Eğitim Postası
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 34 - Ağustos 2019 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Akbasli, S. & Ercetin, S.S. & Kubilay, S. (2019). Relationship between prospective teachers' deontic justice attitudes and academic dishonesty tendencies, South African Journal of Education, 39, (3), August 2019, Art. #1622, 12 pages, https://doi.org/10.15700/saje.v39n3a1622 (SSCI-İndex –Q4)
  • Akbaşlı, S. & Özbaş, M. & Karadağ, M. (2019). Öğretmen Adaylarının Mesleki ve Öğrenci Merkezli Kaygılarına İlişkin Algıları (Perceptions of Prospective Teachers on Their Professional and Student-Centered Anxiety). Turkish Studies Educational Sciences, 14 (4) 1009-1023. doi: 10.29228/TurkishStudies.23276  (İndex: TR Dizin)
  • Akbaşlı, S. & Diş, O. (2019). Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Lider Okul Yöneticisinin yeterlikleri (Competencies of School Managers as a Leader According to Teachers' Views), Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama (International Journal of Leadership Studies: Theory and Practice), 2 (2), 86-102. Retrieved from, https://dergipark.org.tr/ijls/issue/47860/586375
  • Balaman, U. (2019). Sequential organization of hinting in online task-oriented L2 interaction. Text & Talk, 39(4), 511-534. https://doi.org/10.1515/text-2019-2038 [SSCI]
  • Erçetin, Ş.Ş. & Akbaşlı, S. & Diş, O. (2019). Öğretmenlerin İşe Yabancılaşma Düzeylerinin Yordayıcısı Olarak Okul Yöneticilerinin Toksik Liderlik Davranışları (Toxic leadership behaviors of school managers as a predictor of teachers’levels of occupational alineation), Turkish Studies Educational Sciences, 14 (4) 1313-1328. doi: 10.29228/TurkishStudies.23501  (İndex: TR Dizin)
  • Nuhoğlu Kibar, P., Sullivan, K., & Akkoyunlu, B. (2019). Creatıng Infographics Based on the Bridge21 Model for Team-based and Technology-mediated Learning. Journal of Information Technology Education: Innovations in Practice, 18, 87-111. https://doi.org/10.28945/4418

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler

 

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Ulusal
  • Alagözlü, N. (2019). Dil Edinimi ve Öğrenimi ile ilgili Teoriler. İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. (s. 1-12). (Editör. İ.H. Mirici)  Nobel Yayınevi Ankara.
  • Ergül, H. (2019). İlkokul 2.3.4. Sınıf İngilizce Öğretim programı: Konular,Kazanımlar ve Örnek Etkinlikler.  İlkokulda Yabancı Dil Öğretimi. (Editör. İ.H. Mirici) (s. 166-179) Nobel Yayınevi Ankara.


Yurtiçi Etkinlik Katılımları
  • Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Dr. Hülya Kelecioğlu, Dr. Öğr. Üyesi Sevda ÇETİN ve Araş. Gör. Sebahat GÖREN KAYA 10-23 Ağustos 2019 tarihleri arasında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) Özel Eğitim ve Rehberlik  Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından Balıkesir’de düzenlenen “ESPAD Bağımlılık Araştırması Çalıştayı”na katılmışlardır.


Yurtdışı Etkinlik Katılımları
  • Balaman. U. (2019). Collecting and analyzing online L2 interaction data. Invited workshop in the 2nd ICOP-L2 Conference, Sweden.
  • Bozbıyık, M. & Balaman, U. (2019). The Participatory Role of Cooperating Teachers during Practicum Teaching in Pre-school L2 Classrooms. Paper presented in the 2nd ICOP-L2 Conference, Sweden.
  • Balaman, U. & Pekarek Doehler, S. (2019). Routinization of a Linguistic Resource for Video-Mediated L2 Interaction:  A Longitudinal Study. Paper presented in the 2nd ICOP-L2 Conference, Sweden.
  • Balaman, U. & Pekarek Doehler, S. (2019). Coordinating screen-based activity and talk in online task-oriented l2 interaction: “let me check” as an interactional resource. Paper presented in iPra 2019, Hong Kong.

  • Balaman, U. & Pekarek Doehler, S. (2019). Coordinating Screen-Based Activities and Talk in Online Task-Oriented L2 Interaction: Longitudinal Change Over Four Years. Paper presented in IIEMCA2019, Germany.


Çalıştaylar / Seminerler
  • 29 Temmuz – 01 Ağustos 2019 tarihlerinde Öğretmen Yetiştirme Genel müdürlüğü tarafından Prof. Dr. Yasemin Gülbahar ve Doç. Dr. Filiz Kalelioğlu  önderliğinde “Temel Algoritmik Düşünme ve Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Kazandırma Çalıştayı” düzenlenmiştir. Ankara Hizmetiçi Eğitim Enstitüsü’nde düzenlenen çalıştaya Dr. Öğr. Üyesi Bahadır YILDIZ mentör olarak destek vermiştir. Çalıştay sonucunda bir teorik bir de uygulamalı etkinlikler kitabı hazırlanmıştır.
  • Matematik ve Fen Bilimleri eğitiminden Dr.Öğr.Üyesi  M. Bahadır Aktan’ın da görevli  olduğu iMODEL Projesi kapsamında gerçekleştirilen 2. Fen Bilimleri Öğretmenleri M-Stem Genetik Çalıştayı Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi ve Bilkent Üniversitesi Fen Fakültesi işbirliğinde 7-8 Ağustos 2019 tarihlerinde yapılmıştır

Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • Aktaş, F. (2019). İlköğretim programlarının sürdürülebilir kalkınma hedefleri açısından, çevre eğitimi ve iklim değişikliği boyutunda incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. Danışmanı: Prof. Dr. Ayhan YILMAZ, İkinci Tez Danışmanı:  Dr. Öğr. Üyesi Sinem DİNÇOL ÖZGÜR
  • Kızıltepe, F. (2019). Çevrimiçi trol davranış ölçeğinin geliştirilmesi ve trol davranışlarına yönelik farkındalığın incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara. (Danışman: Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU).

Atamalar
  • Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fizik Eğitimi Anabilim Dalında açık bulunan bir doçentlik kadrosuna Doç. Dr Işıl AYKUTLU atanmıştır.


Fotoğraflarla Fakültemiz

2. Fen Bilimleri Öğretmenleri M-Stem Genetik Çalıştayı.

 
   

“Temel Algoritmik Düşünme ve Bilgi İşlemsel Düşünme Becerisi Kazandırma Çalıştay”ı.

   
 

 

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara