Eğitim Postası - Güncel Sayı
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 6 - Mart 2017 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler

Altuntaş Çakirlar E.,, Yilmaz M. & Turan S. L. 20-23. Mart 2017 tarihleri arasında Rostock / Almanya da yapılan 19. Internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland etkinliğe “ Eine Untersuchung zur Auffassung und zum Unterrichten sozialwissenschaftlicher Themen von Lehramtsanwarter/innen im Fach Biologie “ isimli poster ile katılmışlardır.

Balaman, U. (2017). On Collecting, Organizing, and Transcribing Online Task-Oriented L2 Interaction Data. American Association for Applied Linguistics Conference, 17-21 March, Portland, U.S.A.

Sert, O. & Seedhouse, P. (2017). Video Enhanced Observation: Adapting tagsets for an innovative Ipad App to Collect and analyse L2 Interaction data. American Association for Applied Linguistics Conference, 17-21 March, Portland, U.S.A.

Sert, O. &Kunitz, S. (2017). Co-constructing Interactional Competence as Teacher Identity: Insights From Language Teacher Reflections. American Association for Applied Linguistics Conference, 17-21 March, Portland, U.S.A.

Takmaz S. & Yılmaz M. 20-23. Mart 2017 tarihleri arasında Rostock / Almanya da yapılan 19. Internationalen Frühjahrsschule der Fachsektion Didaktik der Biologie im Verband Biologie, Biowissenschaften und Biomedizin in Deutschland etkinliğe “Mikroorganismen im Biologieunterricht – ein Vergleich zwischen den deutschen und türkischen Lehrplänen in Bezug auf die Lernziele” “ isimli poster ile katılmışlardır.

 

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler

Albayrak Sarı, A., & Kelecioglu H. (2017). A Comparison of IRT Vertical Scaling Methods in Determining the Increase in Science Achievement. Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology (Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi), 8(1); 98-111.

Arda A., Tezcan C., Sever R. (2017), Thermodynamics Quantities for the Klein-Gordon Equation with a Linear plus Inverse-linear Potential: Biconfluent Heun functions. Pramana – Journal of Physics, 88 (2017) 39.

Arda A., Sever R. (2017), Exact Solutions of Effective-Mass Dirac-Pauli Equation with an Electromagnetic Field. Few-Body Systems, 58 (2017) 7

Arda A. (2017), Solution of Effective-Mass Dirac Equation with Scalar-Vector and Pseudoscalar Terms for Generalized Hulthen Potential. Advances in High Energy Physics, Volume 2017, Article ID 6340409

Balaman, U., & Sert, O. (2017). The coordination of online L2 interaction and orientations to task interface for epistemic progression. Journal of Pragmatics. http://dx.doi.org/10.1016/j.pragma.2017.01.015

Batı, K., Çalışkan, İ. ve Yetişir, M. İ. (2017). Fen eğitiminde bilgi işlemsel düşünme ve bütünleştirilmiş alanlar yaklaşımı (STEAM). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 91 – 103.http://dx.doi.org/10.9779/PUJE800

Das T., Arda A. (2017), Klein-Gordon equation for a charged particle in space varying electromagnetic fields-A systematic study via Laplace transform. Chinese Journal of Physics, 55 (2017) 310

Güler-Yıldız, T., Özdemir-Şimşek, P., Eren, S., & Aydos, E. H. (2017). An analysis of the views and experiences of children who are 48–66 months old, their parents, and teachers about “sustainable development. Educational Sciences: Theory & Practice, 17, 653–677.

Demirel, M. ve Akkoyunlu, B. (2017). Prospective teachers’ lifelong learning tendencies and information literacy self-efficacy. Educational Research and Reviews, 12 (6), 329-337.

Demirel, M., Derman, İ. ve Can Aran, Ö. (2017). Examining graduate dissertations in the field of critical thinking: A case from Turkey. Eurasian Journal of Educational Research, 67, 141-159.

Güler-Yıldız, T., Özdemir-Şimşek, P., Eren, S., & Aydos, E. H. (2017). An analysis of the views and experiences of children who are 48–66 months old, their parents, and teachers about “sustainable development [48-66 Aylık Çocukların, Ailelerinin ve Öğretmenlerinin “Sürdürülebilir Gelişme”ye İlişkin Görüşlerinin ve Deneyimlerinin İncelenmesi]. Educational Sciences: Theory & Practice, 17, 653–677. http://dx.doi.org/10.12738/estp.2017.2.0013

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler

Arda A. (2017), Triangular Quantum Profiles: Transmission Probability and Energy Spectrum. Turkish Journal of Physics 41 (2017) 72

Batı,K.;Çalışkan,İ.ve Yetişir,M.İ.(2017).Fen eğitiminde bilgi işlemsel düşünme ve bütünleştirilmiş alanlar yaklaşımı (STEAM).Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41:91-103.

Demirel, M., Kozikoğlu, İ. ve Özkan, İ. (2017). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin öğrenme yaklaşımlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (1), 116-133.

Ecevit, T., & Şimşek, P. Ö. (2017). Öğretmenlerin Fen Kavram Öğretimleri, Kavram Yanılgılarını Saptama ve Giderme Çalışmalarının Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 16(1).

Şen, Ş., & Yılmaz, A. (2017). Fen bilgisi ve kimya öğretmen adaylarının metabilişsel öğrenme stratejilerinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(2), 791-804.

 

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Ulusal

Korkut, Ece (2017). Söz ve Kimlik. Ankara: Seçkin Yayınevi.

Yurtiçi Etkinlik Katılımları
  • Sucuoğlu, B. (2017). Okul Öncesinde Kaynaştırma: Sınıf Yönetimi. 3. Gelişimsel Yetersizlik Sempozyumu, (Davetli Konuşmacı) 30.Mart.2017-1.Nisan.2017, Konya.

Yurtdışı Etkinlik Katılımları
  • Sert, O. (2017). Bridging Classroom Interactional Competence to L2 Teacher Education through Video and Mobile technology. (Invited Seminar) Interaction Seminar Series. 31 March 2017, Stockholm University, Sweden.

Projeler
  • Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı’ndan Doç. Dr. Murat Özdemir’in araştırmacı olarak yer aldığı “Öğrenci Akademik Başarısının Öğrenci, Öğretmen, Okul Yöneticisi ve Okul Kültürü Bağlamında İncelenmesi” isimli projeye başlanılmıştır.

 

Çalıştaylar / Seminerler
  • Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı’ndan Prof. Dr. Yüksel KAVAK 27-31 Mart 2017 tarihleri arasında Antalya’da düzenlenen Milli Eğitim Bakanlığı Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonlarının Desteklenmesi Projesi (PICTES) kapsamındaki «MEB İdari Personel Bilgilendirme Eğitimi ve Toplantısı-2»ye  “Göç Olgusu ve Eğitim Planlaması” başlıklı sunuyla katılmıştır.

 

Diğer Bilimsel Toplantılar
  • 7-10 Mart 2017 tarihinde Antalya/Kundu'da yapılan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretim Programları Formatör Eğitimine Biyoloji eğitimi alanında Yrd. Doç.Dr. Miraç YILMAZ görevli akademisyen olarak katılmıştır.  

Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Doktora öğrencilerinden Şule Polat, Doç. Dr. Murat Özdemir’in danışmanlığında yazdığı “İş Özellikleri, İş Yaşam Dengesi ve Meslekten Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişkilerin Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi” başlıklı tezini başarıyla savunmuştur.
  • Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Doktora öğrencilerinden Sibel Kaya, Doç. Dr. Murat Özdemir’in danışmanlığında yazdığı “Lise Öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerilerinin Öğrenci Tükenmişliği ve Okul Bağlılığı İle İlişkisi” başlıklı tezini başarıyla savunmuştur.
  • Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Doktora öğrencilerinden Esen Arzu ERTÜRK KAYMAN, Doç. Dr. Murat Özdemir’in danışmanlığında yazdığı “Türkiye, İngiltere, Finlandiya ve Şili'deki Okul Yöneticiliğine İlişkin Yaklaşımların İncelenmesi” başlıklı tezini başarıyla savunmuştur.

Değişim Programları

Öğrenci Değişimleri
  • Erasmus Öğrenci Değişim Programı ile:
    Gül Keklik Biyoloji Öğretmenliği Universty Vechta / Almanya’ya
    Gökhan Hıdır Kimya Öğretmenliği Pädagogische Hochschule Karlsruhe/ Almanya’ya
    Tuğsem Pilevne Kimya Öğretmenliği Pädagogische Hochschule Karlsruhe / Almanya’ ya
    Yasemin Öztürk Kimya Öğretmenliği Pädagogische Hochschule Karlsruhe/ Almanya ‘ya gitmişlerdir.
  • Erasmus Öğrenci Değişim Programı ile Pädagogische Hochschule Karlsruhe / Almanya ‘dan Aslı Bilge Atlıhan Kimya Öğretmenliğine gelmiştir.

Başarılarımız

Öğretim Elemanları
  • Yrd. Doç. Dr. Olcay Sert’in 2015 yılında Edinburgh University Press tarafından basılan “Social Interaction and L2 Classroom Discourse” adlı kitabı BAAL’ın (British Association for Applied Linguistics) ardından AAAL (American Association for Applied Linguistics) tarafından “First Book Award” finalistliğiyle ödüllendirilmiştir.
  • Yrd. Doç. Dr. Olcay Sert, Routledge (Taylor & Francis) Yayınevi tarafından basılan Classroom Discourse dergisinin yeni baş editörü olmuştur.

Yükselmeler
  • Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fizik Eğitimi Anabilim Dalı’nda açık bulunan bir profesörlük kadrosuna 08.03. tarihinde Doç. Dr. Altuğ ARDA’nın atanmıştır.

 

Emekli Olanlar
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünden Prof. Dr. Buket AKKOYUNLU 1 Mart 2017 tarihinde emekli olmuştur.

 

Diğer Etkinlikler
  • Hacettepe Üniversitesi ve Ankara Pursaklar Fen Lisesi arasındaki Sosyal Bilimsel İşbirliği Protokolüne istinaden; Yrd. Doç. Dr. Selay Arkün Kocadere Ankara Pursaklar Fen Lisesi öğretmenlerine 2 Mart 2017 tarihinde AB Erasmus+ Okul Eğitimi Projeleri Bilgilendirme Semineri vermiştir.
  • Üniversite olarak toplumsal sorumluluğumuz çerçevesinde bilimi sevdirmek ve yaygınlaştırmak amacıyla Prof. Dr. Ahmet İlhan ŞEN’in yürütücülüğünde Hacettepe Mobil Planetaryum etkinliği 24- 25 Mart 2017 tarihlerinde ANKARA / PURSAKLAR – Pursaklar Fen Lisesi’nde  gerçekleştirilmiştir. Ayrıntılı bilgi için http://planetaryum.okuldisiogrenme.com

 

Fotoğraflarla Fakültemiz

HÜ Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencileri,  Bahçeşehir Okulları, Başkent Üniversitesi Ayşe Abla Koleji, Nesibe Aydın Eğitim Kurumlar, Özel Tevfik Fikret Okulları, Türk Eğitim Derneği Okulları ve Zafer Koleji’nin üst düzey okul yöneticileri ve insan kaynakları müdürleri ile bir araya geldiler. ÖZEL OKUL YÖNETİCİLERİ anlatıyor başlıklı toplantı 10 Mart 2017 tarihinde Üniversitemiz K salonunda yapılmıştır.

   

 

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca planlanan “Eğitim/Eğitim Bilimleri Fakültesi Lisans Programlarını Geliştirme ve Güncelleme Çalıştayı(Biyoloji Öğretmenliği, Fen Bilgisi Öğretmenliği, Fizik Öğretmenliği, Kimya Öğretmenliği, Matematik Öğretmenliği ve İlköğretim Matematik Öğretmenliği)”, HÜ Eğitim Fakültesi ev sahipliğinde 17-18 Mart 2017 tarihleri arasında  yapılmıştır.

   
   
 

Değerli Hocamız Prof. Dr. Ayşe KIRAN 15 Ocak 2017 tarihinde emekli olmuştur. Hocamızın Fakültemize verdiği emek ve çok değerli katkılar için kendisine teşekkür etmek amacıyla 31 Mart 2017 Cuma günü  Beyaz Ev’de bir yemek düzenlenmiştir.

   
   
 

24- 25 Mart 2017 tarihlerinde PURSAKLAR FEN LİSESİ.

   
   

 

Ankara Pursaklar Fen Lisesi’nde gerçekleştirilen AB Erasmus+ Okul Eğitimi Projeleri Bilgilendirme Semineri.

   
   

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara