Eğitim Postası - Güncel Sayı
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 8 - Mayıs 2017 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Açar, D., Kaya, G., Güneş, G. & Batı, K. (2017). Analyzing the undergraduate and associated students’ nature of science and scientific epistemological views: Hakkâri Universıty Case. Al-Farabi 1st International Congress on Social Sciences. 11 – 14 May, Gaziantep, Turkey.
  • Akaydın G. (2017) “Anadolu’da Halk İlacı Olarak Kullanılan Bitkiler “ 10. Anadolu Romatoloji Günleri, 3-7 Mayıs, Kıbrıs.
    Alagözlü,N. (2017) Metalinguistic knowledge and Metacognitive Awareness in Foreign Language Teacher Education GLOBELT 2017: International Conference on Teaching English as an Additional Language, 18-21 May, Izmir, Turkey.
  • Arslan, S. (2017). An Investigation into the Possible Selves of Pre-Service English Teachers. The SBATEYL Project- The International Conference on Teaching Languages to Young Learners, 16-18 Mayıs, İzmir, Türkiye.
  • Arslan, S. (2017). An Investigation into Gender Representations in A Turkish EFL Textbook. GlobELT 2017: International Conference on Teaching English as an Additional Language, 18-21 Mayıs, İzmir, Türkiye.
  • Ayan, E., & Seferoglu, S. S. (2017). Using Etherpad for online collaborative writing activities and learners with different language learning strategies. The GlobELT 2017: The Third International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language. 18-21 May 2017, Ephesus, Selçuk, Turkey.
  • Bozkurt, E., & Yetkin Özdemir, I·. E. (2017, 11-14 Mayıs). Bir ortaokul matematik ders aras¸tırması grubunun ögˆretim görevlerine yönelik hedef belirlemeleri. Sözlü Bildiri, IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Denizli, Türkiye.
  • Büyükgöze, H., & Kavak, Y. (2017). Üniversite öğrencilerinin yaşamboyu öğrenme eğilimlerinin yordayıcısı olarak kitap okuma alışkanlığı. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi. 11-13 Mayıs, 2017, Patalya Hotel: Ankara.
  • Büyükgöze, H., & Demirkasımoğlu, N. (2017). Üniversite öğrencilerinin grup çalışmalarındaki sosyal kaytarma davranışlarına ilişkin görüşleri: Nedenler ve çözüm önerileri. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi. 11-13 Mayıs, 2017, Patalya Hotel: Ankara.
  • Çelen, F. K., Çelik, A. ve Seferoglu, S. S. (2017). Çevrimiçi ortamlarda çocukları ve gençleri bekleyen riskler: Sanal ortam yalnızlığı üzerine bir değerlendirme. 11th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS-2017). May 24-26, 2017, İnönü University, Malatya, Turkey.
  • Dağhan, G. & Demiraslan Çevik, Y. (2017, Mayıs). Bilişim teknolojileri (BT) öğretmenlerinin BT öğretim ortamlarında yaşadıkları sorunların öğretmen adayları gözünden incelenmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Malatya, Türkiye.
  • Dağhan, G., Gündüz, A. Y., & Akkoyunlu, B. (2017). Mobil öğrenmenin pedagojik boyutuna ilişkin yeni bir kavram: Mobil sayısal okuryazarlık. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu (ICITS 2017), Malatya, Türkiye.
  • Demirkaya, A. S., Şen, Z., Özdiyar, Ö., Acar, T., Gürlen, E. & Dağan, N. (2017). "Üstün Yetenekli 3.Sınıf Öğrencilerine Yönelik Tematik Öğretim Etkinlikleri: Uygulama ve Değerlendirme. “International Talented and Gifted Conference: New Approaches and Educational Practices. (INTAG)” Ankara, TURKEY. 04-06 May 2017.
  • Dinçol Özgür, S. & Yılmaz, A. (2017).  Üstün Zekalı ve Yetenekli Öğrencilerin Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Görüşleri. IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress2017), 11- 14 Mayıs 2017, Denizli/Turkey.
  • Erdem Kara, B., Tat, O. Ve Kelecioğlu, H. (2017). Bilgisayar Uyarlamalı Sınıflama Testlerinde Madde Seçim Yöntemleri ve Sonlandırma Kriterlerinin Sınıflama Tutarlığı ve Test Uzunluğu Üzerindeki Etkisi. IV  th  International Eurasian Educational Research Congress, 11-14 Mayıs, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Erdoğan, Ü.I,& Erdem, E. (2017) Kimya Öğretmenliği Lisans Programı Dersleri Öğrenme Çıktılarının Kimya Dersi Öğretim Programı İle Örtüşme Düzeyi. IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJERCongress2017), 11- 14 Mayıs 2017, Denizli/Turkey.
  • Fer, S., Özdiyar, Ö., Uysal, F., Gelmez Burakgazi, F., Çobanoğlu Aktan, D., Kıbrıslıoğlu Uysal, N., Kelecioğlu, H., Uysal, İ., Ertuna, L. (2017). Yükseköğretimde Bologna Sürecinin Etkililiği: Öğretim Elemanları ve Öğrenci Görüşlerine Dayalı Nitel Bir Çalışma. IV  th  International Eurasian Educational Research Congress, 11-14 Mayıs, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
    İltüzer, Y. & Demiraslan Çevik, Y. (2017, Mayıs). Çoklu ortamlarda farklı öz açıklama yapılarının kullanımı. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Malatya, Türkiye.
  • İltüzer, Y. & Demiraslan Çevik, Y. (2017, Mayıs). Çözümlü örnek tasarım ilkelerine dayalı çevrimiçi ortam tasarımı ve ortama ilişkin öğrenci görüşleri. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Malatya, Türkiye.
  • Karahan, E., Albayrak Sarı, A. ve Canbazoğlu Bilici, S. (2017). Disiplinlerarası Öğretime Yönelik Algı Ölçeğinin Türkçe ’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Paper presented at the IVth International Eurasian Educational Research Congress (4. Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi). 11-14 May, Denizli-Turkey.
  • Karakuş Demirkol, S. ve Kelecioğlu, H. (2017). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavında Etkili Olan Öğrenci ve Öğretmen Özelliklerinin Aşamalı Doğrusal Model ile İncelenmesi. IV  th  International Eurasian Educational Research Congress, 11-14 Mayıs, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Karakuş Demirkol, S. ve Kelecioğlu, H. (2017). Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Ortak Sınavı (TEOG) İngilizce Başarısına Etki Eden Öğrenci ve Okul Özelliklerinin Aşamalı Doğrusal Model ile İncelenmesi. . IV  th  International Eurasian Educational Research Congress, 11-14 Mayıs, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kavak, Y., Uysal, F. & Kısa, N. (2017). Bologna Süreci, Yükseköğretimde Kalite Güvencesi ve Eğitim Fakültelerinin Akreditasyonu Konusundaki Gelişmeler. Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Akreditasyon Kongresi. Eğitim Fakülteleri Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği ve Yıldız Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi, 19-21 Mayıs 2017, İstanbul. 
  • Kavaklı, N. (2017). Towards a continuum of professional development: Enhancing prospective EFL teachers’ assessment literacy. XIII. European Conference on Social and Behavioral Science, 19-22 May, Sofia, Bulgaria.
  • Kavaklı, N. (2017). Utilizing European guidelines for establishing quality standards in language testing and assessment. GLOBELT 2017: International Conference on Teaching English as an Additional Language, 18-21 May, Izmir, Turkey.
  • Kavaklı, N. & Arslan, S. (2017). The role of AID model of effective feedback in pre-service EFL teachers’ professional development. GLOBELT 2017: International Conference on Teaching English as an Additional Language, 18-21 May, Izmir, Turkey.
  • Keçel, N. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Mobil teknoloji ve uygulamaların eğitsel kullanımına yönelik bir değerlendirme. 11th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS-2017). May 24-26, 2017, İnönü University, Malatya, Turkey.
  • Keskin, S., Şahin, M. & Yurdügül, H. (2017, Mayıs). Ortaokul Öğrencilerinin Oyun ve Oyuncu Etkileşiminin Cinsiyete Dayalı Olarak İncelenmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2017), Malatya, Türkiye.
  • Keskin, S., Şahin, M. & Yurdügül, H. (2017, Mayıs).  BÖTE Bölümü Öğrencilerinin Dijital Oyun Oynama Platformu ve Oyun Oynama Amaçlarına İlişkin Tercihlerinin Analitik Hiyerarşi Süreci (AHS) ile Belirlenmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2017), Malatya, Türkiye.
  • Kılıç, A. F., & Doğan, N. (2017). Madde ağırlıklandırmasının testin yapı geçerliğine etkisi. In II. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu (p. 12). Antalya.
  • Kılıç, A. F., Uysal, İ., & Atar, B. (2017). Doğrulayıcı faktör analizinde kullanılan kestirim yöntemlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi. In IV th International Eurasian Educational Research Congress (pp. 1289–1290). Denizli.
  • Koyuncu, İ., & Kılıç, A. F. (2017). Türkiye’de 2006-2016 yılları arasında yayınlanan ölçek geliştirme çalışmalarının faktör analizi açısından incelenmesi. In IV th International Eurasian Educational Research Congress (pp. 1244–1245). Denizli.
  • Koyuncu, İ., Aksu, G. Ve Kelecioğlu, H. (2017). Mantel-Haenszel, Lojistik Regresyon ve En Çok Olabilirlik Yöntemleri ile Değişen Madde Fonksiyonunun Belirlenmesi. IV  th  International Eurasian Educational Research Congress, 11-14 Mayıs, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Kurt, T., Büyükgöze, H., Er, E., Köse, E., & Çarıkcı, E. (2017). Türkiye’de eğitim reformlarının başarısında etkili olan etmenlerin incelenmesi. 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi. 11-13 Mayıs, 2017, Patalya Hotel: Ankara.
  • Özdiyar, Ö., Acar, T., Şen, Z., Demirkaya, A. S., Doğan, N. &Gürlen, E. (2017). Üstün Yeteneklilere Yönelik Tematik Etkinlikler: İlkokul Birinci Sınıf Örneği. “International Talented and Gifted Conference: New Approaches and Educational Practices. (INTAG)” Ankara, TURKEY. 04-06 May 2017.
  • Sarıca, H. Ç., & Usluel, Y. K. (2017, May). Eğitsel bağlamda dijital hikâye anlatımı konusunda Türkiye’de yapılmış araştırmalara ilişkin bir içerik analizi çalışması. Paper presented at the 11th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS), Malatya, Türkiye.
  • Seferoğlu, S. S. (2017). Eski köye yeni adet: Kitlesel açık çevrim-içi derslere bir bakış. Çağrılı konuşma. 11th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS-2017). May 24-26, 2017, İnönü University, Malatya, Turkey.
  • Senemoğlu N., Kurşunlu E., (2017). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Fiziksel Özellikleri: İzmir İli Örneği. IV. Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress. Denizli, Türkiye. 11-14 Mayıs 2017
  • Şahin, M., Keskin, S. & Yurdügül, H. (2017, Mayıs).  E-öğrenme Tasarımları İçin Öğrenen Özellikleri ve Etkileşim Değişkenlerinin Öznitelik Seçim Algoritmaları İle Belirlenmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2017), Malatya, Türkiye.
  • Şahin, M., Keskin, S. & Yurdügül, H. (2017, Mayıs).  Böte Bölümü Öğrencilerinin Meslek Tercihlerine Dayalı Öğrenme Önceliklerinin Belirlenmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2017), Malatya, Türkiye.
  • Şen, Z. & Senemoğlu, N. (2017). Öğretim Hizmetinin Yeterliğine İlişkin Algı: Ölçek Geliştirme Çalışması. “IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER)” Denizli, TURKEY. 11-14 May 2017.
  • Şen, Ş., & Yılmaz, A. (2017). The examination of the preservice chemistry teachers’ cognitive structures related to the factors influencing chemical equilibrium. IX. International Congress of Educational Research, 11-14 May 2017, Ordu University, Ordu-Turkey.
  • Taşkın, B. ve Seferoğlu, S. S. (2017. Üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünmeye bakışlarıyla ilgili bir değerlendirme. 11th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS-2017). May 24-26, 2017, İnönü University, Malatya, Turkey.
  • Tepgeç, M. & Demiraslan Çevik, Y. (2017, Mayıs). Algoritma öğretiminde çözümlü örnek yöntemlerinin öğretim verimliliği açısından incelenmesi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Malatya, Türkiye.
  • Tutulmaz, M. ve Seferoğlu, S. S. (2017). Artırılmış gerçeklik teknolojilerinin sınıfta kullanımlarıyla ilgili bir inceleme. 11th International Computer & Instructional Technologies Symposium (ICITS-2017). May 24-26, 2017, İnönü University, Malatya, Turkey.
  • Uçar,. B. & Demiraslan Çevik, Y. (2017, Mayıs). Öğretmen eğitiminde teknoloji destekli argümantasyon eğitimi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS), Malatya, Türkiye.
  • Uysal, İ. ve Gelbal, S. (2017). OECD ülkelerinin fen bilimleri başarıları üzerine bir panel veri analizi. IVth International Eurasian Educational Research Congress (ss. 1312–1313). Denizli.
  • Yetişir, M. İ., Kahyalıoğlu, M., Batı, K. & Birel, K. F. (2017). Dezavantajlı Öğrencilerin Fen Okuryazarlık Performanslarının Duyuşsal Özellikleriyle İlişkisinin İncelenmesi. IV. International Eurasian Educational Research Congress. 11 – 14 May. Denizli, Turkey.
  • Yılmaz, N. & Yetkin Özdemir, İ. E. (2017, 18-21 Mayıs). Ortaokul matematik öğretmen adaylarının günlük yaşam durumlarına uygun dağılımı belirleyebilme sürecinden yansımalar. Sözlü Bildiri, International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Aydın, Türkiye

 

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Aşkın Tekkol, İ., Başar, T., Şen, Z., & Turan, S. (2017). Focusing Human on Learning: A Study Based on Brain Researches. Kastamonu Education Journal. 25(3), 1187-1202.
  • Ataş, D. & Genç, A. (2017). “Deutsch als Fremdsprache im Tourismus / German as Foreign Language in Tourism”, TURKISH STUDIES -International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic-, ISSN: 1308-2140, (Prof. Dr. Tahsin Aktaş Armağanı) Volume 12/6, ANKARA/TURKEY, www.turkishstudies.net, DOI Number: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11539, p. 31-54.
  • Büyükgöze, H. (2017). Assessing school principals’ ethical leadership behaviors: A cross-sectional study among teachers. Journal of Educational Studies, Trends and Practices, 7(1), 42-50. (ESCI)
  • Dost Ş. Semi-compactness in ditopological texture spaces and soft fuzzy topological spaces, Journal of Intelligent & Fuzzy Systems 32 (2017) 925–936, DOI:10.3233/JIFS-16140, (SCI-Expanded)
  • Kavaklı, N., & Arslan, S. (2017). Applying EALTA Guidelines as Baseline for the Foreign Language Proficiency Test in Turkey: The Case of YDS. International Journal of Curriculum and Instruction, 9(1), 104-118.

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Büyükgöze, H., & Erçetin, Ş. Ş. (2017). Örgütsel çekicilik ve algılanan birey-örgüt uyumu ilişkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir araştırma [Organizational attraction and perceived person-organization fit: A study among university students]. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 7(1), 51-58. doi: 10.5961/jhes.2017.183
  • Er, S. & Sağlam-Kaya, Y. (2017).Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geogebra Ortamında Materyal Hazırlama Hakkındaki Görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1), 228-242.
  • Kıran, A. (2017). Tutkular ve Yerdeşlikler. Cogito, 86- 317-329.

 

Yurtiçi Etkinlik Katılımları
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim elemanlarından Yrd. Doç. Gökhan DAĞHAN Malatya’da 24-26 Mayıs 2017 tarihleri arasında düzenlenen 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu’na (ICITS 2017) ‘Mobil öğrenmenin pedagojik boyutuna ilişkin yeni bir kavram: Mobil sayısal okuryazarlık’ simli sözlü bildirisini sunarak katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretim elemanlarından Yrd. Doç. Gökhan DAĞHAN Malatya’da 24-26 Mayıs 2017 tarihleri arasında düzenlenen 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Sempozyumu’na (ICITS 2017) ‘Bilişim Teknolojileri (BT) öğretmenlerinin BT öğretim ortamlarında yaşadıkları sorunların öğretmen adayları gözünden incelenmesi’ simli sözlü bildirisini sunarak katılmıştır.
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Arş. Gör. Hatice ÇIRALI SARICA 24-26 Mayıs 2017 tarihlerinde Malatya’da düzenlenen 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2017) başlıklı etkinliğe katılmıştır.
  • Dekan Vekilimiz Prof. Dr. Ayhan YILMAZ 11-14 Mayıs 2017 tarihleri arasında Deniz’lide düzenlenen, IV. International Eurasian Educational Research Congress (EJER),nine Dijital Çağda Eğitim, Öğretmenler Ve Türkiye’nin Hazırbulunuşluğu başlıklı panele konuşmacı olarak katılmıştır(Bkz. http://ejercongress.org/pdf/kongreprogrami2017.pdf)
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Anabilim Dalından Prof. Dr. Yüksel KAVAK, 11-13 Mayıs 2017 tarihleri arasında Başkent Üniversitesi ve EYED-Der tarafından Ankara’da düzenlenen 12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresine panelist olarak katılmıştır (Panel başlığı: Yükseköğretim Yönetiminde Eğilimler ve Gelecek Perspektifi, sunu:  Yükseköğretimde Kalite Güvencesi Alanındaki Gelişmeler ve  Eğitim Fakültelerine Yansımaları). 
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Anabilim Dalından Prof. Dr. Yüksel KAVAK, 3-7 Mayıs 2017 tarihleri arasında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi tarafından Muğla’da düzenlenen II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumuna panelist olarak katılmıştır (Panel başlığı: Yükseköğretim Politikaları Bağlamında Türkiye’de Öğretmen Yetiştirme, sunu:  Yükseköğretimde Kalite Güvencesi ve  Eğitim Fakültelerindeki Gelişmeler).   
  • Eğitim  Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Anabilim Dalından Prof. Dr. Yüksel KAVAK,  UNESCO Türkiye Milli Komisyonu Eğitim İhtisas Komitesi tarafından 9 Mayıs 2017 tarihinde Eskişehir’de düzenlenen toplantıya panelist olarak katılmıştır (Panel başlığı: Unesco 2030 Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve Eğitim, sunu:  Sürdürülebilir Kalkınma İçin Eğitim 2030: Bazı Hedefler, Göstergeler ve Türk Eğitim Sistemine Muhtemel Yansımalar).    

Yurtdışı Etkinlik Katılımları
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünden Yrd. Doç .Dr.Berna Gücüm 06-07 Mayıs 2017 tarihlerinde Turkish Üniversities- Çolleges Admissions Service ( TRUCAS) tarafından Hollanda Rotterdam ve Almanya Köln de düzenlenen üniversite Eğitim Fuarı katılmıştır.
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümünden Yrd. Doç .Dr. Zeki bayram  4-6 Mayıs 2017 tarihleri arasında Kanada’nın Montreal şehrinde McGill Üniversitesi tarafından düzenlenen 2017 Uluslararası Bilim Kültürü Konferansı’na dinleyici olarak katılmıştır.
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü  Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı  Öğretim Görevlisi Dr. Cengiz Sarıçam 12-14 Mayıs 2017 tarihleri arasında    Prag / Çek Cumhuriyeti’nde gerçekleştirilen 6th International Conference of Strategic Research in Social Science and Education (ICoSReSSE)  isimli kongreye katılmıştır.
  • Ayrıca bu kongrede Dilbilim ve Yabancı Dil Eğitimi alanlarını kapsayan “A Study on Teaching German for Specific Purposes in Higher Education and Related Employment Opportunities in Turkey (Türkiye’de Yükseköğretimde Almancanın Özel Amaçlı Dil Olarak Eğitimi ve İstihdam Olanakları Üzerine Bir Araştırma)” adlı sözlü sunumum (Bildiri) Dilbilim (Research Award Linguistics) alanında 3.cülük (SRA Strategic Researches Academy Best researcher award of 2017 (Bronze) ödülüne layık görülmüştür.

Çalıştaylar / Seminerler
  • Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü‘nden Dr. Pınar Nuhoğlu Kibar 8 - 12 Mayıs 2017 tarihleri arasında Hódmezovásárhely, Macaristan’da “Searching for the Labours of Hercules” projesi (Strategic Partnerships for School Education Erasmus+ 2014-1-TR1-KA201-012990) çerçevesinde düzenlenen 6th “Transnational Project Meeting and 2nd Joint Staff Training” etkinliği kapsamında 3 gün süren “ICT in Teaching” başlıklı çalıştayı gerçekleştirmiştir. 
  • Dekan Vekilimiz Prof. Dr. Ayhan YILMAZ 20-21 Mayıs 2017 tarihleri arasında Eskişehir de da yapılan YÖK Eğitim Fakültesi Lisans Programlarını Geliştirme ve Güncelleme Çalıştayına katılmıştır.
  • Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Anabilim Dalından Prof. Dr. Yüksel KAVAK, 15-26 Mayıs 2017 tarihleri arasında MEB tarafından Antalya’da düzenlenen Milli Eğitim Bakanlığı Suriyeli Çocukların Türk Eğitim Sistemine Entegrasyonlarının Desteklenmesi Projesi (PICTES) kapsamındaki «Türkçe Öğreticilerinin Oryantasyonu” programına “Göç Olgusu ve Eğitim Planlaması” başlıklı sunuyla katılmıştır. 
  • Fakültemiz İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı  tarafından  18-21 Mayıs 2017 tarihleri arasında Prof.Dr. İsmail Hakkı Mirici ve  Prof.Dr. İsmail. Hakkı Erten  başkanlığında  Izmir ‘de Uluslararası Yabancı Dil Öğretimi konulu (GLOBELT 2017) bir  konferans düzenlenmiştir. http://www.globeltconference.com/
  • Fakültemiz Yabancı Diller Eğitimi bölümü ile University of Southern Denmark araştırmacıları ortaklığıyla yürütülen "Parallel Worlds? Early Foreign Language Teaching and Teacher Education in Denmark and Turkey" adlı Danimarka Bilim, Teknoloji, Yenilik Kurumu tarafından fonlanan proje kapsamında 15-21 Mayıs 2017 tarihlerinde proje toplantıları gerçekleştirilmiş ve proje konsorsiyumu olarak GLOBELT2017 Konferansı'na bir panel ile katılım gösterilmiştir. Panele, Yrd. Doç. Dr. Olcay Sert, Arş. Gör. Dr. Ufuk Balaman ve Arş. Gör. Dr. Safinaz Büyükgüzel "On the role of extra-mural English in Turkey: Young learners and teacher education" başlıklı sunumları ile katkıda bulunmuşlardır.
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim üyelerinden Galip  AKAYDIN, “13. 05. 2017tarihine  Anamur, Mersin Yenice Anadolu Lisesinde „Ülkemizin Biyoçeşitliliği ve Türkiye Florası” isimli seminer vermiştir.
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim üyeleri Prof. Dr. Ahmet İlhan ŞEN 20-21 Mayıs 2017tarihleri arasında Eskişehir de da yapılan YÖK Eğitim Fakültesi Lisans Programlarını Geliştirme ve Güncelleme Çalıştayına katılmıştır.
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim üyeleri Prof. Dr. Necla TURANLI 20-21 Mayıs 2017tarihleri arasında Eskişehir de da yapılan YÖK Eğitim Fakültesi Lisans Programlarını Geliştirme ve Güncelleme Çalıştayına katılmıştır.
  • Prof. Dr. Nuray Senemoğlu, Düşünme Becerileri / Thinking Skills. IV. Internatıonal Eurasıan Educatıonal Research Congress. Denizli, Türkiye. 11-14 Mayıs 2017
  • Şen, Z. (Program Geliştirme Uzmanı) Milli Eğitim Bakanlığı Türkçe ve Matematik Dersleri İzleme Çalıştayı. 02-03 Mayıs 2017, Ankara.

 

Diğer Bilimsel Toplantılar
  • Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, İnönü Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Bölümü tarafından 24-26 Mayıs 2017 tarihleri arasında Malatya'da düzenlenen "11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS 2017)"na geniş bir kadroyla (Öğretim elemanları, lisans, yüksek lisan ve doktora mezunlar ve lisansüstü öğrenciler olmak üzere toplam 53 kişi) katıldı.
  • 4 Mayıs Perşembe günü “Öğrencilerin ve Öğretim Elemanlarının Gözünden Bologna Süreci: Eğitim Fakültesi Örneği” başlıklı panelin düzenlenmesi ve panelist olarak katılım

Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • BÖTE Bölümü YL öğrencilerinden Mustafa TEPGEÇ, Doç. Dr. Yasemin DEMİRASLAN-ÇEVİK’in danışmanlığında yazdığı “Algoritma Öğretiminde Çözümlü Örnek Kullanımının Öğrenci Başarısına ve Bilişsel Yüke Etkileri” başlıklı tezini 12.05.2017 tarihinde başarıyla savunmuştur.
  • İlköğretim Doktora Programı Doktora öğrencilerinden Derya Can, Doç. Dr. İ. Elif Yetkin Özdemir’in danışmanlığında yazdığı: “İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin Sayı Duyularının Bağlam Temelli ve Bağlam Temelli Olmayan Problem Durumlarında İncelenmesi” başlıklı tezini başarıyla savunmuştur.

Kutlamalar
  • 3. Geleneksel İMÖ Mezunlar Günü Buluşması 06.05.2017 günü İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans bölümü mezunlarının katılımı ile gerçekleştirildi.

Başarılarımız

Öğretim Elemanları
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Bilim Uzmanı Ayşe Yolcu 12 Mayıs 2017 tarihinde doktora tez savunma sınavını “ University of Wisconsin-Madison, Curriculum and Instruction”.da "Modeling" in Mathematics Education: Historical Encounter with Mathematics, Ability and Body başarıyla tamamlayarak Doktora derecesi almıştır

Öğrenciler
  • Sizin Gözünüzden 50. Yılda 50 Fotoğrafta Hacettepe Sergisi için düzenlenen Denklanşöre Bas! Yarışması Birinciliği Hacettepe Üniversitesi 50. yılı etkinlikleri kapsamında düzenlenen Sizin Gözünüzden 50. Yılda 50 Fotoğrafta Hacettepe Sergisi (Mayıs 2017) için düzenlenen Denklanşöre Bas! etkinliğinde BÖTE Bölümü 2014 yılı lisans mezunu ve halen aynı bölümde lisansüstü öğrenimine devam etmekte olan Perihan Tekeli birincilik derecesi almıştır.

 

Diğer Etkinlikler
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü aylık seminerler dizisi kapsamında,  Can ÖNEY tarafından «Kampüs’teLösev» konusunda bir seminer düzenlenmiştir.
  • Üniversite olarak toplumsal sorumluluğumuz çerçevesinde bilimi sevdirmek ve yaygınlaştırmak amacıyla Prof. Dr. Ahmet İlhan ŞEN’in yürütücülüğünde Hacettepe Mobil Planetaryum etkinliği 13-16 Mayıs  2017 tarihlerinde ANKARA/ÇANKAYA  –Beytepe  Ortaokulun da  gerçekleştirilmiştir. Ayrıntılı bilgi için :http://planetaryum.okuldisiogrenme.com
  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Öğretim Üyelerinden Prof. Dr. Altug ARDA ve calisma gruplarindan biri tarafindan yayinlanan "Klein–Gordon equation for a charged particle in space-varying electromagnetic fields–A systematic study via the Laplace transform" baslikli calisma, Web of Science Core Collection tarafindan taranan Chinese Journal of Physics dergisi tarafindan "en cok indirilenler" listesine alinmistir", https://www.journals.elsevier.com/chinese-journal-of-physics/most-downloaded-articles
  • Okul Öncesi Eğitimi Çalıştay Serisi-1. Prof Dr. Artin Göncü tarafından 9-11 Mayıs 2017 tarihleri arasında “Erken çocukluk eğitiminde çocuk oyunlarının rolü”, sınıfta öğretmen-çocuk işbirliği”, erken çocukluk eğitiminde aile katılımı”, ve “bilimsel yazı yazma ve yayın yapma” başlıklı çalıştaylar düzenlenmiştir.

 

Fotoğraflarla Fakültemiz

3. Geleneksel İMÖ Mezunlar Günü Buluşması 06.05.2017 günü İlköğretim Matematik Öğretmenliği lisans bölümü mezunlarının katılımı ile gerçekleştirilen görseller:.

   

 

«Kampüs’teLösev» den görseller:

   
 

Hacettepe Mobil Planetaryum Beytepe  Ortaokulundan görseller:

   
   

 

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara