Eğitim Postası - Güncel Sayı
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 13 - Ekim 2017 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Akbaşlı, S. & Sayir, G. & Durnalı, M. (20179. Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme anahtar yeterliklerine yönelik algıları, EYFOR 8 Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, EYFOR-TOB Üniversitesi, 19-21 Ekim 2017 TOB-ETU Sosyal Tesisleri Ankara.
  • Akbaşlı, S. & Tunç, Z. (2017). İlkokul öğretmenlerinin müdürlerin ders Denetimine ilişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi, EYFOR 8 Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, EYFOR-TOB Üniversitesi, 19-21 Ekim 2017 TOB-ETU Sosyal Tesisleri Ankara
  • Akbaşlı, S. & Ulum, H. (2017). Suriyeli Öğrencilerin Okul İklimine Etkisine ilişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri, II Gerçek ve Umut Arasında Suriyeli Mülteciler Sempozyumu, Adıyaman Üniversitesi - Yenilik Eğitim Kültür Derneği, 20-22 Ekim 2017 Adıyaman
  • Arıkan K. Arıkan ZY. Turan SL. (2017). A Research on the Level of Organochlorine Pesticides Residue at Some Birds and Mammals Tissues in Turkey. International Symposium on Ecology and Environmental Problems. 4 – 7 October 2017. Çanakkale, Turkey
  • Ataş, D. & Genç, A. (2017). Eine Untersuchung zur Feststellung der Sprechintentionen im Tourismus, 2nd International Contemporary Educational Research Congress, 28 September - 01 October 2017, Muğla, Turkey.
  • Ataş, D. & Karadağ, Ö. (2017). Analyzing the Factors Effecting the Overall Performance on Reading Skills by Using Two Level Hierarchical Liner Modelling, 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19-21 October 2017, İzmir, Turkey.
  • Ayan, E., & Seferoglu, S. S. (2017). Analyzing problems dealing with compulsory internship processes and technology use at universities in Turkey. The 2nd International Higher Education Studies Conference (IHEC 2017) (II. Uluslararası Yükseköğretim Çalışmaları Konferansı). Yükseköğretim Çalışmaları Derneği ve İstanbul Kültür Üniversitesi. October 12-14, 2017, Antalya.
  • Bilgiç, B. & Akbaşlı, S. (2017). Üniversite hazırlık bölümlerinde dil öğreniminde yaşanan zorluklar ve bu zorluklara yönelik çözüm önerileri, EYFOR 8 Uluslararası Eğitim Yönetimi Formu, EYFOR-TOB Üniversitesi, 19-21 Ekim 2017 TOB-ETU Sosyal Tesisleri Ankara
  • Büyükgöze, H., & Özer, N. (2017, October). İşin anlamlılığı ve birey-örgüt uyumu ilişkisi: Öğretmenler üzerine bir araştırma [The relationship of work meaning and person-organization fit: A research among teachers]. Paper presented at the 8th International Educational Administration Forum, October 19-21, TOBB Economics and Technology University: Ankara, Turkey.
  • Demir, Ö. ve Seferoğlu, S. S. (2017). İşbirlikli problem çözmenin kodlama öğretimine yansıması olarak eşli kodlamanın incelenmesi. ITTES-2017 - 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu. 11-13 Ekim 2017, Kuşadası, İzmir.
  • Demirkasımoğlu, N., & Büyükgöze, H. (2017, October). Akademik kendileşme olgusuna ilişkin öğretim üyelerinin görüşleri: Bir durum çalışması [The academic inbreeding phenomenon from the perspective of faculty: A case study]. Paper presented at the 2nd International Higher Education Studies Conference, October 12-14, Aska Lara Resort Hotel: Antalya, Turkey.
  • Dolar-Karakaya, A. (2017). Yabancı Dil Ders Kitaplarının Yabancı Dilde Yazma Becerilerini Geliştirmedeki Katkısı.  28 Eylül- 01. Ekim 2017
  • Genç, A. & Ataş, D. (2017). Local or Imported? Foreign Language Course Book Selection at Schools in Turkey, 2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19-21 October 2017, İzmir, Turkey.
  • Genç, A. & Kalaycı, A. (2017). Yerel Nitelikli Yabancı Dil Olarak Almanca Ders Kitaplarında Görsellik, 2nd International Contemporary Educational Research Congress, 28 September - 01 October 2017, Muğla, Turkey.
  • Kavak, Y., & Büyükgöze, H. (2017, October). Bologna Süreci’nin istihdam boyutu: Türkiye’deki duruma ilişkin karşılaştırmalı bir değerlendirme [The employability dimension of Bologna Process: A comparative analysis of Turkey’s status]. Paper presented at the 8th International Educational Administration Forum, October 19-21, TOBB Economics and Technology University: Ankara, Turkey.
  • Kavak, Y., & Büyükgöze, H. (2017, October). Eğitim, istihdam ve kazanç ilişkilerinin Bologna Süreci çerçevesinde incelenmesi [Examining the links among educational attainment, employment and earnings within Bologna Process]. Paper presented at the 2nd International Higher Education Studies Conference, October 12-14, Aska Lara Resort Hotel: Antalya, Turkey.
  • Koçak, S; Özdemir, M., "Okulda Öğretmen Özerkliği Önündeki Engellerin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi", Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Ankara
  • Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları  Kongresi
    Özdemir, M; Ertaş, B; Şayir, G., "Okul Yöneticilerinin Kullandıkları Etkileme Taktiklerinin İncelenmesi (Yozgat İli Örneği)", 2. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla.
  • Özgür, A., Babayiğit, Ö. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Çevrimiçi ortamlarda işbirlikli çalışma araçları kullanımı memnuniyetini yordayan değişkenlerin incelenmesi. ITTES-2017 - 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu. 11-13 Ekim 2017, Kuşadası, İzmir.
  • Sarıca, H., & Usluel, Y. K. (2017, Ekim). Eğitsel bağlamda atölye temelli dijital hikâye anlatımı süreci: Sorunlar, gereksinimler ve öneriler. 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (ITTES), İzmir, Türkiye.
  • Saygıner, Ş. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Eğitim ortamlarında kullanılan artırılmış gerçeklik yazılımları: Karşılaştırmalı bir inceleme. 1. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, 27-28 Ekim 2017, Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Seferoğlu, S. S. (2017). BÖTE 4.0: Gözlemler, beklentiler ve eğilimler. ITTES 2017 - BÖTE’nin Geleceği Paneli. ITTES-2017 - 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu. 11-13 Ekim 2017, Kuşadası, İzmir.
  • Telli, E., & Dağhan, G. (2017). Eğitim teknolojileri alanında karma yöntemle desenlenen araştırmaların incelenmesi. 5th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2017), İzmir, Türkiye.
  • Uyan, A. & Genç, A. (2017). Zur Konzeptıon Eınes Rahmenlehrplans Für Eınsatz In Den Daf Vorbereıtungsklassen In Der Türkeı, 2nd International Contemporary Educational Research Congress, 28 September - 01 October 2017, Muğla, Turkey.

Ulusal Bildiriler
  • Genç, A. (2017). Ülkemiz Okullarında Görevli Yabancı Dil Öğretmenlerinin Niteliğini Etkileyen Konular, V. Ulusal Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, 12-13 Ekim 2017, Sivas, Türkiye.
  • Gündüz, A. Y., Dağhan, G., & Akkoyunlu, B. (2017). Dönüştürülmüş öğrenmede (flipped learning) oyunlaştırmanın öğrencilerin motivasyonlarına etkisi. 5th International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium (ITTES 2017), İzmir, Türkiye.

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Ayan, E., & Seferoglu, S. S. (2017). Using Etherpad for online collaborative writing activities and learners with different language learning strategies. Eurasian Journal of Applied Linguistics, 3(2), 205–233. [Çevrim-içi: http://www.ejal.eu/index.php/ejal/article/view/151, Erişim tarihi: 20.10.2017].
  • Balaman, U., & Sert, O. (2017). Local Contingencies in L2 Tasks: A Comparison of Context-Sensitive Interactional Achievements across Two Different Task Types. Bellaterra Journal of Teaching & Learning Language & Literature10(3), 9-27.
  • Dağhan, G. (2017). Views of students about technology, effects of technology on daily living and their professional preferences. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 16(4), 187-194.
  • Dinçol Özgür, S. & Yılmaz, A. (2017). The effect of inquiry based learning on gifted and talented students’ mental states in learning the concepts of acids-bases. New Trends and Issues Proceedings on Humanities and Social Sciences,4 (3), 176-184, 7th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, (WCLTA 2016), 27-29 October 2016, Budapest, Hungary.
  • Güneş, G., Batı, K. & Katrancı, M. (2017). An Examination Of The Epistemological Views And Learning Styles Of Pre-Service Teachers. The International Journal of Progressive Education 2017, 13(3): 112-128 (indexed in ERIC)

  • Kırkağaç, Ş., & Öz, H. (2017). The role of big five personality traits in predicting prospective EFL teachers’ academic achievement. International Online Journal of Education and Teaching, 4(4), 317-328.  https://goo.gl/j16VEp

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Şen, Ş., & Yılmaz, A. (2017). Öğretmen adaylarının çözünme konusundaki kavramsal anlamalarının CHAID analizi ile incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(3), 932–954.

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Ulusal
  • Alsancak-Sırakaya, D. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Tersyüz sınıf modelinde bireysel özelliklerin rolüyle ilgili bir değerlendirme. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017, (38. Bölüm, ss. 725-754). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı. [Çevrim-içi: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/Kitap_ETO2017_Bolum38_725-754_TersyuzSiniflar.pdf, Erişim tarihi: 31.10.2017.]
  • Dağhan, G., & Akkoyunlu, B. (2017). Mobil öğrenme ve sürdürebilirlik. In H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu, & A. İşman (Eds.). Eğitim Teknolojileri Okumaları 2017, (pp. 359-370). TOJET - Sakarya Üniversitesi.
  • Demir, Ö. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Yeni kavramlar, farklı kullanımlar: Bilgi-işlemsel düşünmeyle ilgili bir değerlendirme. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017, (41. Bölüm, ss. 801-830). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı. [Çevrim-içi: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/Kitap_ETO2017_Bolum41_801-830_Bilgi.islemsel.Dusunme.pdf, Erişim tarihi: 31.10.2017.]
  • Demirel, M. (2017) Yaşam Boyu Öğrenme ve Teknoloji: Kavramsal Bir Bakış. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed.) Eğitim teknolojileri okumaları 2017, 44. Bölüm, ss. 865-886,  TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Ankara.
  • Doğan, D., Çınar, M. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Sosyal medyanın karanlık yüzleri trollerle ilgili bir inceleme. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017, (45. Bölüm, ss. 887-915). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı. [Çevrim-içi: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/Kitap_ETO2017_Bolum45_887-915_Troller.pdf, Erişim tarihi: 31.10.2017.]
  • Durak, H. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Öğretmenlerin teknoloji kullanım yeterliklerinde etkili olan faktörlerle ilgili bir inceleme. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017, (29. Bölüm, ss. 537-556). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı. [Çevrim-içi: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/Kitap_ETO2017_Bolum29_537-556_TekKulYeterlikleri.pdf, Erişim tarihi: 31.10.2017.]

  • Durak, H., Karaoğlan-Yılmaz, G., Yılmaz-R. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Erken yaşta programlama eğitimi: Araştırmalardaki güncel eğilimlerle ilgili bir inceleme. H. F. Odabaşı, B. Akkoyunlu ve A. İşman (Ed). Eğitim teknolojileri okumaları 2017, (12. Bölüm, ss. 205-236). TOJET ve Sakarya Üniversitesi, Adapazarı. [Çevrim-içi: http://yunus.hacettepe.edu.tr/~sadi/yayin/Kitap_ETO2017_Bolum12_205-236_ErkenYastaProgramla.pdf, Erişim tarihi: 31.10.2017.]

Yurtiçi Etkinlik Katılımları
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim üyesi Yrd. Doç. Gökhan DAĞHAN Selçuk / İzmir’de 11-13 Ekim 2017 tarihleri arasında düzenlenen 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu’na (ITTES 2017) katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Hatice ÇIRALI SARICA 11-13 Ekim 2017 tarihlerinde İzmir’de düzenlenen 5. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu (Fifth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium - ITTES) başlıklı etkinliğe katılmıştır.

  • Doç.Dr. Melek DEMİREL 26-28 Ekim 2017 tarihleri arasında Marmaris-Muğla’da  düzenlenen 5. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi’ne (5th International Curriculum and Instruction Congress) kongre düzenleme kurulu üyesi olarak katılmıştır.

Çalıştaylar / Seminerler
  • Aydın, B., “L’acteur principal du processus d’apprentissage: apprenant” (Öğrenme sürecinin temel aktörü: öğrenen), 17.10.2017, Blaze Koneski Filoloji Fakültesi, Aziz Kiril ve Metodiy Üniversitesi, Üsküp, Makedonya.
  • Aydın, B., “Unité didactique” (Eğitsel Birim), 26.10.2017, Blaze Koneski Filoloji Fakültesi, Aziz Kiril ve Metodiy Üniversitesi, Üsküp, Makedonya.

Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • Gülbanu Tekbulut (Doktora Tezi). Üniversitelerde Örgütsel Vatandaşlık, Liderlik Stilleri ve Akademik Performans Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Tez danışmanı Doç. Dr. Murat Özdemir
  • İngiliz Dili Eğitimi  Anabilim Dalı  doktora öğrencilerinden Arzu KOÇAK Doç. Dr. Nuray ALAGÖZLÜ’nün danışmanlığında yürüttüğü   "DEVELOPING SPEAKING SKILLS VIA CREATING AND USING LEARNER PODCASTS IN ENGLISH LANGUAGE CLASSE S(İNGİLİZCE ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ PODCASTLERİNİN OLUŞTURULUP KULLANILARAK KONUŞMA BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ)” başlıklı doktora tezini tamamlamış ve başarıyla savunmuştur.
  • İngiliz Dili Eğitimi  Anabilim Dalı  doktora öğrencilerinden Cennet AltIner  Prof. Dr. İsmail Hakkı ERTEN’in danışmanlığında yürüttüğü   “WILLINGNESS TO COMMUNICATE IN ENGLISH IN THE TURKISH EFL CLASSROOM CONTEXT TÜRKİYE'DEKİ YABANCI DİL OLARAK İNGİLİZCE SINIFLARINDA İNGİLİZCE İLETİŞİM KURMA İSTEKLİLİĞİ" başlıklı doktora tezini tamamlamış ve başarıyla savunmuştur.

Değişim Programları

Öğretim Üyesi Değişimleri
  • Erasmus+ Programı Ana Eylem I Bireylerin Öğrenme Hareketliliği projesi kapsamında Dekan Vekilimiz Prof. Dr. Ayhan YILMAZ ve Yard. Doç. Dr. Ümit Işık ERDOĞAN 29.Ekim 2017 -4. Kasım. 2017 tarihleri arasında Pädagogische Hochschule Karlsruhe Kimya Enstitüsünde ders vermişlerdir.

Atamalar
  • Doç.Dr.Melek DEMİREL Eğitim Bilimleri Bölümü Hayat Boyu Öğrenme ve Yetişkin Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanlığına 4 Ekim 2017 tarihinden itibaren vekaleten atanmıştır.

   
   

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara