Eğitim Postası - Güncel Sayı
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 11 - Ağustos 2017 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Arıkan, K., Meier, C.M., Arıkan ,Z.Y., &Turan, S.L. (2017) A case study: the comparison of persistent organochlorine pesticides levels in feathers of an aerial bird species (Apus melba) from Turkey and Switzerland. 11TH Conference of the European Ornithologist’ Union, Turku – Finland.

  • Batı, K. (2017). "Computational Thinking Test (CTT) for Middle School Students. European Conferences of Educational Research (ECER). 22 – 25 Aug. Copenhagen, Denmark.
    Bilgiç, H. G., & Seferoğlu, S. S. (2017). Social media in academic world:  How can social media contribute to higher education. 5th International Symposium on New Issues in Teacher Education (ISNITE 2017). 29-31 August 2017, University of Gdansk, Gdansk-Polonya.

  • Demirkasımoğlu, N., Taşkın, P. (2017).“Gender-Professional Identity Integration of a Turkish Male Preschool Teacher: A Case Study”, ECER 2017, 22-25 Ağustos, Kopenhag-DANİMARKA.
    Sarıca, H. Ç., & Usluel, Y. K. (2017, August). Investigation of the Use of Digital Storytelling as a Means of Self-Understanding in Teacher Education. Paper presented at the ECER (The European Conference on Educational Research) 2017, Copenhangen, Denmark.
  • Sert, O. (2017). The Interplay between Collaborative Sequences and Active Listenership: Implications for L2 Interactional Competence. 15th International Pragmatics Conference.  Belfast.
  • Sert, O. (2017). In Search for Evidence of L2 Learning in Classrooms: Some Food for Thought for Teachers and Teacher Educators. Invited Talk, Applied Linguistics Seminar Series. 12 July, Institute of Education, University College London, London: UK.
  • Urhan, S., Yüksel, S. N., & Kocadere, A. S. (2017). The Examination of Technology-Based Course Materials Developed by Mathematics Teachers. 3rd World Conference On Science and Mathematics Education, Istanbul, Turkey.

  • Yetişir, M. İ. & Batı, K. (2017). Does School Related Factors Affect Students’ PISA 2015 Science Achievement Test Score in Turkey?  European Conferences of Educational Research (ECER). 22 – 25 Aug. Copenhagen, Denmark.

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • C. Collins, B. Tekin-Iftar, E. Olcay-Gül, S. “International Collaboration and Its Contributions: Disseminating Knowledge and Supporting Evidence-Based Practices Across Countries” Education and Training in Autism and Developmental Disabilities, 2017, 52(3), 227–239.
  • Demirbağ, M. & Kingir, S. (2017). Promoting pre-service science teachers’ conceptual understanding about boiling by dialogic teaching. Journal of Baltic Science Education, 16(4), 459-471.

  • Sönmez-Genç, Nurcihan ve Ünal, D. Çiğdem (2017). “Die Vermittlung von Lesestrategien und ihr Einfluss auf den Strategiegebrauch ”, Moderna språk, 111/1, 35-58.
  • Ünal, D. Çiğdem ve Sönmez-Genç, Nurcihan (2017). “Dramapädagogische Methoden im DaF-Unterricht – Eine Untersuchung zur Selbsteinschätzung bei türkischen Schülerinnen und Schülern”, Turkish Studies, International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic, 12/17, 501-534.

  • Yıldız-Durak, H. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Öğretmenlerde tükenmişlik duygusunun çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD / GUJGEF), 37(2), 759-788.

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Arastaman, G. Demirkasımoğlu, N. (2017). Öğretmen Adaylarının Çalışma Değerleri İle Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişki. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2): 650-665.

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Uluslararası
  • Çimenli, B. and Sert, O. (2017). Orientations to Linguistic Form in Meaning and Fluency Contexts in a Turkish as a Foreign Language Classroom. In G. Schwab, S. Hoffmann and A. Schön (eds.). Interaktion im Fremdsprachenunterricht: Beiträge aus der empirischen Forschung (pp. 17-32). Münster: LIT Verlag.

  • Kapusuzoğlu, Ş. & Durnalı, M. (2017). “The Background of Challenges on Developing Education Policy for Syrians in Turkey: Organizations” (Book Chapter), Educational Development and Infrastructure for Immigrants and Refugees, Ş. Ş. Erçetin (ed), Chapter 5, 85-107, IGI Global.

  • Ozgur, S. & Kingir, S. (2017). Negotiation.In B. Hand, L. Norton-Meier, & J.Y. Jang (Eds.), More voices from the classroom: International teachers’ experience with argument-based inquiry (pp.61-72). Rotterdam, The Netherlands: Sense Publishers.

Yurtdışı Etkinlik Katılımları
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Gökhan DAĞHAN 07-11 Ağustos 2017 tarihleri arasında Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Genel Müdürlüğü tarafından Afyonkarahisar'da düzenlenen "Kitap Yazım Komisyonları Eğitim Çalıştayı "na katılmıştır.

  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Hatice ÇIRALI SARICA 21-25 Ağustos 2017 tarihlerinde Kopenhag’da düzenlenen ECER (The European Conference on Educational Research) 2017 başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Rusya Federasyonuna bağlı Tataristan Cumhuriyetinin Elabuga kentinde Kazan Devlet Üniversitesi tarafından 7-9 Ağustos 2017 tarihleri arasında gerçekleştirilen “8. Uluslararası Öğretmen Festivali (VIII International Schoolteachers Festival)”ne (http://fest-eng.kpfu.ru/) katılmıştır. Bu etkinlikte Rusya’nın dört bir yanından gelen katılımcı öğretmenlere seminer verilmiştir.

  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi ABD Öğretim Üyesi Yrd. Doç.Dr. Olcay SERT  araştırmacılarından olduğu ERASMUS  VEO Projesi'nin Londra' da gerçekleştirilen  kapanış konferansı'na katılmıştır. (EUROPA HOUSE,  EUROPA PROJECT MULTIPLIER EVENT).

Çalıştaylar / Seminerler
  • Özel Eğitim Bölümünden Yard. Doç. Dr. Seray Olcay Gül, 14-25 Ağustos 2017 “Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonlularının Desteklenmesi Projesi” Kapsamında Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünce düzenlenen “Türkçe ve Arapça Öğreticileri ile Rehberlik Danışmanları Oryantasyon Eğitimi”ne katılmıştır.
  • Özel Eğitim Bölümünden Yard. Doç. Dr. Seray Olcay Gül, 31 Temmuz - 4 Ağustos 2017 tarihleri arasında Milli Eğitim Bakanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünce düzenlenen “2017 yılı Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri” başlıklı programa katılmıştır.
  • Özel Eğitim Bölümünden Prof. Dr. Mustafa BALOĞLU 7-16 Ağustos 2017 tarihlerinde Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğünce düzenlenen “Geçici Koruma Statüsündeki Suriyelilere Yönelik Rehberlik Hizmetleri Kılavuz Kitabı”, “Geçici Koruma Statüsündeki Suriyelilere Yönelik Özel Eğitim Hizmetleri Kılavuz Kitabi” ve “Geçici Koruma Statüsündeki Suriyelilere Yönelik Özel Eğitim Hizmetleri Kılavuz Kitabi” Hazırlama Komisyonunda görev almıştır.

Yükselmeler
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünden Doç. Dr. Hakan TÜZÜN 6 Eylül 2017 tarihinde Profesörlük kadrosuna atanmıştır.

Fotoğraflarla Fakültemiz

Özel Program ve Proje Uygulayan Okullara Yönelik Proje Tabanlı Eğitim Çalıştayı 21-25 Ağustos 2017 tarihinde Konya İlinde Gerçekleştirildi.
Çalıştaya Prof. Dr. Ayhan Yılmaz, Doç. Dr. Özgür Özcan, Doç. Dr. Özge Özyalçın Oskay, Doç. Dr. Senar Temel, Dr. Sinem Dinçol Özgür ve Dr. Şenol Şen,   Milli Eğitim Bakanlığı temsilcileri, akademisyenler, Konya Bilim Merkezi yönetici ve araştırmacıları ile, fen liseleri, sosyal bilimler liseleri, özel program ve proje uygulayan okul müdürleri katılmıştır.

 
   

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara