Eğitim Postası - Güncel Sayı
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 4 - Ocak 2017 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler

Sert, O. & Bozbıyık, M. (2017). A Technology Enhanced and Reflective Teacher Education Programme: Implications for Teaching L2 Interactional Competence. ICOP-L2, University of Neuchatel, Switzerland. 18-20 January, 2017.
Sert, O. (2017). Doing comparative research on L2 interactions (Workshop organizer). ICOP-L2, University of Neuchatel, Switzerland. 18-20 January, 2017.
Balaman, U. (2017). Task-induced development of hinting behaviors in online L2 task-oriented interaction. ICOP-L2, University of Neuchatel, Switzerland. 18-20 January, 2017.

 

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler

Kılıç, A. F., & Güzeller, C. O. (2017). Demographic Factors Affecting İnternet Using Purposes of high school students. Malaysian Online Journal of Educational Technology, 5(1), 34–45.

Özdemir, M. ve Büyükgöze, H. (2016). Investigating the role of multicultural education and democratic values on LGBT attitudes of preservice teachers. Journal of Educational Policy, 13(1), 23-46.

Özdemir, M. ve Büyükgöze, H. (2016). The role of occupational concerns on the reality shock expectation. Studia Psychologica, 58(3), 199-215.

Özdemir, M. ve Demircioğlu, E. (2016). Examination of attitudes towards profession and self-efficacy beliefs of pedagogical formation students. Yüksek Öğretim ve Bilim Dergisi, 6(3), 1-8.

Özdemir, M. ve Gören, S. Ç. (2017). Psikolojik güçlendirme, liderlik uyumu ve öğretmen performansı ilişkisinde örgütsel bağlılığın aracı rolü. İlköğretim Online, 16(1), 342-353.

Sucuoğlu, N.B. & Bakkaloğlu, H.  (2016): The quality of parent–teacher relationships in inclusive preschools, Early Child Development and Care, DOI:10.1080/03004430.2016.1261124

Şen, Ş., & Yılmaz, A. (2017). Rehberli Sorgulama Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1-21.

Şen, Z., Uludağ, G., Kavak, Y., Seferoğlu, S. S. (2016). Bologna Süreciyle İlgili Bir İnceleme: Öğrenci başarısını değerlendirme yöntemleri ile öğrenci iş yükünün karşılaştırılması. Yükseköğretim Dergisi, 6(2), 81–91. doi:10.2399/yod.16.008

 

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Uluslararası

Koban-Koç, D. (2017). Promoting Self-Regulated Language Learning through a Technology Enhanced Content-based Classroom. In J. Branch, A. Horsted, S. Hayes & C. Nygaard (Eds.): Innovative Teaching and Learning in Higher Education. (pp. 351-362). Libri Publishing Ltd., Oxfordshire, UK.

Lewis, J., Koban Koc, D., Inozu, J., Gorgun, A., Perumalla, C., Koç, S. E., & Du Blessis, A. (2017). Introduction to Innovative Teaching and Learning Practices Using E-learning. In J. Branch, A. Horsted, S. Hayes & C. Nygaard (Eds.): Innovative Teaching and Learning in Higher Education. (pp. 343-350). Libri Publishing Ltd., Oxfordshire, UK.

 

Yurtdışı Etkinlik Katılımları
  • İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi  Yrd. Doç.Dr. Olcay Sert,   18-20 Ocak 2017 tarihlerinde “ Doing comparative research on L2 interactions” isimli konuşması ile davetli konuşmacı olarak Neuchatel Üniversitesi  ICOP-L2, konferansına katılmıştır.

 

Projeler
  • TÜBİTAK tarafından desteklenen “4005 Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları” kapsamında Proje Yürütücüsünün Prof. Dr. Ahmet İlhan Şen olduğu “OKUL DIŞI ORTAMLARDA FEN DERSLERİNİN ÖĞRETİLMESİNE YÖNELİK FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN EĞİTİMİ” isimli proje  23-27  Ocak 2017 tarihleri arasında Beytepe Kongre Merkezinde yapılmıştır.
  • Eğitim Bilimleri Bölümü’nden Doç. Dr. Eda GÜRLEN’in yönetici, Prof. Dr. Nuray SENEMOĞLU ve Prof. Dr. Emine Nilgün METİN*’in danışman; Doç. Dr. Sevgi TURAN**, Doç. Dr. Nuri DOĞAN, Doç. Dr. Cem Oktay GÜZELLER***, Arş. Gör. Dr. Özlenen ÖZDİYAR, Arş. Gör. Tülin ACAR, Arş. Gör. Zeynep ŞEN, Arş. Gör. Abdul Samet DEMİRKAYA, Arş. Gör. Meltem YURTÇU’nun da araştırmacı olduğu SAY-2015-5069 nolu "Üstün Yeteneklilere Yönelik İlkokul (1-4. sınıf) Öğretim Programı Geliştirme: Bir Eylem Araştırması" başlıklı Araştırma Altyapı Projesi kapsamında sunulan sonuç raporu kabul edilerek proje çalışması kapatılmıştır.

*HÜ Çocuk Gelişimi Bölümü
**HÜ Tıp Eğitimi ve Bilişimi AD
*** Akdeniz Üniversitesi Turizm Fakültesi

Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinden Ülkü Kale, Doç. Dr. Çiğdem Ünal’ın danışmanlığında yazdığı „"Einsatz einer Lernplattform zur sprachlichen Bildung von DaF-Studierenden“ başlıklı tezini 09.01.2017 tarihinde başarıyla savunmuştur.
  • Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Yüksek Lisans öğrencilerinden Gizem Özdemir, Doç. Dr. Eda GÜRLEN’in danışmanlığında yazdığı “Üstün Yetenekli Öğrencilere Yönelik Zenginleştirilmiş Öğretim Programının Bilimsel Süreç Becerilerine ve Başarıya Katkısına İlişkin Eylem Araştırması” başlıklı tezini 04.01.2017 tarihinde başarıyla savunmuştur.
  • Eğitim Programları ve Öğretim Anabilim Dalı Doktora öğrencilerinden Nalan Fizen Liman, Doç. Dr. Eda GÜRLEN’in danışmanlığında yazdığı “İngilizce İletişim Becerileri II programının Hedefler, Avrupa Dilleri Ortak Başvuru Metni ve Öz-yeterlik Düzeyi Bakımından İncelenmesi” başlıklı tezini 20.01.2017 tarihinde başarıyla savunmuştur.
  • Meryem Büşra Yıldıztaşı, Yüksek Lisans Tezi “Politik Beceri ile Örgütsel Tükenmişlik İlişkisinin Ortaokul Öğretmenlerinin Görüşlerine Göre İncelenmesi (Yalova İli Örneği). Danışman Murat Özdemir

Yükselmeler
  • Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde açık bulunan bir yardımcı doçentlik kadrosuna 11.01.2017 tarihinde Dr. Gökhan DAĞHAN atanmıştır.

 

Diğer Etkinlikler
  • Özel Arı Okulları bünyesinde 14.01.2017 tarihinde düzenlenen 18. Bilim Şenliğinde fakültemiz öğretim elemanlarından Prof. Dr. Fitnat KAPTAN, Yrd. Doç. Dr. Bahadır YILDIZ, Yrd. Doç. Dr. Gökhan DAĞHAN, Öğr. Gör. Dr. Fatma TÜRKYILMAZ, Öğr. Gör. Dr. Ayşegül CELEPOĞLU, Öğr. Gör. Dr. Sıddıka DEMİRTAŞ, Arş. Gör. Dr. Nihan AKKOCAOĞLU ÇAYIR ve Arş. Gör. Nihal MENZİ ÇETİN jüri üyeliği görevlerinde bulunmuşlardır.
  • Rektör Yardımcımız Prof. Dr. Rahime NOHUTCU'nun, Fakültemiz öğretim elemanları ile birlikte gerçekleştirdiği Kalite Komisyonu Bilgilendirme Toplantısı 19 Ocak 2017 Perşembe günü 15.00-17.00 saatleri arasında Üniversitemiz Mehmet Akif Ersoy Salonunda yapılmıştır.

 

Fotoğraflarla Fakültemiz

Üniversitemiz Kalite Komisyonu Bilgilendirme Toplantısı 19 Ocak 2017 Perşembe günü 15.00-17.00 saatleri arasında Üniversitemiz Mehmet Akif Ersoy Salonunda yapılmıştır.

HU_Kalite-Bilgilendirme-Toplantısı    
     

 

Okul Dışı Ortamlarda Fen Derslerinin Öğretilmesine Yönelik Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Eğitimine Katılan Öğretmenlerimiz ve Eğiticilerimiz

Fen Bilimleri Öğretmenlerine Eğitim
   
     

Pursaklar Fen Lisesine Hacettepe Dopingi” başlıklı haber:

HU_Pursaklar Fen Lisesi    
     

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara