Eğitim Postası - Güncel Sayı
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 12 - Eylül 2017 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Akbaşlı, S. & Kubilay, S.& Durnalı, M. (2017). Önlisans Öğrencilerinin Gelecek Beklentileri ile Akademik motivasyonlarının İncelenmes, I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi (I.nd Education Research and Teacher Education Congress/ERTE Congress ) 14-16 Eylül 2017 Uşak.
  • Akbaşlı, S. & Kubilay, S. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Onay İhtiyacı ile Sorgulama Becerilerinin İncelenmesi, I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi (I.nd Education Research and Teacher Education Congress/ERTE Congress ) 14-16 Eylül 2017 Uşak.
  • Dinçer, T., & Özcan, Ö. (2017). Determining the Understanding Levels of Pre-Service Physics Teachers about Magnetic Induction, Turkish Physical Society 33rd International Physics Congress, 6-10 September 2017, Bodrum, Muğla, Turkey.
  • Tavuçuoğlu, E., & Özcan, Ö. (2017). Investigation the high school students’ cognitive structures about the work concept through word association test, Turkish Physical Society 33rd International Physics Congress, 6-10 September 2017, Bodrum, Muğla, Turkey.
  • Turanlı ,N. & Parlak,B., (2017) Examınıng The Profıcıency Of Students In Mathematıcs By Cognıtıve Dıagnosıs Models: Tımss Example, 4th International Conference on Social Sciences and Education , September 08-10, 2017.Ankara-TURKEY
  • Turanlı, N., Kıran, A., Eş, A. H., & Coşkun, M., Comparative Analysis of Comprehensibility National and International Mathematics Exam Questions, 4th International Conference on Social Sciences and Education , September 08-10, 2017, Ankara-TURKEY.
  • Yalçın Yalaki ve Nihan Akkocaoğlu Çayır (2017).“İlkokul Öğrencilerine Yönelik Çocuklar için Felsefe ve Araştırmaya Dayalı Fen Eğitimi” 21 – 25 ağustos, European Science Education Research Association (ESERA), İrlanda.
  • Yılmaz. M., (2017) Untersuchung zur Prädiktorvariablen der Experimentbezogene Selbstwirksamkeitserwartung von Biologie-Lehramtsstudent/Innen 21. Tagung der Fachsektion Didaktik der Biologie (FDdB) im VBiO 2017 September  11-14 2017 Halle/Almanya
  • Doç. Dr. Nermin YAZICI. 28-30 Eylül 2017 İstanbul. 10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultuyı. “Türk Dili ve Edebiyatı 9. Sınıf Öğretim Meteryali’nde Yer Alan Metin Altı Soruların Değerlendirilmesi” Başlıklı Bildiri
  • Doç. Dr. Mahir KALFA. 25 - 28 Eylül 2017 Romanya / Bükreş. “XII. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı. “Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretiminde Bulunma Durumu Ekinin Zaman İşlevleri” Başlıklı Bildiri
  • Doç. Dr. Özay KARADAĞ. 25 - 28 Eylül 2017 Romanya / Bükreş. XII. Uluslararası Büyük Türk Dili Kurultayı. “Yurt Dışında Yaşayan Türk Çocukları İçin Hazırlanan Türkçe Dersi Öğretim Programı Üzerine Bir Değerlendirme” Başlıklı Bildiri

Ulusal Bildiriler
  • Dinçol Özgür, S., & Yılmaz, A. (2017). Asit- Baz Kavramlarını Öğrenmede Zihinsel Durumlar Envanteri: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 07-09 Eylül 2017, Elazığ.
  • Erdem E., & Erdoğan Ü.I.(2017) Ortaöğretim Programında 10. Sınıf Kimya Dersi Kazanımlarına İlişkin Bir Karşılaştırma . V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 07-09 Eylül 2017, Elazığ.
  • Özyalçın Oskay, Ö., & Şen, Ş. (2017). Öğretmenlerin öğretmen özyeterlikleri ve öğrencilerin motivasyonları arasındaki ilişki. V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 07-09 Eylül 2017, Elazığ.
  • Şen, Ş., & Özyalçın Oskay, Ö. (2017). Biyoloji öğretmen adaylarının kimya laboratuvarı ile ilişkili bilişsel yapılarının belirlenmesi. V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 07-09 Eylül 2017, Elazığ.

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Bursalı, N., & Öz, H. (2017). The relationship between ideal L2 self and willingness to communicate inside the classroom. International Journal of Higher Education, 6(4), 229-239. https://doi.org/10.5430/ijhe.v6n4p229
  • Sert, O. (2017). Creating Opportunities for L2 Learning in a Prediction Activity. System. 70, 14-25. 

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Uluslararası
  • Koban-Koç, D. (Ed.) (2017). Writing: Suggestions for Improvement in ESL/EFL Contexts, Berlin: Dağyeli Verlag.

Ulusal
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyelerimizden Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen'in Editörlüğünü yapmış olduğu Fizik Öğretimi kitabı yayımlanmıştır.
  • uran, S. & Olçay-Gül, S. (2017). Uygulamalı davranış analizinin temelleri. S. Vuran (ed.). Uygulamalı Davranış Analizi  (1-19). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Vuran, S. & Olçay-Gül, S. (2017). Uygulamalı davranış analizi. S. Vuran (ed.). Uygulamalı Davranış Analizi  (21-32). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Vuran, S. & Olçay-Gül, S. (2017). Uygun davranışların artırılması. S. Vuran (ed.). Uygulamalı Davranış Analizi  (75-93). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Vuran, S. & Olçay-Gül, S. (2017). Uygun olmayan davranışların azaltılması. S. Vuran (ed.). Uygulamalı Davranış Analizi  (95-112). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Vuran, S. & Olçay-Gül, S. (2017). Davranışı azaltma teknikleri. S. Vuran (ed.). Uygulamalı Davranış Analizi  (113-128). Ankara: Eğiten Kitap.
  • Vuran, S. & Olçay-Gül, S. (2017). İşlevsel değerlendirme. S. Vuran (ed.). Uygulamalı Davranış Analizi(129-144). Ankara: Eğiten Kitap.

Yurtiçi Etkinlik Katılımları
  • Dekan Vekilimiz Prof. Dr. Ayhan YILMAZ, 07-09 Eylül 2017, Elazığ’da düzenlenen V. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresinde  “Kimya Dersinde Başarının Artırılması: Süreç Odaklı Rehberli Sorgulayıcı Öğrenme (SORSÖ) Bir Fark Yaratır mı? başlıklı sunu  ile çağrılı   konuşmacı olarak katılmıştır.

Projeler
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’ndan Doç. Dr. Şenol Dost’un yürütücü olarak yer aldığı “TÜBİTAK 3001 - BAŞLANGIÇ AR-GE PROJELERİ DESTEKLEME PROGRAMI “Doku uzaylar teorisinde yakınlık kavramı”,” isimli projeye başlanılmıştır.

Çalıştaylar / Seminerler
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU, 30 Eylül 2017 tarihinde Bahçeşehir Koleji’nin TEOG'un kaldırılmasının ardından yerine öğrenci yerleştirmelerinde izlenmesi gereken yolu belirlemek için Antalya’da düzenlediği "Liseye Geçiş Sistemleri Değerlendirme Çalıştayı" başlıklı toplantıya katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyelerinden Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU, Sağlık Bakanlığı’nın 2014/21 sayılı Başbakanlık Genelgesiyle yürürlüğe konulan "Çok Paydaşlı Sağlık Sorumluluğunu Geliştirme Programı 2013-2023" kapsamında 28-29 Eylül 2017 tarihlerinde Ankara’da düzenlediği "Kanıta Dayalı Sağlık İletişiminin Geliştirilmesi Çalışma Komisyonu Toplantısı"na katılmıştır.

   
   

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara