Eğitim Postası Sayı: 1 - Ekim 2016 [PDF]
|
Bilimsel Çalışmalar |
Uluslararası Bildiriler |
Akın, T, Sarıca, H. Ç., Temizkan, M. ve Turan, F. (2016). Özel eğitimde teknoloji kullanımı: Bir içerik analizi çalışması. Paperpresented at the Fourth International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium, Elazığ, Türkiye. Arkün-Kocadere, S., Bayrak, F., Nuhoğlu Kibar, P., Çağlar, Ş., & Sayın, Z. (2016). Game elements in "Labours of Helcules". In P. Isaias (Ed.), Proceedings of the 15th International Conference www/Internet 2016 (pp.11-18). Mannheim, Germany: IADIS. Ataş, D., & Aktaş, T.(2016). Übersetzungskritische Analyse des Romans “Die Biene Maja und ihre Abenteuer“ von Waldemar Bonsels. VI. Uluslararası Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Kongresi, Konya. Dağhan, G., & Telli, E. (2016). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında karma yöntemle desenlenen tezlerin incelenmesi. 4th International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium (ITTES 2016), Elazığ, Türkiye. Demir, D., & Ünver, Ş. (2016). Alman Dili Eğitimi Bölümlerinde Dil Pratiğinin Önemi, Karşılaşılan Sorunlar ve Yeni Bir Araştırma Yaklaşımı, Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi. Demirel, M. (2016). Examining Graduate dissertations about learning strategies: Trends and reflections. 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresinde sözlü bildiri olarak sunulmuştur. Dolaş, P., & Genç, A. (2016). Türkiye, Bulgaristan, Tunus ve Finlandiya’da okutulan yerel nitelikli yabancı dil ders kitaplarında dilbilgisi öğretimi. VI. Uluslararası Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Kongresi “Kültürler Arası Etkileşime Karşılaştırmalı Bilimlerin Katkıları”, 12-13-14 Ekim 2016, Selçuk Üniversitesi, Konya. Gelmez-Burakgazi, S., & Şahin, İ. (2016). Scale development for pre-service teachers' perceptions towards professional ethics. 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi’nde sunulan bildiri. Antalya. Genç, A. ve Kalaycı, A. (2016). AOÖÇ’nin yerel Almanca ders kitaplarına yansımaları. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. Genç, A. (2016). Karşılaştırmalı bir ders kitabı analizi: Yabancı dil olarak Türkçe Öğretim Seti’nde Türk ve dünya edebiyatından seçmeler. VI. Uluslararası Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Kongresi “Kültürler Arası Etkileşime, Karşılaştırmalı Bilimlerin Katkıları”, 12-13-14 Ekim 2016, Selçuk Üniversitesi, Konya. Sarıca, H. Ç., & Usluel, Y. K. (2016). Topluma Hizmet Uygulamaları ve Dijital Hikâye Anlatımı. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium, Elazığ, Türkiye. Sarıca, H. Ç., Yıldırım, D. & Usluel, Y. K. (2016). A Content Analysis of ICT Integration in Education: Then and Now. Paper presented at the 2016 AECT (The Association for Educational Communications and Technology) International Convention, 17-21 October, Las Vegas, USA. Sarıçam, C. (2016). Özel amaçlı tıbbi Almancanın dilbilimsel analizi ve yabancı dil öğretimine yönelik öneriler. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi. Seferoglu, S. S. (2016). e-Eğitimde temel güncel kavramlara bir bakış: Kavramların kullanımları, kavramlarla ilgili yanılgılar ve farklı kullanımlar üzerine değerlendirmeler. Panel konuşmacısı. 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu – ITTES 2016 [4th International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium – ITTES 2016]. 6-8 Ekim 2016, Fırat Üniversitesi, Elazığ. Uğurlu, S., & Çobanoğlu Aktan, D. (2016). Görme engelli öğrencilere istatistik öğretiminde karşılaşılan sorunlar. Paper presented at the annual meeting of International Contemporary Education Research Congress. Yıldırım, D., Sarıca, H. Ç., & Usluel, Y. K. (2016). A Multi-Dimensional Perspective on ICT Integration: A Case Study. Paper presented at the 2016 AECT (The Association for Educational Communications and Technology) International Convention, 17-21 October, Las Vegas, USA. |
Ulusal Bildiriler |
Akın, T, Sarıca, H. Ç., Temizkan, M., & Turan, F. (2016). Özel eğitimde teknoloji kullanımı: Bir içerik analizi çalışması. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye. Aydoğan, S., Kıbrıslıoğlu Uysal, N. ve Doğan, N. (2016). Cronbach Alfa ve Mcdonalds ? Değerlerinin Gerçek Verilerde Karşılaştırılması, 5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi. Antalya, Türkiye. Kıbrıslıoğlu Uysal, N (2016). Öğrencilerin matematik kaygısı üzerinde etkili olan değişkenlerin belirlenmesi: PISA 2012 Türkiye örneği 5. Eğitimde ve Psikolojde Ölçme ve Değerlendirme Kongresi. Antalya, Türkiye. Özmen, B. ve Usluel, Y. K. (2016). Oyun Programlama Sürecinde Hata Ayıklama: Bir yaz kampı deneyimi. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye. Sarıca, H. Ç. ve Usluel, Y. K. (2016). Topluma Hizmet Uygulamaları ve Dijital Hikâye Anlatımı. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye. Tanış, H., Demir, Ö., Özgür, A., Temizkan, M., & Tüzün, H. (2016). COTS oyunlarının mesleki tutum ve motivasyonu arttırmak amacıyla kullanımı: Railroad Tycoon örneği. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye. Temizkan, M. ve Usluel, Y. K. (2016). Özel Gereksinimli Bireyler için Etkileşimli Bir Platform Geliştirilmesi. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye. Yıldırım, D. ve Usluel, Y. K. (2016). Çevrimiçi Derslerde Öğrenci Davranışlarının Öğrenme Analitiği ile İncelenmesi. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye. |
Makaleler |
Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler |
Albayrak-Sarı, A., & Kelecioğlu, H. (2016). Assessment of achievement and growth by vertical scaling: comparison of vertical scaling methods [Başarının ve başarıdaki artışın dikey ölçekleme ile değerlendirilmesi: dikey ölçekleme yöntemlerinin karşılaştırılması]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 6(2), 25-38. http://ebad-jesr.com/ http://dx.doi.org/10.12973/jesr.2016.62.2 Altınkaynak-Özen, Ş. ve Akman, B. (2016). Aile temelli okuma yazmaya hazırlık programının çocukların okuma yazmaya hazırlık becerilerine Etkisi. Egˆitim ve Bilim, 41(18)6, 185-204. Ataş, D., & Genç, A. (2016). Research on writing a local tourism book for Germans, Journal of Language and Linguistic Studies, 12(2), S. 195- 205. Çelen, F. K. ve Seferoğlu, S. S. (2016). Hizmet-içi eğitim etkinlikleri kapsamında çevrim-içi ortamların kullanılması: Gözlemler, sorunlar ve çözüm önerileri üzerine değerlendirmeler. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 1, 1-13. Demir, Ö. ve Seferoğlu, S. S. (2016). Bilgi okuryazarlığı, internet bağımlılığı, sanal aylaklık ve çeşitli diğer değişkenlerin sanal zorbalık ile ilişkisinin incelenmesi. Online Journal of Technology Addiction & Cyberbullying, 2(4), 1-17. Demirel, M., Özmat, D., & Özkan-Elgün, İ. (2016). Primary school teachers’ perceptions about character education. Educational Research and Reviews, 11(17), 1622-1633. Durak, H. ve Seferoğlu, S. S. (2016). Türkiye'de sosyal medya okuryazarlığı ve sosyal ağ kullanım örüntülerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International SocialResearch, 9(46), 526-535. Ergün, E., & Usluel, Y. K. (2016). An Analysis of Density and Degree-Centrality According to the Social Networking Structure Formed in an Online Learning Environment. Educational Technology & Society, 19 (4), 34–46. http://www.ifets.info/upcoming/5125.pdf SSCI Gönen, M., Karakuş, H., Uysal, H., Kehci, A., Ulutaş, Z. ve Kahve, Ö. (2016). Resimli çocuk kitaplarının içerik ve resimleme özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(4), 724-735. Koban-Koç, D. (2016). Social variables and Turkish subject pronoun use in New York City: The Effect of Language Contact. Poznan Studies in Contemporary Linguistics,52(3), 431–453. Koban-Koç, D. (2016). The effects of socio-economic status on prospective English language teachers’ academic achievement. Novitas-ROYAL, (Research on Youthand Language), 10 (2), 100-112. Koseoglu, P., & Mercan, G. (2016), The educational use of facebook as a social networking site in animal physiology classes. World Journal on Educational Technology, 8(3). Uysal, H., Altınkaynak-Özen, Ş., Taşkın, N., Akman, B. ve Dinçer, F. Ç. (2016). Okul öncesi ögˆretmeni adaylarının okul öncesi ögˆretmenligˆi programına i·lis¸kin metaforik algıları. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJ , 5(3), 1 – 15. |
Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler |
Akkoyunlu, B., Telli, E., Menzi Çetin, N. ve Dağhan, G. (2016). Öğretmen eğitiminde yansıtıcı günlüklere ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(4), 312-330. DOI: 10.17569/tojqi.60515 İdin, Ş. ve Şimşek, Ö. P. (2016). Proje tabanlı öğrenme kapsamında gerçekleştirilen ders dışı egzersiz çalışmalarına ilişkin öğrenci görüşleri. İlköğretim Online Dergisi / ElementaryEducation Online, 15(3), 761-777. Urhan, S. ve Dost, Ş. (2016). Matematiksel modelleme etkinliklerinin derslerde kullanımı: Öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 124-140. |
Kitaplar / Kitap Bölümleri |
Uluslararası |
Uysal, H., Bayraktar, A. , & Akman, B. (2016). Kindergarten students’ perceptions regarding classroom rules. Ö. K. Tüfekci (Ed.). Strategic Researches on Social Science (pp.21-39). Multidisciplinary Approach. Saarbrücken, Germany: Lambert Academic Publishing. |
Ulusal |
Arslan Turan B. ve Demirel, M. (2016). Probleme dayalı öğrenmenin başarıya ve öz-düzenleyici öğrenme becerilerine etkisi. Ö. Demirel ve S. Dinçer (Ed.) içinde, Pegem atıf indeksi: Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı (ss. 81-106). Pegem Akademi, Ankara.[Çevrim-içi: http://www.pegemindeks.net/index.php/Pati/article/view/9786053183563.006/9786053183563.006: ] doi:10.14527/9786053183563.006 |
Yurtiçi Etkinlik Katılımları |
|
Yurtdışı Etkinlik Katılımları |
|
Çalıştaylar / Seminerler |
|
Diğer Bilimsel Toplantılar |
|
Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri |
|
Başarılarımız |
Öğretim Elemanları |
|
Yükselmeler |
|
Atamalar |
|
Fakültemizden Ayrılanlar |
|
Diğer Etkinlikler |
|