Eğitim Postası - Güncel Sayı
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 27 - Ocak 2019 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Chronaki, A., Adams, J., Andrade, M., Demissie, F. Marcone, R. Parra, A., Povey, H.,Swanson D., Valero, P., Yolcu, A. (2019). Unfolding Global/Local Policities, Practices and Hybrids in Mathematics Education Worldwide: Utopias, Pleasures, Pressures and Conflicts, Paper presented at Mathematics Education and Society 10th International Conference, 28th January- 2nd February, Hyderabad, India.

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Arastaman, G. (2019) Okul Yönetişimi Ölçeği’nin Psikometrik Analizi ve Okul Müdürü, Öğretmen ve Okuldaki Diğer Personel Üzerine Bir Uygulama. Kastamonu Eğitim Dergisi
  • Arastaman, G. & Özdemir, M. (2019) Relationship Between Academic Aspiration, Academic Self-Efficacy and Cultural Capital as Perceived by High School Students. Education & Science, 44(197), 105-119.
  • Can Daşkın, Nilüfer, & Hatipoğlu, Çiler. (2019). Reference to a past learning event in teacher turns in an L2 instructional setting. Journal of Pragmatics, 142, 16-30.
  • Kazykhankyzy, L. and Alagözlü, N. (2019). Developing and Validating a Scale to Measure Turkish and Kazakhstani ELT Pre-Service Teachers' Intercultural Communicative Competence. International Journal of Instruction, v12 n1 p931-946
  • Surmelioglu, Y., & Seferoglu, S. S. (2019). An examination of digital footprint awareness and digital experiences of higher education students. World Journal on Educational Technology: Current Issues, 11(1), 048–064. [Available online at: https://sproc.org/ojs/index.php/wjet/article/view/4009, Retrieved on Feb. 6, 2019.] DOI https://doi.org/10.18844/wjet.v11i1.4009

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Ulusal
  • Arastaman, G. (2019) Eğitim Yönetimi Kitabında “Eğitimde Yerelleşme Politikaları” bölümü yazarlığı (Pegem)

  • Özdemir, M. (2019). Veri Analizi Yöntemleri: Nicel ve Nitel Veri Analizi. (Ed. Yaşar Kondakçı, Niyazi Özer, Kadir Beycioğlu. Eğitim Yönetiminde Araştırma. Ankara: Pegem.

Projeler
  • Mustafa Serdar Köksal (Doç.Dr.). TÜBİTAK-DENEYAP Atölyeleri Sınav Hazırlama Komisyonu Görevi, Ocak-2019, Ankara.
  • Mustafa Serdar Köksal (Doç.Dr.). TÜBİTAK-ARGEM Fen Bilimleri- Biyoloji Programı Hazırlama Komisyonu Görevi, Ocak-2019, Ankara.
  • Mustafa Serdar Köksal (Doç.Dr.). TÜBİTAK 4004- Geleceği Sorgulayan Girişimciler Projesi, 21-28 Ocak 2019-Samsun.

Çalıştaylar / Seminerler
  • Gökhan TÖRET (Dr.Öğr. üyesi). Milli Eğitim Bakanlığı OSB olan öğrencilerle çalışan/çalışacak öğretmenlerin mesleki gelişim eğitimleri çalıştayı, 25.01.2019, Başkent Öğretmen Evi, Ankara.
  • Mustafa Serdar Köksal (Doç.Dr.). Özel Yetenekliler Eğitimi Çalıştayı-21-22 Ocak 2019-Başkent Öğretmen Evi, Ankara.
  • Seray OLCAY GUL (Prof.Dr.). Milli Eğitim Bakanlığı OSB olan öğrencilerle çalışan/çalışacak öğretmenlerin mesleki gelişim eğitimleri çalıştayı, 25.01.2019, Başkent Öğretmen Evi, Ankara.

Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • Sarıbaş, H. M. 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Olasılıksal Akıl Yürütme Düzeylerinin Cinsiyet, Sınıf seviyesi ve Matematik Başarı Açısından İncelenmesi Yüksek Lisans Tez Danışmanı: Dr. Öğretim Üyesi Zeynep Sonay Ay

Diğer Etkinlikler
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Tiyatro Şenliği

                    TUO 401 Tiyatro ve Drama Uygulamaları ders kapsamında 4 oyun çıkaran 4. Sınıf Türkçe Eğitimi bölümü öğrencileri Hacettepe’de tam anlamıyla bir tiyatro şenliği yaşattılar. Final sınavlarının hemen öncesinde oyunlarını sergileyen öğrencilere tam destek veren Eğitim Fakültesi, en önemli salonlarını öğrencilerin kullanımına açtı ve oyunları izledi. Don Cristobita ile Dona Rosita'nın Acıklı Güldürüsü, Entrikalı Dolap Komedisi, Ay Işığında Şamata, Özgürlük Oyunu adlı oyunlar, ders sorumlusu Doç. Dr. Başak Uysal’ın rehberliğinde sahnelendi. Türkçe Eğitimi Bölümünün ilk mezunları olmaya hazırlanan öğrenciler, tam bir dayanışma ve sorumluluk bilinciyle hareket ettiler; 3 ay süren provalar, Devlet Tiyatrolarından kostümlerin temin edilmesi, diğer sınıflarda okuyan arkadaşlarından dekor, ışık vb. konularda yardım almaları, gösterdikleri titizlik ve dayanışmanın en somut örnekleriydi.
                    Beğeniyle izlenen oyunlar, öğretmen adayı öğrencilerin hem öğretmenlik mesleğine hazırlanmalarında hem de kendi alanlarına yönelik dilsel etkinlikleri bütünüyle kullanabildikleri bir süreci deneyimlerine olanak sağladı. Farklı tiyatro akımlarının ve anlayışlarının da temsil edilmesi, her biri ayrı günde sahnelenen oyunları daha da ilgi çekici kılmanın yanı sıra, yaşayarak ve yaşatarak öğrenmenin, ve belki de en önemlisi paylaşmanın haklı mutluluğuyla tamamlandı.

    Bölüm Başkanı
    Prof. Dr. Nermin YAZICI

Ankara İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Abdurrahman TÜLÜCE başkanlığında Ankara’da bulunan Eğitim Fakültelerinin Uygulama Koordinatörlerinin katılımıyla 07.01.2019 tarihinde TED Üniversitesinde düzenlenen toplantıya Fakültemiz Dekan Yardımcısı Doç. Dr. İrem Onursal Ayırır ve Dr.Öğr.Üyesi Ümit Işık Erdoğan katılmıştır.


Fotoğraflarla Fakültemiz

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Tiyatro Şenliği.

   
   
   
   

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara