Eğitim Postası - Güncel Sayı
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 20 - Mayıs 2018 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Akıllı, H.İ.  &Aydoğdu C(2018)  Determınatıon of purpose of safe laboratory use of scıence teachers by planned behavıor theory  International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST) on April 28 - May 1, 2018 in Marmaris, Turkey.
  • Alagözlü,N. (2018) Engagement Strategies for unknown Vocabulary in L2: Idioms. GlobELT 2018: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, 10-13 May 2018, Belgrade, Serbia. Bu çalışma Hacettepe Üniversitesi BAP tarafından desteklenmiştir. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  • Alsancak-Sırakaya, D., Sırakaya, M. ve Seferoğlu, S. S. (2018). Türkiye’de yapılan mobil öğrenme çalışmaları bize ne söylüyor? 12. International Computer & Instructional Technologies Symposium, (ICITS-2018). 2-4 Mayıs 2018, İzmir.
  • ydoğdu,  C. (2018) A study on the laboratory accıdents ın the scıence courses International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST) on April 28 - May 1, 2018 in Marmaris, Turkey.
  • Aydoğdu,  C . Erten, S.ve Ünsal, A.A. ( 2018) Investıgatıon of the actıvıtıes found ın scıence course textbook Mathematics, Science & Technology (ICEMST) on April 28 - May 1, 2018 in Marmaris, Turkey.
  • Banko, Ç., Güler Yıldız, T. (2018). MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı’nın Çocuk Hakları Açısından İncelenmesi (Sözlü Bildiri). Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye. 02-05 Mayıs.
  • Bursalı, N., & Öz, H. (2018). The Role of Goal Setting in Metacognitive Awareness as a Self-Regulatory Behavior in Foreign Language Learning. GlobELT 2018: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, 10-13 May 2018, Belgrade, Serbia. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  • Çağlar-Özhan, Ş. ve Seferoğlu, S. S. (2018). Çevrimiçi öğrenme ortamlarında yeni yaklaşımlar: Açık çevrimiçi derslerle ilgili karşılaştırmalı bir inceleme. 12. International Computer & Instructional Technologies Symposium, (ICITS-2018). 2-4 Mayıs 2018, İzmir.
  • Deniz, A., Özen, Z. ve Akman, B. (2018). Okul öncesi öğretmen adaylarının Suriyeli çocukların eğitim hakkı ve eğitim ihtiyaçları ile ilgili görüşleri. Vth International Eurasian Educational Research Congress.  Antalya, Türkiye. 2 - 5 Mayıs 2018
  • Erten, S. , Aydoğdu,  C . ve Ünsal, A.A. ( 2018)A quantıtatıve study on the perceptıon of vıolence International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST) on April 28 - May 1, 2018 in Marmaris, Turkey.
  • Gölpek-Sarı, F. ve Seferoğlu, S. S. (2018). Ortaokul öğrencilerinin sanal zorbalık farkındalıkları ile sanal zorbalık yapma ve mağdur olma durumlarının incelenmesi. 12. International Computer & Instructional Technologies Symposium, (ICITS-2018). 2-4 Mayıs 2018, İzmir.
  • Güvercin, D. & Özdemir, M. (2018). The effects of school principals’ social justice leadership behaviors on high school students’ intention to dropout. 27th International Conference on Educational Sciences.
  • İlhan, T., Eren, S., Çoban, A. (2018).  Relationship Between Initiating Romantic Intimacy and Relational Anxiety in Emerging Adulthood. An international conference on education, technology and science, Belgrade, Serbia. 6-9 Mayıs, 2018.
  • İltüzer, Y. ve Seferoğlu, S. S. (2018). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi standartları açısından öz-yeterlik durumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. 12. International Computer & Instructional Technologies Symposium, (ICITS-2018). 2-4 Mayıs 2018, İzmir.
  • İltüzer, Y. ve Seferoğlu, S. S. (2018). PISA ve TIMMS sonuçlarına göre teknoloji politikalarına genel bir bakış: Türkiye ve Asya ülkelerinin karşılaştırılması. 12. International Computer & Instructional Technologies Symposium, (ICITS-2018). 2-4 Mayıs 2018, İzmir.
  • İş Güzel, Ç. (2018). Türk öğrencilerin Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) 2015 matematik başarılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi, 27th Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara, Türkiye, 18-22 Nisan, 2018.
  • İş Güzel, Ç. (2018). Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması (TIMSS) 2015 kapsamında Türk öğrencilerin matematik başarılarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi, 17th Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 11-14 Nisan, 2018.
  • İş Güzel, Ç. (2018). The investigation of the factors related to mathematics achievement of Turkish students in Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS) 2015, V. International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 02-05 May, 2018.
  • Karaaslan, G., ve  Turanlı N. (2018)Özel Yetenekli Öğrencilerin Üstbilişlerinin Kendi Görüşleri Ve Problem Çözme Etkinlikleriyle Belirlenmesi; Vth Interna-tional Eurasian Educational Research Congress2 – 5 Mayıs 2018, Akdeniz Üniversitesi/ANTALYA
  • Kazykhankyzy,  L.  and  N. Alagözlü (2018). A Comparison Of Turkish And Kazakhstani Elt Student-Teachers’ In Terms Of L2 Motivational Self-System. ICES-UEBK 2018 27th International Conference on Educational Sciences 18-22 Nisan 2018  Antalya (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  • Kazykhankyzy,  L.  and  N. Alagözlü (2018).  An Investigation of Turkish and Kazakhistani ELT Students Teachers’s Academic Self-Concept. I.ULUSLARARASI İKSAD SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ 9-11 Mart 2018 MARDİN (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  • Öz, H., & Bursalı, N. (2018). The Relationship between L2 Motivational Self System and Willingness to Communicate in Learning English as a Foreign Language. GlobELT 2018: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, 10-13 May 2018, Belgrade, Serbia. (Özet Bildiri/Sözlü Sunum)
  • Özdemir, M. (2018). Yönetim biliminde değer problemi: H. Simon ve C. Hodgkinson’un değer konusundaki tezlerinin karşılaştırılması. 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi,1 10-12 Mayıs, Sivas.
  • Özdemir, M. ve Koçak, S. (2018). Kamu eğitim sisteminin kuruluşu ve eğitim yönetiminin gelişiminde rol oynayan tarihsel etmenlerin Türkiye bağlamında değerlendirilmesi. 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10-12 Mayıs, Sivas.
  • Özdemir, M. ve Yüner, B. (2018). Eğitim yönetiminde bilgi problemine ilişkin yaklaşımların incelenmesi. 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10-12 Mayıs, Sivas
  • Özdemir, M. ve Şengül, D. G. (2018). Türkiye’de eğitim yöneticiliğinin meslek olarak gelişmesinin önündeki engellerin değerlendirilmesi ve alternatif çözüm önerileri. 13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, 10-12 Mayıs, Sivas
  • Sarıca, H. Ç., & Usluel, Y. K. (2018, Mayıs). Dijital Hikâye Anlatımı Atölyesinde Bilişim Teknolojileri Öğretmenlerinin Gözünden Öğretmen Yetiştirme Süreci. 12th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS) (Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu), İzmir, Türkiye.
  • Sürmelioğlu, Y. ve Seferoğlu, S. S. (2018). Yükseköğretim öğrencilerinin dijital ayakizi farkındalık ve yaşantılarının incelenmesi. 12. International Computer & Instructional Technologies Symposium, (ICITS-2018). 2-4 Mayıs 2018, İzmir.
  • Yiğit, M. F. ve Seferoğlu, S. S. (2018). Öğrencilerin siber güvenlik davranışlarının beş faktör kişilik özellikleri bağlamında incelenmesi. 12. International Computer & Instructional Technologies Symposium, (ICITS-2018). 2-4 Mayıs 2018, İzmir.
  • Yüner, B. ve Özdemir, M. (2018). Kolektif öğretmen yeterliği ile okul etkililiğinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesi. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu.

  • Yüner, B. ve Özdemir, M. (2018). Öğretmen adaylarının eğitime ilişkin inançlarının incelenmesi. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu.

Ulusal Bildiriler
  • Seferoğlu, S. S. (2018). Dijital çağın çocuklarını ve gençleri bekleyen riskler üzerine değerlendirmeler [Çağrılı konuşmacı]. Eğitim Teknolojileri Derneği - Teknoloji ve Eğitim Fuarı (TEF-İstanbul-2018). 18-19-20 Mayıs 2018, İstanbul Kongre Merkezi, İstanbul.
  • Ugur, A.,A.(2018) Textures and dynamic relational systems, International Journal of Machine Learning and Cybernetics, 9 (5) 881-891.

 

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Ugur, A.,A.(2018) Textures and dynamic relational systems, International Journal of Machine Learning and Cybernetics, 9 (5) 881-891.

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Akıllı, H.İ.  &Aydoğdu C (2018)  Planlanmış Davranış Teorisine Göre “Güvenli Laboratuvar Kullanımını Gerçekleştirme Ölçeği” Geliştirme Çalışması Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisinin, Sayı 23, Yıl 2018

Yurtiçi Etkinlik Katılımları
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU 9-12 Mayıs 2018 tarihler arasında Afyonkarahisar’da gerçekleştirilen VI. Ulusal Yayın Kongresine katılmıştır. Kültür Bakanlığı tarafından düzenlenen Şura niteliğindeki bu etkinliğin ilki 1939 yılında, 5.si ise 1999 yılında düzenlenmiştir. [VI. Ulusal Yayın Kongresi. Sektörel Yapı Komisyonu üyeliği. 9-12 Mayıs 2018, Afyonkarahisar.]
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Genel Müdürlüğü ile birlikte yürütülen çalışmalar kapsamında; Özel Program ve Proje Uygulayan Okullar ile (Proje Okulları), Fen ve Sosyal Bilimler Liselerinin Fizik ve Biyoloji Alan Öğretmenlerine yönelik olarak düzenlenen Proje Tabanlı Öğrenme çalıştayı ve atölye çalışmaları Antalya’da 27 Nisan-1 Mayıs 2018  tarihinde gerçekleşmiştir.  Çalıştaya Prof. Dr. Ayhan Yılmaz, Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen, Doç. Dr. Sema Çıldır, Doç. Dr. Özge Özyalçın Oskay, Doç. Dr. Sevilay Dervişoğlu,  Dr. Öğr. Üyesi Serap Işık,  Dr. Öğretim Üyesi Gökhan Dağhan, Dr. Sinem Dinçol Özgür ve Dr. Şenol Şen  katılmışlardır.
  • Prof. Dr. Tülin GÜLER YILDIZ, Erken Çocukluk Döneminde Bilim Eğitimi. (Çağrılı Konuşmacı) Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından düzenlenen II. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrenci Kongresi 11 Mayıs 2018

 

Yurtdışı Etkinlik Katılımları
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı öğretim üyelerinden Prof. Dr. Duygu ANIL ODTÜ Kuzey Kıbrıs Kampüsü Psikoloji Programı tarafından tertiplenen Psycolloquium seminer serileri kapsamında 3 Mayıs 2018 Perşembe günü "Ölçek Geliştirme ve Uygulamaları" konu başlıklı bir seminer vermiştir.

Çalıştaylar / Seminerler
  • Daşkın, N.C. (2018). MEB tarafından yürütülen OSTD Eğitim Modülü Çerçevesinin İncelenmesi Çalıştayı 01-04 Mayıs 2018 İstanbul
  • Kıran, A. (2018) Yazınsal Göstergebilim Çözümlemesi: Kedilerin Kaybolma Mevsimi.  Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Türk Çocuk Yazını Okulu çalışmaları  24-28 Nisan 2018

 

Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • AKILLI, Halil İbrahim ’Fen Bilimleri Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının “Güvenli Laboratuvar Kullanımını” Gerçekleştirme Amaçlarının Planlanmış Davranış Teorisiyle Belirlenmesi Doktora Tezi Danışman: Doç.Dr. Cemil Aydoğdu
  • Boynueğri, Ebru. (2018). The Effect Of Cultural Environment On Refusal Strategies: A Cross-Cultural Study On Performance In British English And Turkish Danışman:  Doç.Dr. Nuray Alagözlü
  • DİNÇER ,Tuğbanur  Fizik Öğretmen Adaylarının Elektrik Alan ve Manyetik Alan İle İlgili Zihinsel Modelleri Doktora Tezi Danışman: Doç.Dr. Özgür Özcan
  • Güneş, Sevim (2018).  Asynchronous Distance Learning And Blended Learning in terms of Learner Autonomy, Motivation And Academic Success In Teaching English Doktora Tezi Danışman:  Doç.Dr. Nuray Alagözlü
  • Karakurt, Leyla. (2018). Flipped and Blended Grammar Instruction for B1 Level EFL Classes at Tertiary Education Yüksek Lisans tezi. Danışman:  Doç.Dr. Nuray Alagözlü
  • Mercan, Ö. (2018). Muzaffer İzgü Öykülerindeki Söylem Biçeminin Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimine Uygunluğu Danışman:  Doç.Dr. Nuray Alagözlü
  • Doç. Dr. Murat ÖZDEMİR’in danışmanlığını yapmış olduğu Dr. Könül ABASLI, doktora tezini başarıyla savunmuştur.
  • ŞENER ,Fatma Okullarda Yaşanan Yazılı Ve Görsel Basına Yansıyan Fen Laboratuvar Kazaları’’ Yüksek Lisans Tezi Danışman: Doç.Dr. Cemil Aydoğdu
  • Yüksek Lisans öğrencisi Beyza UÇAR, “AKRAN DÖNÜTÜ İLE DESTEKLENMİŞ ARGÜMAN HARİTALARININ ÖĞRENCİLERİN ARGÜMANTASYON BECERİLERİNE ETKİSİ” başlıklı tezini Doç. Dr. Yasemin Demiraslan Çevik danışmanlığında 24/05/2018 tarihinde savunarak başarıyla tamamlamıştır.

 

Yükselmeler
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalından Dr. Pınar ÖZDEMİR ŞİMŞEK doçent unvanını almıştır.
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi i Eğitimi Anabilim Dalından Dr. Serkan YILMAZ doçent unvanını almıştır
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fizik Eğitimi Anabilim Dalından Dr. Işıl AYKUTLU doçent unvanını almıştır.

 

Atamalar
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’nda açık bulunan bir profesörlük kadrosuna Doç. Dr. Şenol DOST02.05.2018 tarihinde atanmıştır.

Başarılarımız

Öğretim Elemanları
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Hatice ÇIRALI SARICA, Houston Üniversitesi tarafından uluslararası bağlamda düzenlenen DISCTO (Digital Storytelling Contest) 2018 isimli dijital hikâye anlatımı yarışmasında "Öğrenme-Öğretme Sürecim (My Own Process of Learning and Teaching)" isimli dijital hikayesiyle 12 Mayıs 2018 tarihinde "Yükseköğretim-Kişisel Hikayeler" kategorisinde uluslararası en iyi dijital hikayelerden biri olarak ödülünü almıştır.
  • Doç. Dr. Murat ÖZDEMİR’in “Eğitim Yönetiminde Epistemik Bunalımın Arkeolojisi” başlıklı çalışması, Eğitim Yönetimi alanında yılın en iyi ulusal makalesi seçilmiştir.

Öğrenciler
  • Öğrencimiz Merve Çevik, 13. Okul Öncesi Eğitimi Öğrenci Kongresi Lisans En iyi Sunum Ödülü almıştır.

 

Diğer Etkinlikler
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Hatice ÇIRALI SARICA 2-4 Mayıs 2018 tarihlerinde İzmir’de düzenlenen 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (International Computer & Instructional Technologies Symposium-ICITS 2018) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Hacettepe Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi tarafından 26-28 Nisan 2013 tarihleri arasında düzenlenen 13. Okul Öncesi Eğitimi öğrenci Kongresine 55 kişi ile katılım sağlamıştır. Ayrıca kongrede öğrencilerimiz 4 bildiri sunmuştur. 
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalından Prof. Dr.  Gültekin ÇAKMAKÇI  Şimdi maker olma zamanı, hadi sen de üret!  isimli yazısı ile konuk yazar olarak yer almıştır.  http://www.hurriyet.com.tr/egitim/simdi-maker-olma-zamani-hadi-sen-de-uret-40842145

 

Fotoğraflarla Fakültemiz

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 38. Spor Şenliği kapsamında en çok kupa alan fakülte olduğu için Rektörlük Kupası ile ödüllendirilmiştir.

 
   

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Milli Eğitim Bakanlığı Orta Öğretim Genel Müdürlüğü ile birlikte yürütülen çalışmalar kapsamında; Özel Program ve Proje Uygulayan Okullar ile (Proje Okulları), Fen ve Sosyal Bilimler Liselerinin Fizik ve Biyoloji Alan Öğretmenlerine yönelik olarak düzenlenen Proje Tabanlı Öğrenme çalıştayı ve atölye çalışmaları Antalya’da 27 Nisan-1 Mayıs 2018  tarihinde gerçekleşmiştir.  Çalıştaya Prof. Dr. Ayhan Yılmaz, Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen, Doç. Dr. Sema Çıldır, Doç. Dr. Özge Özyalçın Oskay, Doç. Dr. Sevilay Dervişoğlu,  Dr. Öğr. Üyesi Serap Işık,  Dr. Öğretim Üyesi Gökhan Dağhan, Dr. Sinem Dinçol Özgür ve Dr. Şenol Şen  katılmışlardır.

   

Fakültemiz Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2-4 Mayıs 2018 tarihlerinde Ege Üniversitesi tarafından İzmir’de düzenlenen 12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (International Computer & Instructional Technologies Symposium - ICITS 2018) başlıklı etkinliğe öğretim elemanları, lisans, yüksek lisan ve doktora mezunlar ve lisansüstü öğrenciler i olmak üzere 30 + kişiyle katılım sağlamıştır.

 
   

Hacettepe Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi tarafından 26-28 Nisan 2013 tarihleri arasında düzenlenen 13. Okul Öncesi Eğitimi öğrenci Kongresine 55 kişi ile katılım sağlamıştır..

       

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara