Eğitim Postası
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 57 - Eylül 2021 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Yolcu, A. (2021). Innovation in school mathematics? Historical iterations and other enduring dangers. Eleventh International Mathematics Education and Society Conference, (MES11), 24-29 Eylül, Klagenfurt, Austria (online).

 

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Güneş, S. and N. Alagözlü. (2021) Asynchronous Distance Learning and Blended Learning in terms of Learner Autonomy, Motivation and Academic Success  TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology – July 2021, volume 20 Issue 3 pp.54-66. [ESCI]
  • Yolcu, A. (2021). Fluid identities for equitable mathematics teaching: narrative analysis of prospective teachers’ foregrounds. Teachers and Teaching, 27(1-4), 82-94. https://doi.org/10.1080/13540602.2021.1933413


Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Bicakci, M. & Baloglu, M. (2021). Üstün zekalıların kişilik özellikleri üzerine yapılan araştırmaların bibliyometrik analizi (1957-2020). Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi Özel Sayısı, 125-157. DOI: 10.19171/uefad.845218
  • Çabuk, T., Özdemir, Ş., & Töret, G. (2021). Çocukluk çağı başlangıçlı şizofreni ve otizm spektrum bozukluğunda dil ve iletişim özellikleri: Bir literatür taraması. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Erken Görünüm. https://doi.org/10.21565/ozelegitimdergisi.857651
  • Cotuk, H., & Ozdemir, S. (2021). A comparison of the reactions to emotional expressions of children with visual impairments and sighted children. Ankara University Educational Sciences Faculty Special Education Journal, 22(3), 543-567.
  • Dikici, H., & Özdemir, S. (2021). Ödüllere İlişkin Anne Baba Tutumları Ölçeği: Ölçek uyarlama çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3), 1484-1497.
  • Karakasoglu, S., & Ozdemir, S. (2021). A comparative examination of theory of mind and Developmental Play Assessment in children with visual impairments and sighted children. Ankara University Educational Sciences Faculty Special Education Journal, 22(3), 611-638.

 

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Uluslararası
  • Alagözlü, N. V. Kıymazarslan (eds.) (2021). Emerging Practices and Insights in Language Teaching and Teacher Education.  Anı Yayıncılık. Ankara. 
  • Alagözlü, N. And B.Alagözlü (2021).  Pygmalion Effect: Teachers Expectations and Student Success in  Virtual Language Education in Emerging Practices and Insights in Language Teaching and Teacher Education. (eds. N.Alagözlü and V.Kıymazarslan) Anı Yayıncılık. Ankara.  
  • Bekdemir, N., Kalayci, G., & Alagozlu, N. (2021). Syrian children’s perceived integration into Turkish national education system. In W. B. James, C. Cobanoglu, & M. Cavusoglu (Eds.), Advances in global education and research (Vol. 4, pp. 1–12). USF M3 Publishing. https://www.doi.org/10.5038/9781955833042 
  • Töret, G. (2021). Özel Gereksinimli Bireylerde Destekleyici İleri Düzey Teknolojiler. Nobel Yayınevi.
  • Töret, G., & Kocaöz, O.E. (çev.ed.), Sınıf Ortamlarında Destekleyici Teknoloji. Yetersizliği Olan Okul Deneyimlerinin Artırılması. Nobel Yayınevi (Assistive Technology in the Classroom, Enhancing The School Experiences of Students with Disabilities; Third Edition; Pearson)

 

Yurtiçi Etkinlik Katılımları (Koronavirüs Salgını Döneminde Video Konferanslar/Canlı Yayın Katılımları)
  • Seferoğlu, S. S. (2021). Acil ve zorunlu uzaktan eğitim sürecinde akademisyen olmak. Ahi Evran Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi, 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı Açılış Webinarları. 13 Eylül 2021, Kırşehir (Çevrimiçi).

Projeler
  • Çıralı Sarıca, H. (2021). Eğitimde Dijital Hikâye Kullanımı ve Dijital Hikâye Anlatımı Atölye Çalışması. TÜBİTAK-BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı. ). Okul Psikolojik Danışmanı Adaylarıyla Dijital Dünyada Siber Kimlik Farkındalığı Eğitimi Projesi. 4-10 Eylül 2021, Ankara (Çevrimiçi).
  • Seferoğlu, S. S. (2021). Dijital dünyada çevrimiçi riskler ve güvenlik. TÜBİTAK-BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesi Projesi. 07 Eylül 2021, Van (Çevrimiçi).
  • Seferoğlu, S. S. (2021). Dijital dönüşüm süreci ve eğitime yansımaları. TÜBİTAK-BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı. Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesi Projesi. 06 Eylül 2021, Van (Çevrimiçi).
  • Prof. Dr. Ahmet İlhan ŞEN, TÜBİTAK 2237 Bilimsel Eğitimi Destekleme Programı kapsamında desteklenen “Okul dışı Ortamlarda Fen Öğretimi” adlı  eğitim etkinliğinde  proje yöneticisi olarak katkıda bulunmuştur.
  • Dr. Öğr. Üyesi Bahadır YILDIZ, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında desteklenen “Matematiğin Doğasına Yolculuk” adlı projeye eğitimci olarak katılarak “Geometri ile Dijital Süsleme Yapıyorum” başlıklı bir eğitim gerçekleştirmiştir.
  • Dr. Öğr. Üyesi Bahadır YILDIZ, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında desteklenen “Gelecek, Benim. Elimden Tut! 2 Doğa ve Bilim Projesi” adlı projeye eğitimci olarak katılarak “Yapay Zekaya Giriş” başlıklı bir eğitim gerçekleştirmiştir.

Çalıştaylar / Seminerler
  • Seferoğlu, S. S. (2021). Dijital dönüşüm sürecinde eğitici eğitimi ve mesleki gelişim. Lokman Hekim Üniversitesi, Eğiticilerin Eğitimi Programı, Öğrenme-Öğretmeyi Geliştirme ve Ölçme-Değerlendirme Birimi (LÖDEB). Lokman Hekim Üniversitesi A Blok -1. Kat Konferans Salonu. 11, 18, 25 Eylül 2021, Ankara.

Başarılarımız

Öğretim Elemanları
  • Özel Eğitim Bölümü Özel Yetenekliler Eğitimi Bilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Serdar KÖKSAL Bilim Akademisi Genç Bilim İnsanları (BAGEP) 2021 Ödülü'ne layık görülmüştür.

Öğrenciler
  • 2021 yılında bölümümüzü birincilikle bitiren öğrencimiz Sevim ALABAŞ, ÖABT Türkçe Öğretmenliği alanında Türkiye üçüncüsü olmuştur.

Diğer Etkinlikler/Açıklamalar
  • Hacettepe Üniversitesi mezuniyet törenleri 6-17 Eylül 2021 tarihleri arasında yapıldı (https://mezunum.hacettepe.edu.tr/mezuniyet-2021/)
    Bu süreçte 15 Eylül 2021 tarihinde Eğitim Fakültesi olarak 2020 ve 2021 yılı mezunlarını uğurladık.
  • Bütün mezunlarımızın bahtları açık şansları bol olsun.


Fotoğraflarla Fakültemiz

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesinin mezuniyet töreni 15 Eylül 2021 tarihinde yapıldı.

   
 
   

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU’nun Eylül ayında yer aldığı etkinlikler:

TÜBİTAK-BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı kapsamında Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Dijital Okuryazarlık Becerilerinin Geliştirilmesi Projesi. 6-7 Eylül 2021 Ahi Evran Üniversitesi, Uzaktan Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi tarafından düzenlenen 2021-2022 Eğitim-Öğretim Yılı Açılış Webinarları kapsamında 13 Eylül 2021 tarihinde Acil ve Zorunlu Uzaktan Eğitim Sürecinde Akademisyen Olmak başlıklı konuşma
   

Özel Eğitim Bölümü Özel Yetenekliler Eğitimi Bilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Mustafa Serdar KÖKSAL Bilim Akademisi Genç Bilim İnsanları (BAGEP) 2021 Ödülü'ne layık görülmüştür.

 
   

Prof. Dr. Ahmet İlhan ŞEN, TÜBİTAK 2237 Bilimsel Eğitimi Destekleme Programı kapsamında desteklenen “Okul dışı Ortamlarda Fen Öğretimi” adlı  eğitim etkinliğinde  proje yöneticisi.

 
   

Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim elemanlarından Dr. Hatice- ÇIRALI-SARICA TÜBİTAK-BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı kapsamında gerçekleştirilen projede eğitmen olarak görev aldı.

 
   

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara