Eğitim Postası
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 40 - Şubat 2020 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Arslan, S., Mirici, İ.H., Öz, H. (2019). In-Service Training Needs of EFL Teachers in Non-Formal Education Settings. Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi (SEFAD), 42. 223-244.(ESCI)
  • Ölmez-Çağlar, F., Mirici, İ. H., Erten, İ. H. (2020). Measuring possible language teacher selves: A scale development study. International Online Journal of Education and Teaching (IOJET), 7(1). 327-353 (ERIC)
  • Canaran, O, Mirici, I. H. (2020). A New Model of Team Teaching for Teacher Professional Development: A Case Study of In-Service English Teachers. Education and Science. Vol 45(201): 247-271. (SSCI)

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Durnalı, M. & Akbaşlı, S. (2020). Okul Müdürü Teknolojik Liderlik Davranışının Okul Örgütü Bilgi Yönetimine Etkisi (The Impact of Technological Leadership Behaviours of School Principal on School Knowledge Management), Milli Eğitim Dergisi, 49 (225), 23-54.
  • Özdemir, M. ve Pektaş, V. (2020). Conger Kanungo Karizmatik Liderlik Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlama Çalışması. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(1), 2–18.

Kitaplar / Kitap Bölümleri

Uluslararası
  • Çelen, F. K., & Seferoğlu, S. S. (2020). Features of effective professional development practices for teachers as ICT users (Chapter 2). In M. Duman, & İ. Limon (Eds.) Enriching teaching and learning environments with contemporary technologies (Chapter 2, pp. 18-38). IGI Global, Information Science Reference (an imprint of IGI Global). Hershey PA, USA.

Ulusal
  • Özdemir, M. (2020). Eğitim örgütlerinde insan kaynakları yönetimi (2. Baskı). Ankara. Anı

Yurtiçi Etkinlik Katılımları
  • Mirici, İ. H. (2019). Creative EFL Teacher. Istanbul Kultur University Conference on “Being a Creative Teacher”.  9 December 2019, Istanbul. (Davetli Konuşmacı)
  • Prof. Dr. Nermin YAZICI - 13. Eğitimde Edebiyat Seminerleri / “Eğitimcinin Okuma Ödevi” *Afiş eklenmiştir.

Çalıştaylar / Seminerler
  • Prof. Dr. Hülya KELECİOĞLU ve Prof. Dr. Selahattin GELBAL Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 10-12 Şubat 2020 tarihleri arasında gerçekleştirilen “Dört Beceride Türkçe Dil Yeterliklerinin Belirlenmesi ve Ölçülmesi Planlama Çalıştayı”na katılmışlardır.
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile Başkent Öğretmen Atölyeleri Projesi kapsamında Doç. Dr. Pınar Özdemir Şimşek, Eğitimde Yaratıcı Drama; Doç. Dr. Meral Hakverdi, İnformal Eğitim Ortamları ve Dr. Öğretim Üyesi Burcu Akhun, Eğitimde Oyun ve Eğlenceli Etkinlikler konularında Aralık ve Ocak aylarında seminer vermişlerdir. Görseller ektedir. (ek 1)
  • İstanbul Pendik Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Pendik Vizyoner Öğretmen Akademisi-6 etkinliğinde Pendik ilçesinde görev yapan matematik öğretmenleri ile bir araya gelen Dr. Bahadır YILDIZ, “Matematik Eğitimi ve STEM” başlıklı bir çalıştay gerçekleştirmiştir. Yaklaşık 30 öğretmenin katıldığı etkinlikte STEM kavramı, geçmişi, günümüze yansımaları, matematik eğitimindeki yeri ve iyi örnekler paylaşılmıştır. (https://twitter.com/PendikMEM/status/1231110028079353856) Görseller ektedir.( ek 2)

Tamamlanmış Yüksek Lisans/Doktora Tezleri
  • Alman Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı araştırma görevlisi  Devran Demir, Prof. Dr. Şerife ÜNVER ve Prof. Dr. Götz SCHWAB danışmanlığında  Demir, D. (2020). “Was heißt x?“: Eine konversationsanalytische Untersuchung zu kontingenten Lehrerfragen im universitären deutschsprachigen L2-Unterricht (Yükseköğretim bağlamında ikinci dil olarak Almanca sınıflarındaki bağıl özellikli öğretmen sorularının konuşma çözümlemesi ile incelenmesi)  başlıklı tezini başarıyla sunarak doktor ünvanı almıştır.
  • Doç. Dr. Nihan Demirkasımoğlu danışmanlığında Bilgiç B. “Okul Müdürlerinin Liderlik Davranışlarının Öğretmenlerin Psikolojik Sermayesi İle İlişkisi” başlıklı tezini savunmuştur.
  • İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Yüksek Lisans Öğrencisi Meltem Şen,  Prof Dr. Nuray Alagözlü danışmanlığında  yürüttüğü “Pre-Service English Teachers’ Perceptions of and Perspectives On Intercultural Communıcative Competence” (Hizmet içi ve Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmenlerinin Kültürlerarası İletişimsel Yeti algıları ve görüşleri) başlıklı tezini başarı ile  savunmuştur.
  • İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Doktora Öğrencisi Ümran Üstünbaş,  Prof Dr. Nuray Alagözlü danışmanlığında  yürüttüğü “Pre-Service And In-Service English Language Teachers’ Self-Effıcacy Beliefs And Metacognitive Awareness” (Hizmet içi ve Hizmet Öncesi İngilizce Öğretmenlerinin Öz yeterlik İnançları ve Üst-bilişsel Farkındalıkları) başlıklı tezini başarı ile savunarak doktor ünvanı almıştır.
  • Prof. Dr. Şaduman KAPUSUZOĞLU danışmanlığında Yüksek Lisans öğrencisi Zeynep Tunç “Müfettiş ve Müdürlerin Ders Denetimi Uygulamalarının Çağdaş Denetim Özellikleri ve İlkeleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi” başlıklı tezini savunmuştur.

Atamalar
  • Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Başkanlığı’na öğretim üyesi Prof. Dr. Nuray Alagözlü  atanmıştır. 

Diğer Etkinlikler
  • Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 2019-2020 Akademik yılı Bahar dönemine, Eğitim Fakültesi Dekanımız  Prof. Dr. Ayhan Yılmaz, Dekan yardımcılarımız Prof.Dr. Özgür Özcan ve Doç.Dr. İrem  Onursal-Ayırır, Bölüm Başkanımız Prof.Dr. Ayten Genç ile tüm öğretim üyeleri, elemanları, araştırma görevlileri ve idari personelin katıldığı, moral, enerji ve motivasyon depoladıkları bir toplantı ile başlamışlardır.
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü İngiliz Dili Eğitimi Bölümü’nde Fulbright Programı ile gelip öğretim görevlisi olarak görev yapan Melissa Van Wege’nin, Eğitim Fakültemiz İngiliz Dili Eğitimi Bölümü  ve Öğretim Görevlisi  Özlem Khan hakkında hem bölüm tanıtımını yaptığı hem de ders ve öğretim ile ilgili olumlu görüş ifade ettiği yazısı, “English Teaching ForumDergisi”nde yayınlanmıştır. https://americanenglish.state.gov/files/ae/resource_files/etf_57_4_pg41-45.pdf


Fotoğraflarla Fakültemiz

Eğitim Konferansları kapsamında Doç. Dr. Meliha Tuzgöl Dost tarafından  EN ZORLU YOLCULUK: DUYGUSAL OLGUNLUK  başlıklı sunum 28 Şubat  2020 Perşembe günü Eğitim Fakültesi B Blok Toplantı Salonu’nda yapılmıştır.

   
 

Eğitim Fakültesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, 2019-2020 Akademik yılı Bahar dönemine coşkuyla başladı.

   


Melissa Van Wege’nin, Eğitim Fakültemiz İngiliz Dili Eğitimi Bölümü  ve  Öğretim Görevlisi  Özlem Khan hakkında hem bölüm tanıtımını yaptığı  hem de ders ve öğretim ile ilgili olumlu görüş ifade ettiği yazısı, “English Teaching Forum Dergisi”nde

   


Prof. Dr. Nermin YAZICI - 13. Eğitimde Edebiyat Seminerleri / “Eğitimcinin Okuma Ödevi”.

 
   

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Milli Eğitim Bakanlığı işbirliği ile Başkent Öğretmen Atölyeleri Projesi kapsamındaki projenin görselleri:
   
 
   


İstanbul Pendik Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından düzenlenen Pendik Vizyoner Öğretmen Akademisi-6 etkinliğinin görselleri :

   

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara