Eğitim Postası - Güncel Sayı
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 1 - Ekim 2016 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
Akın, T, Sarıca, H. Ç., Temizkan, M. ve Turan, F. (2016). Özel eğitimde teknoloji kullanımı: Bir içerik analizi çalışması. Paperpresented at the Fourth International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium, Elazığ, Türkiye.

Arkün-Kocadere, S., Bayrak, F., Nuhoğlu Kibar, P., Çağlar, Ş., & Sayın, Z. (2016). Game elements in "Labours of Helcules". In P. Isaias (Ed.), Proceedings of the 15th International Conference www/Internet 2016 (pp.11-18). Mannheim, Germany: IADIS.

Ataş, D., & Aktaş, T.(2016). Übersetzungskritische Analyse des Romans “Die Biene Maja und ihre Abenteuer“ von Waldemar Bonsels. VI. Uluslararası Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Kongresi, Konya.

Dağhan, G., & Telli, E. (2016). Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında karma yöntemle desenlenen tezlerin incelenmesi. 4th International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium (ITTES 2016), Elazığ, Türkiye.

Demir, D., & Ünver, Ş. (2016). Alman Dili Eğitimi Bölümlerinde Dil Pratiğinin Önemi, Karşılaşılan Sorunlar ve Yeni Bir Araştırma Yaklaşımı, Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.

Demirel, M. (2016). Examining Graduate dissertations about learning strategies: Trends and reflections. 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresinde sözlü bildiri olarak sunulmuştur.

Dolaş, P., & Genç, A. (2016). Türkiye, Bulgaristan, Tunus ve Finlandiya’da okutulan yerel nitelikli yabancı dil ders kitaplarında dilbilgisi öğretimi.  VI. Uluslararası Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Kongresi “Kültürler Arası Etkileşime Karşılaştırmalı Bilimlerin Katkıları”, 12-13-14 Ekim 2016, Selçuk Üniversitesi, Konya.

Gelmez-Burakgazi, S., & Şahin, İ. (2016). Scale development for pre-service teachers' perceptions towards professional ethics. 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi’nde sunulan bildiri. Antalya.

Genç, A. ve Kalaycı, A. (2016). AOÖÇ’nin yerel Almanca ders kitaplarına yansımaları. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla.

Genç, A. (2016). Karşılaştırmalı bir ders kitabı analizi: Yabancı dil olarak Türkçe Öğretim Seti’nde Türk ve dünya edebiyatından seçmeler. VI. Uluslararası Karşılaştırmalı Edebiyat Bilimi Kongresi “Kültürler Arası Etkileşime, Karşılaştırmalı Bilimlerin Katkıları”, 12-13-14 Ekim 2016, Selçuk Üniversitesi, Konya.

Sarıca, H. Ç., & Usluel, Y. K. (2016). Topluma Hizmet Uygulamaları ve Dijital Hikâye Anlatımı. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium, Elazığ, Türkiye.

Sarıca, H. Ç., Yıldırım, D. & Usluel, Y. K. (2016). A Content Analysis of ICT Integration in Education: Then and Now. Paper presented at the 2016 AECT (The Association for Educational Communications and Technology) International Convention, 17-21 October, Las Vegas, USA.

Sarıçam, C. (2016). Özel amaçlı tıbbi Almancanın dilbilimsel analizi ve yabancı dil öğretimine yönelik öneriler. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi, 29 Eylül - 02 Ekim 2016, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi.

Seferoglu, S. S. (2016). e-Eğitimde temel güncel kavramlara bir bakış: Kavramların kullanımları, kavramlarla ilgili yanılgılar ve farklı kullanımlar üzerine değerlendirmeler. Panel konuşmacısı. 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi Sempozyumu – ITTES 2016 [4th International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium – ITTES 2016]. 6-8 Ekim 2016, Fırat Üniversitesi, Elazığ.

Uğurlu, S., & Çobanoğlu Aktan, D. (2016). Görme engelli öğrencilere istatistik öğretiminde karşılaşılan sorunlar. Paper presented at the annual meeting of International Contemporary Education Research Congress. 

Yıldırım, D., Sarıca, H. Ç., & Usluel, Y. K. (2016). A Multi-Dimensional Perspective on ICT Integration: A Case Study. Paper presented at the 2016 AECT (The Association for Educational Communications and Technology) International Convention, 17-21 October, Las Vegas, USA.

 

Ulusal Bildiriler
Akın, T, Sarıca, H. Ç., Temizkan, M., & Turan, F. (2016). Özel eğitimde teknoloji kullanımı: Bir içerik analizi çalışması. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye.

Aydoğan, S., Kıbrıslıoğlu Uysal, N. ve Doğan, N. (2016). Cronbach Alfa ve Mcdonalds ? Değerlerinin Gerçek Verilerde Karşılaştırılması, 5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi. Antalya, Türkiye.
Kıbrıslıoğlu Uysal, N (2016). Öğrencilerin matematik kaygısı üzerinde etkili olan değişkenlerin belirlenmesi: PISA 2012 Türkiye örneği 5. Eğitimde ve Psikolojde Ölçme ve Değerlendirme Kongresi. Antalya, Türkiye.

Özmen, B. ve Usluel, Y. K. (2016). Oyun Programlama Sürecinde Hata Ayıklama: Bir yaz kampı deneyimi. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye.

Sarıca, H. Ç. ve Usluel, Y. K. (2016). Topluma Hizmet Uygulamaları ve Dijital Hikâye Anlatımı. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye.

Tanış, H., Demir, Ö., Özgür, A., Temizkan, M., & Tüzün, H. (2016). COTS oyunlarının mesleki tutum ve motivasyonu arttırmak amacıyla kullanımı: Railroad Tycoon örneği. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye.

Temizkan, M. ve Usluel, Y. K. (2016). Özel Gereksinimli Bireyler için Etkileşimli Bir Platform Geliştirilmesi. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye.

Yıldırım, D. ve Usluel, Y. K. (2016). Çevrimiçi Derslerde Öğrenci Davranışlarının Öğrenme Analitiği ile İncelenmesi. Paper presented at the Fourth International Instructional Technologies & Teacher Education Symposium, 6-8 October, Elazığ, Türkiye.

 

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
Albayrak-Sarı, A., & Kelecioğlu, H. (2016). Assessment of achievement and growth by vertical scaling: comparison of vertical scaling methods [Başarının ve başarıdaki artışın dikey ölçekleme ile değerlendirilmesi: dikey ölçekleme yöntemlerinin karşılaştırılması]. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi - Journal of Educational Sciences Research, 6(2), 25-38. http://ebad-jesr.com/ http://dx.doi.org/10.12973/jesr.2016.62.2

Altınkaynak-Özen, Ş. ve Akman, B. (2016). Aile temelli okuma yazmaya hazırlık programının çocukların okuma yazmaya hazırlık becerilerine Etkisi. Egˆitim ve Bilim, 41(18)6, 185-204.

Ataş, D., & Genç, A. (2016). Research on writing a local tourism book for Germans, Journal of Language and Linguistic Studies, 12(2), S. 195- 205.

Çelen, F. K. ve Seferoğlu, S. S. (2016). Hizmet-içi eğitim etkinlikleri kapsamında çevrim-içi ortamların kullanılması: Gözlemler, sorunlar ve çözüm önerileri üzerine değerlendirmeler. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, 1, 1-13.

Demir, Ö. ve Seferoğlu, S. S. (2016). Bilgi okuryazarlığı, internet bağımlılığı, sanal aylaklık ve çeşitli diğer değişkenlerin sanal zorbalık ile ilişkisinin incelenmesi. Online Journal of Technology Addiction & Cyberbullying, 2(4), 1-17.

Demirel, M., Özmat, D., & Özkan-Elgün, İ. (2016). Primary school teachers’ perceptions about character education. Educational Research and Reviews, 11(17), 1622-1633.

Durak, H. ve Seferoğlu, S. S. (2016). Türkiye'de sosyal medya okuryazarlığı ve sosyal ağ kullanım örüntülerinin incelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi / The Journal of International SocialResearch, 9(46), 526-535.

Ergün, E., & Usluel, Y. K. (2016). An Analysis of Density and Degree-Centrality According  to the Social Networking Structure Formed in an Online Learning Environment. Educational Technology & Society, 19 (4), 34–46. http://www.ifets.info/upcoming/5125.pdf   SSCI

Gönen, M., Karakuş, H., Uysal, H., Kehci, A., Ulutaş, Z. ve Kahve, Ö. (2016). Resimli çocuk kitaplarının içerik ve resimleme özelliklerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31(4), 724-735.

Koban-Koç, D. (2016). Social variables and Turkish subject pronoun use in New York City: The Effect of Language Contact. Poznan Studies in Contemporary Linguistics,52(3), 431–453.

Koban-Koç, D. (2016). The effects of socio-economic status on prospective English language teachers’ academic achievement. Novitas-ROYAL, (Research on Youthand Language), 10 (2), 100-112.

Koseoglu, P., & Mercan, G. (2016), The educational use of facebook as a social networking site in animal physiology classes. World Journal on Educational Technology, 8(3).

Uysal, H., Altınkaynak-Özen, Ş., Taşkın, N., Akman, B. ve Dinçer, F. Ç. (2016). Okul öncesi ögˆretmeni adaylarının okul öncesi ögˆretmenligˆi programına i·lis¸kin metaforik algıları. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJ , 5(3), 1 – 15.

 

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
Akkoyunlu, B., Telli, E., Menzi Çetin, N. ve Dağhan, G. (2016). Öğretmen eğitiminde yansıtıcı günlüklere ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry, 7(4), 312-330. DOI: 10.17569/tojqi.60515

İdin, Ş. ve Şimşek, Ö. P. (2016). Proje tabanlı öğrenme kapsamında gerçekleştirilen ders dışı egzersiz çalışmalarına ilişkin öğrenci görüşleri. İlköğretim Online Dergisi / ElementaryEducation Online, 15(3), 761-777.

Urhan, S. ve Dost, Ş. (2016). Matematiksel modelleme etkinliklerinin derslerde kullanımı: Öğretmen görüşleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59), 124-140.

 

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Uluslararası
Uysal, H., Bayraktar, A. , & Akman, B. (2016). Kindergarten students’ perceptions regarding classroom rules.  Ö. K. Tüfekci (Ed.). Strategic Researches on Social Science (pp.21-39). Multidisciplinary Approach. Saarbrücken, Germany: Lambert Academic Publishing.

 

Ulusal

Arslan Turan B. ve Demirel, M. (2016). Probleme dayalı öğrenmenin başarıya ve öz-düzenleyici öğrenme becerilerine etkisi. Ö. Demirel ve S. Dinçer (Ed.) içinde, Pegem atıf indeksi: Eğitim bilimlerinde yenilikler ve nitelik arayışı (ss. 81-106). Pegem Akademi, Ankara.[Çevrim-içi: http://www.pegemindeks.net/index.php/Pati/article/view/9786053183563.006/9786053183563.006: ] doi:10.14527/9786053183563.006

Çelen, F. K. ve Seferoğlu, S. S. (2016). İnternet ortamında öğrencilerin bilgi arama biçimleri: stratejiler, tarzlar, tutumlar, gözlemler ve sorunlarla ilgili bir değerlendirme. Pegem Akademi Yayıncılık (Ed.) içinde Eğitim bilimlerinde yenilik ve nitelik arayışı (70. Bölüm, 1147-1160). Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.

Çoban, A. (2016). Tıbbi kaynaklı ölüm (Yetişkin). Z. Deniz Yöndem (Çev. Ed.) Kriz danışması ve travmatik olaylarda tedavi planlayıcı (11. Bölüm, 99-107). Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.

Çoban, A. (2016). Tıbbi kaynaklı ölüm (Çocuk). Z. Deniz Yöndem (Çev. Ed.) Kriz danışması ve travmatik olaylarda tedavi planlayıcı (12. Bölüm, 108-117). Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.

Çoban, A. (2016). Düşük/Ölü Doğum/Kürtaj. Z. Deniz Yöndem (Çev. Ed.) Kriz danışması ve travmatik olaylarda tedavi planlayıcı (13. Bölüm, 118-126). Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.

Çoban, A. (2016). Fobiler. Z. Deniz Yöndem (Çev. Ed.) Kriz danışması ve travmatik olaylarda tedavi planlayıcı (14. Bölüm, 127-134). Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.

Çoban, A. (2016). Travma sonrası stres bozukluğu. Z. Deniz Yöndem (Çev. Ed.) Kriz danışması ve travmatik olaylarda tedavi planlayıcı (15. Bölüm, 135-144). Nobel Akademik Yayıncılık: Ankara.

Karakuş, H. ve Akman, B. (2016). Okul öncesi dönem çocuklarının matematik kavram kazanımlarının incelenmesi. Ö. Demirel ve S. Dinçer (Ed.) Eğitim bilimlerinde yenilik ve nitelik arayışı (70. Bölüm, 475-488). Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.

Koban-Koç, D. (2016). Türkçenin Yabancı/ikinci Dil Olarak Öğretiminde Beceri Öğretimi. In A. Sarıçoban (Ed.), Yabancı dil olarak Türkçe Öğretimi Metodolojisi (pp. 158-187). Anı Yayıncılık: Ankara.

Koseoglu, P., Mercan, G. (2016), Üniversite Öğrencilerinin “Hava Ve Hava Kirliliği” Kavramlarına İlişkin Metaforik Algıları,  Pegem Akademi Yayıncılık (Ed.) içinde Eğitim bilimlerinde yenilik ve nitelik arayışı (241-258). Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.

Usluel, Y. K. (2016). Teknolojinin Öğrenme Öğretme Sürecine Entegrasyonu. Işıl Ünal, Yasemin Koçak Usluel (Ed). Eğitim Bilimleri Yazıları (ss. 321-338). Gazi Kitabevi:Ankara.

Yazıcı, D., Kumbasar, A. N. ve Akman, B. (2016). Ai·leleri·n gözünden okul öncesi·nden i·lkokula geçi·s¸te yas¸anan güçlükler ve çözüm öneri·leri· Pegem Akademi Yayıncılık (Ed.) içinde Eğitim bilimlerinde yenilik ve nitelik arayışı (27. Bölüm, 447-458). Pegem Akademi Yayıncılık: Ankara.

 

Yurtiçi Etkinlik Katılımları
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı‘ndan Prof. Dr. Ayten GENÇ 29.09.2016-02.10.2016 tarihlerinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’da düzenlenen Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı‘ndan Dr. Cengiz SARIÇAM 29.09.2016-02.10.2016 tarihlerinde Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’da düzenlenen Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi “Gelenekten Geleceğe Eğitim” başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı‘ndan Arş. Gör. Devran DEMİR 29 Eylül-2 Ekim 2016 tarihlerinde Muğla’da düzenlenen Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Nurcihan SÖNMEZ GENÇ 29 Eylül- 02 Ekim 2016 tarihlerinde Muğla’da düzenlenen Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi “Gelenekten Geleceğe Eğitim” başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü – Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı‘ndan Prof. Dr. Ayşe KIRAN 06-07 Ekim 2016 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen Yapısal Anlambilim – 50 Yılın Ardından başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü – Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı‘ndan Prof. Dr. Ece KORKUT 06-07 Ekim 2016 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen Yapısal Anlambilim – 50 Yılın Ardından başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü – Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı‘ndan Doç. Dr. İrem ONURSAL AYIRIR 06-07 Ekim 2016 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen Yapısal Anlambilim – 50 Yılın Ardından başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü – Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı‘ndan Arş. Gör. Safinaz BÜYÜKGÜZEL 06-07 Ekim 2016 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen Yapısal Anlambilim – 50 Yılın Ardından başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü – Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı‘ndan Arş. Gör. Serap GÜL 06-07 Ekim 2016 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenen Yapısal Anlambilim – 50 Yılın Ardından başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU 06-08 Ekim 2016 tarihlerinde Elazığ’da Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü tarafından düzenlenen 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi (ITTES 2016) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Prof. Dr. Mukaddes ERDEM 06-08 Ekim 2016 tarihlerinde Elazığ’da Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü tarafından düzenlenen 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi (ITTES 2016) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Mehmet TEMİZKAN 06-08 Ekim 2016 tarihlerinde Elazığ’da Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü tarafından düzenlenen 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi (ITTES 2016) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Ar. Gör. Muhittin ŞAHİN 06-08 Ekim 2016 tarihlerinde Elazığ’da Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü tarafından düzenlenen 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi (ITTES 2016) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Dr. Esra TELLİ 06-08 Ekim 2016 tarihlerinde Elazığ’da Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü tarafından düzenlenen 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi (ITTES 2016) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Abdullah Yasin GÜNDÜZ 06-08 Ekim 2016 tarihlerinde Elazığ’da Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü tarafından düzenlenen 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi (ITTES 2016) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Hatice ÇIRALI SARICA 05-09 Ekim 2016 tarihlerinde Elazığ’da Fırat Üniversitesi, Eğitim Fakültesi BÖTE Bölümü tarafından düzenlenen 4. Uluslararası Öğretim Teknolojileri ve Öğretmen Eğitimi (ITTES 2016) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı‘ndan Prof. Dr. Ayten GENÇ 14. Ekim 2016 tarihlerinde Selçuk Üniversitesi-Konya’da düzenlenen 6. Uluslararası Karşılaştırmalı Edebiyat Sempozyumu başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Eğitim Bilimleri Bölümü‘nden Yrd. Doç. Dr. Yusuf BADAVAN 13-15 Ekim 2016 tarihlerinde Antalya’da düzenlenen VIII. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Eğitim Bilimleri Bölümü‘nden Prof. Dr. Yüksel KAVAK 21 Ekim 2016 tarihinde İstanbul’da düzenlenen “TÜSİAD / Eğitim Yuvarlak Masa Toplantıları Dizisi” başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Eğitim Bilimleri Bölümü‘nden Doç. Dr. Melek DEMİREL 27-30 Ekim tarihlerinde Antalya’da düzenlenen 4. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI-EPOK 2016) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Eğitim Bilimleri Bölümü‘nden Yrd. Doç. Dr. Sevinç GELMEZ BURAKGAZİ 27-30 Ekim tarihlerinde Antalya’da düzenlenen 4 Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi (ICCI EPOK 2016)başlıklı etkinliğe katılmıştır
  • Eğitim Bilimleri Bölümü‘nden Arş. Gör. Seçil UĞURLU 01-02 Ekim tarihlerinde Muğla’da düzenlenen Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi 2016 başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Eğitim Bilimleri Bölümü‘nden Arş. Gör. Nermin KIBRISLIOĞLU UYSAL 01-03 Ekim 2016 tarihlerinde Antalya ’da düzenlenen 5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (EPOD 2016) başlıklı etkinliğe katılmıştır.

 

Yurtdışı Etkinlik Katılımları
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü‘nden Yrd. Doç. Dr. Pınar ÖZDEMİR ŞİMŞEK 2-5 Ekim 2016 tarihlerinde Nevada, ABD’da düzenlenen “Las Vegas Uluslararası Eğitim Konferansı (Clute Enstitüsü, 2016)” başlıklı etkinliğe bilimsel başarı desteği ile katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Prof. Dr. Yasemin KOÇAK USLUEL 17-21 Ekim 2016 tarihlerinde Las Vegas’da düzenlenen AECT (The Association for Educational Communications and Technology) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Hatice ÇIRALI SARICA 15-23 Ekim 2016 tarihlerinde Las Vegas, Nevada, ABD’da düzenlenen 2016 AECT (The Association for Educational Communications and Technology) International Convention başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü – Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı‘ndan Arş. Gör. Serap GÜL 20-23 Ekim 2016 tarihlerinde Atina’da düzenlenen 9. Yunan ve Uluslararası Fransızca Öğretmenlerin Kongresi “Fransız Dili ve Kültürü Öğretimi : sosyo-hümanist köprülerin kurulması” başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü – Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı‘ndan Prof. Dr. Ayşe KIRAN 22-24 Ekim 2016 tarihlerinde Agadir/Fas’da düzenlenen Dil, Kültür ve Medya: Şekil, Anlam ve Gelişme başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü – Fransız Dili Eğitimi Anabilim Dalı‘ndan Prof. Dr. Ece KORKUT 22-24 Ekim 2016 tarihlerinde Agadir/Fas’da düzenlenen Dil, Kültür ve Medya: Şekil, Anlam ve Gelişme başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Dr. Fatma BAYRAK 22-27 Ekim 2016 tarihlerinde Cluj-Napoca / Romanya’da düzenlenen Searching for the Labours of Hercules 5. Uluslararası Proje Toplantısı ve Birinci Ortaklaşa Personel Eğitimi başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Dr. Fatma BAYRAK 27-31 Ekim 2016 tarihlerinde Mannheim / Almanya’da düzenlenen 15th International Conference www/Internet 2016 başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Ar. Gör. Muhittin ŞAHİN 28-30 Ekim 2016 tarihlerinde Mannheim / ALMANYA’da düzenlenen 13th International Conference onCognition and Exploratory Learning in Digital Age 2016 (CELDA 2016) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Dr. Gökhan AKÇAPINAR 28-30 Ekim 2016 tarihlerinde Mannheim’da düzenlenen 13. Uluslararası Dijital Çağda Biliş ve Keşfederek Öğrenme Konferansı (CELDA2016) başlıklı etkinliğe katılmıştır.

 

Çalıştaylar / Seminerler
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Dr. Pınar NUHOĞLU-KİBAR 8 Ekim 2016 tarihinde Goodle Foundry, Trinity College Dublin Dublin/İRLANDA’da düzenlenen BRIDGE21 Digital Media Teacher Workshop başlıklı seminere katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Yrd. Doç. Dr. Selay ARKÜN-KOCADERE 11 Ekim 2016 tarihinde Johannes Kepler University Linz, Austria’da gerçekleştirilen “Workshop on How to gamify your classrooms? IT Learn Play Repeat – Gamification and Education in IT” başlıklı çalıştaya katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Dr. Pınar NUHOĞLU-KİBAR 20 Ekim, 2016 tarihinde CRITE Lab. Trinity College Dublin Dublin/IRELAND’da gerçekleştirilen “Seminar on “Modelling Infographic Generation Process as a Learning Strategy” başlıklı seminere katılmıştır. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Yrd. Doç. Dr. Selay ARKÜN-KOCADEREDr. Fatma BAYRAK, Dr. Turgay BAŞ ve Arş. Gör. Şeyma ÇAĞLAR 25 Ekim 2016 tarihinde Cluj-Napoca, Romanya’da gerçekleştirilen “Workshop on ICT in Teaching. 1 stJoint Staff Training of the Erasmus+ Project “Searching for the Labours of Hercules” başlıklı çalıştaya katılmışlardır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Yrd. Doç. Dr. Selay ARKÜN-KOCADERE, Dr. Fatma BAYRAK, Dr Turgay BAŞ ve Arş. Gör. Şeyma ÇAĞLAR 25 Ekim, 2016 tarihinde Cluj-Napoca, Romanya’da gerçekleştirilen “Workshop on ICT in Teaching. 1 st Joint Staff Training of the Erasmus + Project “Searching for the Labours of Hercules” başlıklı etkinliğe katılmışlardır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Dr. Pınar NUHOĞLU-KİBAR 28 Ekim 2016 tarihinde CRITE Lab.Trinity College Dublin Dublin/İRLANDA’da düzenlenen Dr. Barbara Sabitzer, Institut für Informatik Didaktik - Informatics Lab and Teaching and Learning lab – “Computer Science Concepts Through and to Support other Subjects” başlıklı seminere katılmıştır.

 

Diğer Bilimsel Toplantılar
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Yrd. Doç. Dr. Selay ARKÜN-KOCADERE 19 Ekim 2016 tarihinde Johannes Kepler University Linz, Austria’da gerçekleştirilen “Gamification in Education. IT Learn Play Repeat – Gamification and Education in IT” başlıklı bilimsel toplantıya katılmıştır.
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü‘nden Prof. Dr. Ayhan YILMAZ ve Doç. Dr. Özge ÖZYALÇIN OSKAY 13-15 Ekim 2016 tarihinde İzmir’de TÜBİTAK destekli, Karşıyaka Belediyesi-Bahçeşehir Koleji işbirliği ile düzenlenen İkinci Karşıyaka Bilim Şenliği’ne katılmışlardır.

 

Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • BÖTE Bölümü YL öğrencilerinden Yahya İLTÜZER, Yrd. Doç. Dr. Yasemin DEMİRASLAN-ÇEVİK’in danışmanlığında yazdığı “Öz açıklamalı Çözümlü Örneklerle Desteklenmiş Çevrimiçi Öğrenme Sürecinin Karar Kurallarını Uygulama Becerilerine Etkisi” başlıklı tezini 27.10.2016 tarihinde başarıyla savunmuştur.

 

Başarılarımız

 

Öğretim Elemanları
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. İsmail Hakkı MİRİCİ, 11.10.2016 tarihinde Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü tarafından “Bilime/Sanat Katkı” kategorisinde verilen teşekkür ödülüne layık görülmüştür.
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi BölümüFen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Gültekin ÇAKMAKÇI, 11.10.2016 tarihinde Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü tarafından ““Toplumsal Sorumluluk Alanını”” kategorisinde verilen teşekkür ödülüne layık görülmüştür.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Olcay SERT, 11.10.2016 tarihinde Hacettepe Üniversitesi Rektörlüğü tarafından “Eğitimde Fark Yaratan Akademisyen” kategorisinde verilen teşekkür ödülüne layık görülmüştür.

 

Yükselmeler
  • Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı’nda açık bulunan bir doçentlik kadrosuna 5.10.2016 tarihinde Doç. Dr. Meral HAKVERDİ CAN atanmıştır.
  • Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’nda açık bulunan bir yardımcı doçentlik kadrosuna 5.10.2016 tarihinde Dr. Nazan Sezen YÜKSEL atanmıştır.

 

Atamalar
  • Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Bölüm Başkanlığına Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı öğretim üyesi Prof. Dr. Hülya KELECİOĞLU atanmıştır.
  • Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Bölüm Başkan Yardımcılığına Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim Dalı öğretim üyesi Doç. Dr. Türkan DOĞAN atanmıştır.
  • Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Bölüm Başkan Yardımcılığına Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı öğretim üyesi Yrd. Doç. Dr. Gökhan ARASTAMAN atanmıştır.

 

Fakültemizden Ayrılanlar
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalından Doç. Dr. Cem GÜZELLER Akdeniz Üniversitesine geçmiştir.
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi BölümüMatematik Eğitimi Anabilim Dalından Öğr. Gör. Dr. Ümit EZGİ Mersin Üniversitesine geçmiştir.

 

Diğer Etkinlikler
  • Fakültemizin Akademik Genel Kurulu 20 Ekim 2016 Perşembe günü saat 09:30 ile 13:00 arasında Mehmet Akif Ersoy salonunda yapılmıştır.
  • Üniversite olarak toplumsal sorumluluğumuz çerçevesinde bilimi sevdirmek ve yaygınlaştırmak amacıyla Prof. Dr. Ahmet İlhan ŞEN’in yürütücülüğünde Hacettepe Mobil Planetaryum etkinliği 22-23 Ekim 2016 tarihlerinde Mamak Nedim İnal Ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Ayrıntılı bilgi için http://planetaryum.okuldisiogrenme.com.

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara