Eğitim Postası
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 43 - Haziran 2020 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Marafa, J.U., Mirici, İ.H. (2020) English Orthography and the Effect of Facebook Social Media on EFL Students’ Written Production: A Case Study in the Department of Computer Science Studies in Federal Polytechnic Kaura Namoda. GLOBETSonline, 05-06 June 2020.
  • Mirici, İ.H. (2020) Bilingual Education in a Monolingual Setting. GLOBETSonline, 05-06 June 2020.
  • Yuce, E., Mirici, İ.H., (2020) Standard Setting Through the CEFR in Language Education Contexts. GLOBETSonline, 05-06 June 2020.

Ulusal Bildiriler
  • Işıtan, H.D. & Özdemir, S. (2020) Görme Yetersizliğinden Etkilenmiş Çocuklar ve Gören Çocukların Zihin Kuramı Becerileri ile Çalışma Belleğinin Karşılaştırılması. UDEMCO içinde (103).
  • Karakaşoğu, S. & Özdemir, S. Okul Öncesi Dönemdeki Görme Yetersizliği Olan ve Gören Çocukların Gelişimsel Oyun Seviyeleri ile Zihin Kuramının Karşılaştırmalı İncelenmesi.  UDEMCO içinde (118)

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Baloğlu, M., Şahin, R., & Arpaci, I. (2020). A Review of Recent Research in Problematic Internet Use: Gender and Cultural Differences. Current Opinion in Psychology.
  • Kardaş İşler, N. & Can Daşkın, N. (2020). Reference to a shared past event in primary school setting. Linguistics and Education, 57. https://doi.org/10.1016/j.linged.2020.100815
  • Kule, M. &, Dost Ş.(2020)l, β-selectıon propertıes ın dıtopologıcal texture spaces, Sigma J. Eng. & Nat. Sci. 38 (2), 2020, 1019-1029.
  • Mirici, İ.H. (2020). The needs of adult immigrants in Europe for social inclusion through language education. Journal of Language and Linguistic Studies, 16(2), 552-564
  • Olçay, S., Koc, M., Vuran, S. & Koksal, M. S. (2020). Effectiveness of class-wide positive behavioral support ıntervention in teaching social skills to students in a primary school activity club. International Journal of Early Childhood Special Education, 12(1), 185-201. doi: 10.9756/INT-JECSE/V12I1.201004 [ESCI]
  • Sönmez Genç, N & Ünal, D. Ç. (2020). Training von Lesestrategien im deutschsprachigen Literaturseminar. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, 43, 301-324. https://doi.org/10.21497/sefad.756092
  • Tekin-Iftar, E., Olcay, S., Sirin, N., Bilmez, H., Degirmenci, H. D., & Collins, B. C. (2020). Systematic Review of safety skill ınterventions for ındividuals with autism spectrum disorder. The Journal of Special Education. doi: 0022466920918247 [SSCI]

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Aktaş, F., Özgür, S.D. ve Yılmaz, A.(2020).  İlköğretim Programlarının BM 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Açısından İncelenmesi. Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi, 1(1), 53-60.
  • Aktaş, F., Dinçol Özgür, S., & Yılmaz, A. (2020). İlköğretim programlarının BM2030 sürdürülebilir kalkınma hedefleri açısından incelenmesi. Karaelmas Fen veMühendislik Dergisi, 10(1), 61-70. DOI: 10.7212/zkufbd.v10i1.1525
  • Çoruk, H., & Seferoğlu, S. S. (2020). Dijital öyküleme sürecinin öğrenenlerin yansıtıcı düşünme becerilerinin gelişimine etkisi [The effect of digital storytelling process on the development of reflective thinking skills of learners]. Öğretim Teknolojisi ve Hayat Boyu Öğrenme [Instructional Technology and Lifelong Learning - ITALL], 1(1), 1-23. [Çevrim-içi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1159820, Erişim tarihi: 20.06.2020.]
  • Dinçol Özgür, S., &; Yılmaz, A. (2020). Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının öğretmen adaylarının tercih ettikleri öğrenme yaklaşımına, öz-yeterlik ve bilgi düzeyine etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 761-786. Doi: 10.17522/balikesirnef.673060
  • Köseoğlu, P.&, Mercan, G., Pehli·vanoğlu, E . (2020). “9. sınıf lise öğrencilerine yönelik okul dışı ortamda gerçekleştirilen ağaçbilim eğitimi” projesinin değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 904-931.
  • Kurtoğlu-Erden, M., & Seferoğlu, S. S. (2020). Öğretmenlik dışındaki alanlarda çalışan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü mezunlarının iş ortamı deneyimleri ve yeterlikleri üzerine bir inceleme [A study on the work experiences and the competencies of the Department of Computer Education and Instructional Technology graduates working in different fields apart from teaching]. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi [International Journal of Education Science and Technology (IJEST)], 6(1), 55-74. [Çevrim-içi: https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1168863, Erişim tarihi: 25.06.2020.]
  • Onursal Ayırır, İ. (2020) Türkiye Türkçesinde Kalıp Sözler: Nezaket Kuramı Açısından Edimbilimsel Bir Değerlendirme. Milli Folklor, 126, 86-98. [Available online at: www.millifolklor.com/PdfViewer.aspx?Sayi= 126&Sayfa=88] (AHCI)
  • Özgür, S.D., Temel, S. ve Yılmaz (2020). Proje Tabanlı Öğrenme Yaklaşımının Öğretmen Adaylarının Tercih Ettikleri Öğrenme Yaklaşımına, Öz-Yeterlik ve Bilgi Düzeyine Etkisi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 761-786.
  • Varoğlu, L., Şen, Ş. ve Yılmaz, A. (2020).Kimyada Kavram Çiftlerine İlişkin İki-Aşamalı Kavram Tanı Testinin Geliştirilmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 14(1), 316-347.

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Ulusal
  • Arık, G., & Seferoğlu, S. S. (2020). Eğitimde yapay zekâ çalışmaları: araştırma eğilimleri, karşılaşılan zorluklar ve çözüm önerileri. İçinde, V. Nabiyev & A. K. Erümit (Ed.). Eğitimde yapay zekâ: Kuramdan uygulamaya (10. Bölüm, ss. 260-283). Pegem Akademi, Ankara. [Çevrim-içi: https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/68521Egtimde%20yapay%20zeka.pdf, Erişim tarihi: 27.06.2020.]
  • Çelen, F. K., & Seferoğlu, S. S. (2020). Çevrimiçi öğrenme sürecinde bilişsel buradalık. İçinde, A. Kuzu & E. B. Kuzu-Demir (Ed.). Dijital medya ve öğrenme (7. Bölüm, ss. 137-152). Pegem Akademi, Ankara. [Çevrim-içi: https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/1562020154908Dijital%20Medya.pdf, Erişim tarihi: 27.06.2020.]

Ulusal Basın

Televizyon Programları

Projeler
  • Olçay, S., & Saral, D. (2020). Otizm spektrum bozukluğu olan çocuğa sahip aileler için bilgilendirici el kitapçığı. UNICEF- Millî Eğitim Bakanlığı iş birliği ile yürütülen Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinin Kapsayıcı Eğitim Hizmetleri Sunma Açısından Kapasitelerinin Güçlendirilmesi (RAMKEG) Projesi.

Çalıştaylar / Seminerler
  • Mirici, İ.H. Büyükçekmece İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Öğretmen Mesleki Gelişim Eğitimleri kapsamında ''Eğitimde Öz Değerlendirmenin Önemi'' 27 Haziran 2020.
  • Olçay, S. Otizm spektrum bozukluğu olan bireylerde uygun olan ve olmayan davranış örnekleriyle öğretim. Sanal Üniversite Etkinliği, Zoom Canlı Yayını.
  • Olçay, S. Sosyal becerilerin desteklenmesi: Öğretmenlerimize & Uzmanlarımıza yönelik. MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Özel Eğitim Buluşmaları Etkinliği, Zoom Canlı Yayını.
  • Olçay, S. Sosyal becerilerin desteklenmesi: Ailelerimize yönelik. MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü Özel Eğitim Buluşmaları Etkinliği, Zoom Canlı Yayını.
  • Özdemir, S. Otizm Spektrum Bozukluğu Erken Müdahale Yaklaşımları ve Programları Paneli: Değişen Paradigmalar. UDEMCO, 2020.

 

Yükselmeler
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalından Dr. Miraç YILMAZ doçent unvanını almıştır.
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı Matematik Programından Dr. Yasemin SAĞLAM KAYA doçent unvanını almıştır.

 

Atamalar
  • Prof. Dr. Şenol DOST Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanı seçilmiştir.

 

Başarılarımız

Öğretim Elemanları
  • Hacettepe Üniversitesi Üstün Yetenekli Bireyler Araştırma ve Uygulama Merkezi Avrupa Yetenek Noktası olmuştur.
  • Dünya üniversitelerinin akademik performansının sıralandığı ODTÜ University Ranking by Academic Performance Laboratuvarı'nın (URAP) 2019-2020 listesinde, Hacettepe ÜniversitesiEğitim Bilimlerialanında en iyi 2. üniversite oldu. [Çevrim-içi: http://www.egitim.hacettepe.edu.tr/belge/URAP_THE_QS.pdf]

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara