerçekleştirdi.

Prof. Dr. Mustafa Serdar Köksal “Üstün Zekâlı Çocuklar ve Öğrenme Süreçleri” başlıklı seminer gerçekleştirdi.
 

Özel Yetenekliler Uygulama ve Araştırma Merkezi Dr. Ahmet Bildiren’in katılımıyla “Öğrenme Güçlüğü Olan Üstün Yetenekliler” başlıklı semineri gerçekleştirdi. Özel Yetenekliler Uygulama ve Araştırma Merkezi Dr. Ayça Konik’in katılımıyla “Özel Yeteneklilerin Aileleri Neler Yaşar?” başlıklı semineri gerçekleştirdi.
   
Özel Yetenekliler Uygulama ve Araştırma Merkezi Dr. Sema Tan’ın katılımıyla “Yaratıcılık ve Yetenek Gelişimi” başlıklı semineri gerçekleştirdi.  
 

Özel Eğitim Topluluğu Zihin Yetersizliği ve Otizm Spektrum Bozukluğu etkinlikleri gerçekleştirdi.

     
     

Özel Eğitim Topluluğu Dr. Pınar Şafak’ın katılımıyla “Çoklu Yetersizliği Olan Bireylerde İletişim Becerilerinin Desteklenmesi” başlıklı semineri gerçekleştirdi.

   

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara