Eğitim Postası - Güncel Sayı
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 30 - Nisan 2019 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Alagözlü,N  & Alagözlü,B  (2019) Is Pygmalion Effect real? Teachers expectations and Student Success in Language Teacher Education. GLOBELT 2019 Conference 11-14 April Kyrenia Cyprus
  • Altay İ.F. & Okandan, K. (2019) -Diving into Imaginary Worlds: Teaching Discourse Markers through Drama GLOBELT 2019 Conference 11-14 April Kyrenia Cyprus
  • Altay İ.F & Yılmaz, İ (2019) -Implementation of Language Passport in EFL Classrooms GLOBELT 2019 Conference 11-14 April Kyrenia Cyprus
  • Altuntaş, M & Yıldız, B. (2019). PUD Teknoloji Entegrasyonu Modeline Göre Cebirsel İfadelerde Toplama ve Çıkarma İşlemi: 7. Sınıf Örneği, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 12-14 Nisan, İzmir
  • Ataş, D. & Genç, A. (2019). German Language Teachers today and in the future in Turkey, 28th International Conference on Educational Sciences, 25 April  - 28 April 2019, Ankara, Turkey.
  • Balık,Y.Y & Altay İ.F - A Comparison of Analytical and Impression Grading Methods of Student Writings at Pre-Intermediate Level GLOBELT 2019 Conference 11-14 April Kyrenia Cyprus
  • Bayraktar Çepni, S & Alagözlü, N – 2019 Corpus Based Concordancing versus Paper Based Practice on Parallel Texts: Two Approaches in Collocation Learning GLOBELT 2019 Conference 11-14 April Kyrenia Cyprus
  • Bursalı, N & Mısır,H & Öz,H. (2019) Raising Global Citizens: The Predicting Impact of Willingness to Communicate on Intercultural Communicative Competence GLOBELT 2019 Conference 11-14 April Kyrenia Cyprus
  • Coşkun, M. ve Turanlı, N. (2019). Süreklilik konusunda matematik öğretmen adaylarının kavram imajları. 28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2019), 25-28 Nisan, Ankara, Türkiye.
  • Demir, D.& Genç, A. (2019). “Academic Turkish for international students: Problems and suggestions”, Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 34-47.
  • Karaazmak, F. & Altay İ.F The Comparison of Paper-Based and Computer-Based Assessment regarding Students’ Performance and Attitudes GLOBELT 2019 Conference 11-14 April Kyrenia Cyprus
  • Korkmaz, S & H. Öz - Using Kahoot to Improve Reading Comprehension of English as a Foreign Language Learners GLOBELT 2019 Conference 11-14 April Kyrenia Cyprus
  • Sak,S & Öz,H. (2019) -Exploring the Relationship between Big Five Personality Traits and Directed Motivational Currents GLOBELT 2019 Conference 11-14 April Kyrenia Cyprus
  • Sirem, Ö.; Yıldız, B. & Sarıoğu, S. (2019). Yeni Program Doğrultusunda Hazırlanan İlkokul Matematik Öğretim Programı ve İlkokul 1 ve 2. Sınıf Matematik Ders Kitabında Teknoloji Kullanımının İncelenmesi, 28th International Conference on Educational Sciences-28.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2019), 25-28Nisan, Ankara
  • Sönmez Genç, N. (12-13 Mart 2019). "Eine Studie zur Förderung der akademischen Schreibkompetenz im Kontext der DaF-Lehrerausbildung", 14. DGFF-Arbeitstagung für den wissenschaftlichen Nachwuchs in der Fremdsprachenforschung, Gießen, Almanya
  • Yatağanbaba, E.& Alagözlü, N. (2019) Online Decision Making Strategies of Novice EFL Teachers at a Tertiary Context. International Language Teacher Education Conference (ILTERG Conference)     08-10 April, 2019 in Antalya
  • Yıldız, B. & Solmaz, A. M. (2019). Öğretmen Adaylarının Matematik Eğitimde Usturlap Kullanımına İlişkin Görüşleri, Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 12-14 Nisan, İzmir
  • Yıldız, B. (2019). Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Kavram Yanılgılarına İlişkin Metaforları, Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, 12-14 Nisan, İzmir
  • Yıldız, B.; Daşçı, G.; Köroğlu, M.N. & Savaş, M.H. (2019), Matematik Öğretmen Adaylarının Disiplinlerarası Yaklaşıma İlişkin Görüşleri, 28th International Conference on Educational Sciences-28.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES/UEBK-2019), 25-28Nisan, Ankara
  • Yüner, B. & Özdemir, M. (2019). Öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime ilişkin görüşlerinin incelenmesi. 28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Ankara.

Ulusal Bildiriler
  • Ülker Erdem, A. ve Gönen, M. (2019). Çocuk Edebiyatı ve Bibliyoterapi Uygulamaları. Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, 25-26 Nisan 2019, ÇOGEM, Ankara Üniversitesi.
  • Yazıcı, Nermin (2019), “Bitmeyen Eğitim davası: İsmail Hakkı Tonguç ve Pestalozzi Çocuklar Köyü”, Türkçe Eğitimi ve Çocuk Edebiyatı Kurultayı, 25-26 Nisan 2019, Ankara Üniversitesi.

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Balaman, Ufuk & Can Daşkın, Nilüfer. (Nisan 2019). A series of conversation analysis based pedagogical activities for increasing interactional awareness. Journal of Inquiry Based Activities, 9(1), 1-13. Retrieved from http://www.ated.info.tr/index.php/ated/issue/view/18
  • Demir, D.& Genç, A. (2019). “Academic Turkish for international students: Problems and suggestions”, Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 34-47.
  • Sucuoğlu, B., Bakkaloğlu, H., Demir, Ş. Atalan, D. (2019). The factors predicting the developmental gains of children with mild disabilities in inclusive preschools. Infant and Young Children, 32(2), 75-98. Doi: 10. 1097/IYC.00000000000000137
  • Yıldız, C., Çoban, E. A. (2019).  Okul öncesi öğretmen adaylarının çocukların yaptıkları resimlere ilişkin görüşleri, deneyimleri ve yaklaşımları. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48(1), 2019, 498-530.
  • Yüce ,M.,   Dost ,Ş. (2019). Examining the example generatıon abilities of high school students within the context of mathematics course, International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 6(2), 260-279.

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Çetiner, Ö., & Sucuoğlu, B. (2019). İlkokullarda Duygusal ve Davranışsal Bozukluk Riski Tarama Çalışması, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 20(1), 1-28. DOİ:  10.21565/ozelegitimdergisi.385874.
  • Yiğit, M. F., Seferoğlu, S. S. (2019). Öğrencilerin siber güvenlik davranışlarının beş faktör kişilik özellikleri ve çeşitli diğer değişkenlere göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1), 186-215. DOI:10.17860/mersinefd.437610 [Çevrim-içi: http://dergipark.gov.tr/download/article-file/694427, Erişim tarihi: 16.04.2019.]

Çalıştaylar / Seminerler
  • Araş. Gör. Ayça Ülker Erdem, 18 Nisan 2019 tarihinde Ankara İl Sağlık Müdürlüğü Bağımlılıkla Mücadele Eylem Planı kapsamında; Altındağ İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne bağlı okul öncesi öğretmenlerine “Okul Öncesi Eğitim Ortamlarında Duygu Sosyalleştirme” konulu seminer ve 24 Nisan 2019 tarihinde Keçiören İl Sağlık Müdürlüğü AÇSAP personeline yönelik “Duygu Sosyalleştirme ve Duygu Odaklı Ebeveynlik Yaklaşımı” konulu atölye çalışması gerçekleştirmiştir.
  • Karaağaç, Ö.ve   Işık , S. , Ortaöğretim Öğrencilerinin "Polen Tanesi" Hakkındaki Bilgi Düzeyleri: Ankara İli Örneği. Ulusal Botanik Bahçeleri, Arboretumlar, Herbaryumlar ve Botanik Müzeleri Çalıştayı, 18-21 Nisan 2019, Düzce Üniversitesi, Düzce/Türkiye (Poster Sunum)
  • Prof.Dr. Ayhan Yılmaz ve Dr. Öğr. Üyesi Sinem Dinçol Özgür, 12 Nisan 2019 tarihinde Üniversite-Sanayi İşbirliği kapsamında Ereğli Eğitim Fakültesi ile ERDEMİR Demir-Çelik Fabrikaları A.Ş ile ortaklaşa olarak Ereğli’de düzenlenen “Endüstri 4.0 ve Eğitime Yansımaları” başlıklı panele panelist olarak katılmışlardır. Konu ile ilgili görseller ektedir.
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü aylık seminer kapsamında Prof. Dr. Sinan ERTEN “Çevre Bilinci Nedir? Çevre Dostu Birey Kimdir?” konusunda 17. Nisan . 2019 tarihinde bir seminer vermiştir. Konu ile ilgili görseller ektedir.
  • Yazıcı, Nermin, (15-16 Nisan 2019), Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kültür Aktarımı Çalıştayı, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi.
  • Eğitim Konferansları kapsamında Doç. Dr. Filiz METE tarafından KAPSAYICI EĞİTİM başlıklı sunum 18 Nisan 2019 Perşembe günü Eğitim Fakültesi B Blok Toplantı Salonu’nda yapılmıştır.

Diğer Bilimsel Toplantılar
  • Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen ve Dr. Öğr. Üyesi Sinem Dinçol Özgür MEB Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü tarafından 04-06 Nisan 2019 tarihlerinde Afyonkarahisar ilinde gerçekleştirilen “eTwinning Öğretmen Eğitimi Akademisi Çalıştayına” katılmışlardır.


Fotoğraflarla Fakültemiz

Eğitim Konferansları kapsamında  Doç. Dr. Filiz Mete tarafından  KAPSAYICI EĞİTİM  başlıklı sunum 18 Nisan  2019 Perşembe günü Eğitim Fakültesi B Blok Toplantı Salonu’nda yapılmıştır.

   

28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi  Hacettepe Üniversitesi  Eğitim Fakültesi ve Ulusal Eğitim Dernekleri Platformu(ULEP) İŞBİRLİĞİ İLE 25-28 Nisan 2019 tarihinde THE ANKARA OTELDE yapılmıştır.

   
   
   
   
   
   
   
   

 

Prof.Dr. Ayhan Yılmaz ve Dr. Öğr. Üyesi Sinem Dinçol Özgür, 12 Nisan 2019 tarihinde Üniversite-Sanayi İşbirliği kapsamında Ereğli Eğitim Fakültesi ile ERDEMİR Demir-Çelik Fabrikaları A.Ş ile ortaklaşa olarak Ereğli’de düzenlenen “Endüstri 4.0 ve Eğitime Yansımaları” başlıklı panele panelist olarak katılmışlardır.

   

 

Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü aylık seminer kapsamında Doç. Dr. Türkan DOĞAN  “Stresle Başa Çıkıyorum “ konusunda 22. Mart 2019 tarihinde bir seminer vermiştir. .

   
   
   

Bölümümüz tarafından geleneksel hâle getirilmesi planlanan Türkçe Konuşmaları’nın ilki 8 Nisan 2019’da gerçekleştirildi. Hâkim Necip Başar ALŞAN’ın konuk olduğu programda “Çocuk Hakları” üzerine söyleşi gerçekleştirildi.

 
   

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara