Eğitim Postası - Güncel Sayı
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 10 - Temmuz 2017 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Kılıç, A. F., & Uysal, I. (2017). The comparison of dimensionality estimation methods in terms of correlation matrix, item number, sample size and mean factor loading. In 6th. International Conference on Education (p. 52). Zagreb.
  • Turan L.S., Arıkan K.(2017) The Effect of Birdwatching Activities On Systematic Terms Learning in Biology Courses, International Conference on New Horizons in Education, 17 – 19 July, Berlin - Germany
  • Uğurlu, S. (2017) DIF Analyses of PISA-2015 Scientific Literacy Items Using MIMIC and Multilevel MIMIC Models. World Congress on Education (WCE),  Ireland
  • Uysal, I., Kılıç, A. F., & Kelecioglu, H. (2017). Use of common subjects in test equating: A simulation study. In 6th. International Conference on Education (p. 51). Zagreb.

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Balaman, U. & Sert, O. (2017). The Coordination of Online L2 Interaction and Orientations to Task Interface for Epistemic Progression. Journal of Pragmatics, 115, 115-129. [SSCI]
  • Balaman, U. & Sert, O. (2017). Development of L2 Interactional Resources for Online Collaborative Task Accomplishment. Computer Assisted Language Learning. [SSCI]
  • Kapusuzoğlu, Ş., Dilekçi, Ü. (2017). Development of Artistic Supervision Model Scale (ASMS). Universal Journal of Educational Research, 5(7):1192-1200.
  • Korkmaz, A. & Gu¨ler Yıldız, T. (2017)). Assessingpreschools using the Eco-Schools program in terms of educating for sustainabledevelopment in earlychildhoodeducation. European EarlyChildhoodEducation Research Journal 4(25), 595-611.
  • Özdemir, M. (2017). Sosyal adalet liderliği, okula yönelik tutum ve okul bağlılığı arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Eğitim ve Bilim. Doi: http://dx.doi.org/10.15390/EB.2017.6281
  • Sert, O. & Balaman, U. (kabul edildi). Orientations to negotiated language and task rules in online L2 interaction. ReCALL. [SSCI]
  • Ünal, D. Çiğdem (2017). Anadili Almanca Olan Erasmus Öğrencilerinin Türkçe Öğrenmeye Yönelik Deneyimlerinin ve Yaklaşımlarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Türkiyat Araştırmaları (HÜTAD), 26, 293-328.

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Baş, Ö ve Yalçın, I . (2017). “Kırmızı Başlıklı Kız” masalı ve varyantları üzerine bir inceleme. Okuma Yazma Eğitimi Araştırmaları, 5 (1), 26-42.
  • Dağhan, G., Nuhoğlu Kibar, P., Menzi Çetin, N., Telli, E., & Akkoyunlu, B. (2017). Bilişim Teknolojileri öğretmen adaylarının bakış açısından 21. yüzyıl öğrenen ve öğretmen özellikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 7(2), 215-235. doi: 10.17943/etku.305062
  • Kılıç, A. F. (2017). Öğretmenlerin yaratıcı düşünceyi destekleme davranışlarının incelenmesi. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(1), 87–115.

  • Ülker-Erdem, A., Aydos, E.H. ve Çoban, A. (2017). Resimli Çocuk Kitaplarında Yer Alan Olumsuz Duygular ve Karakterlerin Kullandığı Baş Etme Stratejileri. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (2), 914-931.

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Ulusal
  • Alsancak-Sırakaya, D. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Tersyüz sınıf modelinde bireysel özelliklerin rolüyle ilgili bir değerlendirme. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017, (38. Bölüm, ss. 426-442).  TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Dağhan, G., & Akkoyunlu, B. (2017). Mobil öğrenme ve sürdürebilirlik. In H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu, & A. İşman (Eds.). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2017, (pp. 210-217).  Genç Reklam: Sakarya, Türkiye.
  • Demir, Ö. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Yeni kavramlar, farklı kullanımlar: Bilgi-işlemsel düşünmeyle ilgili bir değerlendirme.  F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017, (41. Bölüm, ss. 468-484).  TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Doğan, D., Çınar, M. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Sosyal medyanın karanlık yüzleri trollerle ilgili bir inceleme. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017, (45. Bölüm, ss. 517-533).  TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Durak, H. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterliklerinde etkili olan faktörlerle ilgili bir incelenme. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017, (29. Bölüm, ss. 317-329).  TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.
  • Durak, H., Karaoğlan-Yılmaz, G., Yılmaz-R. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Erken yaşta programlama eğitimi: Araştırmalardaki güncel eğilimlerle ilgili bir inceleme. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017, (12. Bölüm, ss. 119-137).  TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı.

Çalıştaylar/Seminerler
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyeleri Prof. Dr. S. Sadi SEFEROĞLU ve Yrd. Doç. Dr. Gökhan DAĞHAN 24-28 Temmuz 2017 tarihleri arasında Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından Afyonkarahisar'da düzenlenen "Güncellenen Öğretim Programlarına Yönelik Hazırlanan Ders Kitaplarına İçerik Hazırlama Çalıştayı"na katılmışlardır.

Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Doktora öğrencisi Ahmet Önal, Doç. Dr. Nuray Alagözlü danışmanlığında “English Language Teachers’ Perceptions of The European Portfolio for Student Teachers of Languages (EPOSTL) in Turkish Setting” başlıklı  doktora tezini tamamlamış ve doktor ünvanı almaya hak kazanmıştır. 

Diğer Etkinlikler
  • Fakültemiz Öğretim Üyelerinden Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen'in Editörlüğünü yapmış olduğu İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi (Journal of Research in Informal Environments) son sayısını yayımlamıştır. Söz konusu dergi açık erişimli olup, eğitimin her kademesinde ve alanında, informal ortamlarda yapılan öğrenme-öğretme faaliyetlerini ve bu ortamların farklı değişkenlere etkilerinin yer aldığı çalışmaları, kitap ve makale değerlendirmelerini de içeren özgün makaleleri yayımlayan hakemli bilimsel bir dergidir. Ayrıntılı bilgi için:  http://www.jrinen.com/    ve    http://dergipark.gov.tr/jrinen

Fotoğraflarla Fakültemiz

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesinin  ev sahipliğinde  “International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST)” isimli konferans 4-7 Temmuz 2017 tarihleri arasında Beytepe Yerleşkesinde yapıldı.

   

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara