Eğitim Postası
HÜEF Eğitim Postası Logo

Eğitim Postası

Sayı: 45 - Ağustos-Eylül 2020 [PDF]

 


 

Bilimsel Çalışmalar

Uluslararası Bildiriler
  • Coşkun, M., Ördek, Ö., ve Turanlı, N. (2020). Geometrik Ölçme: Matematik Eğitimi Öğrencilerinin Alan Bilgileri, Tutumları ve Öz Değerlendirmeleri. Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi (IPCEDU-2020), 16-19 Eylül 2020.
  • İnam, B., Coşkun, M., Yebrem, S., ve Turanlı, N. (2020). 2013 ve 2018 Matematik Dersi (9 ve 10. Sınıf) Öğretim Programlarının Karşılaştırılması. Uluslararası Pegem Eğitim Kongresi (IPCEDU-2020), 16-19 Eylül 2020.
  • Karakurt,L; Alagözlü, N. (2020). Use of Collaborative Practices and Tools in the Online Learning Process. International EJER Congress. Eskişehir. 10-13 September, 2020
  • Taşin,S;  Alagözlü, N.  (2020).  Third Language Acquisition: An Investigation of Wrong Transfers from L1 and L2 to English. International EJER Congress. Eskişehir. 10-13 September, 2020
  • Taşin, S; Altay, İ.F. (2020). Authenticity of Reading Texts in 9th Grade English Textbook: An Investigation of 'Relearn' from the  Perspective of Experts and Experienced Teachers. International EJER Congress. Eskişehir. 10-13 September, 2020  
  • Uyar; G;  Alagözlü, N.   (2020). Self Efficacy Belıefs of Meskhetian Turk And Syrian Bilingual University Students in Turkish  Language : Turkish As Heritage Language vs. Second Language.  International EJER Congress. Eskişehir. 10-13 September, 2020
  • Yılmaz, İ;  Alagözlü, N.   (2020). Pre-Service And In-Service English Language Teachers’ Dialect Self-Awareness. International EJER Congress. Eskişehir. 10-13 September, 2020

Makaleler

Uluslararası Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler
  • Badem-Korkmaz, F. & Balaman, U. (2020). Third position repair for resolving troubles in understanding teacher instructions. Linguistics and Education60, 100859.(SSCI)
  • Bıçakçı, M., & Baloğlu, M. (2020). Üstün zekalılarda beklenmedik düşük başarı (BDB): Özellikler etken faktörler ve müdehale. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, Erken Görünüm.doi: 10.21565/ozelegitimdergisi.607979
  • Celen, F. K., & Seferoglu, S. S. (2020). Improving the use of ICT through online professional development platform based on metacognitive strategies. Global Journal of Information Technology: Emerging Technologies, 10(1), 45-59. DOI: 10.18844/gjit.v%vi%i.4747 [Çevrim-içi: https://un-pub.eu/ojs/index.php/gjit/article/view/4747, Erişim tarihi: 19.09.2020.]
  • Demir, Ö., & Seferoglu, S. S. (2020). The effect of determining pair programming groups according to various individual difference variables on group compatibility, flow, and coding performance. Journal of Educational Computing Research, 0(0), 1-30. DOI: https://doi.org/10.1177/0735633120949787 [Available online at: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0735633120949787, Retrieved on August 20, 2020.] [SSCI]
  • Demir, Ö., & Seferoglu, S. S. (2020). A comparison of solo and pair programming in terms of flow experience, coding quality, and coding achievement. Journal of Educational Computing Research, 0(0), 1-19. DOI: https://doi.org/10.1177/0735633120949788 [Available online at: https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0735633120949788, Retrieved on August 17, 2020.] [SSCI]
  • Demirkol-Orak, S, N. Alagozlu (2020). Integration Of Syrian Students Into Turkish Education System. International  Journal of Innovative Research and Advanced Studies (IJIRAS) Volume 7 Issue 9. Pp. 73-78
  • Kazaz, İ, Alagözlü, N. (2020). Evaluation of teaching practicum for pre-service English language teachers: A scale development study. Journal of Language and Linguistic Studies Vol 16, No 3. (ERIC)
  • Saral, D. & Ulke-Kurkcuoglu, B. (2020). Using least-to-most prompting to İncrease the frequency and diversity of pretend play in children with autism. Topics in Early Childhood Special Education, 1-17. https://doi.org/10.1177/0271121420942850 [SSCI]
  • Vuran, S., & Olçay, S. Sistematik Bir Derleme: Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Bireylerde Uygun Olan ve Olmayan Davranış Örnekleriyle Öğretim. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi, 1-25. [ESCI]

Ulusal Dizinlerde Taranan Dergilerde Yayımlanan Makaleler

Projeler
  • Olçay, S. & Saral, D. (2020). Supporting independence in self-care skills. Developing Sexual Education Model For Mentally Disabled People (DESEM). Millî Eğitim Bakanlığı – Avrupa Birliği uluslararası projesi.
  • Olçay, S. & Saral, D. (2020). Preparation of individualized education plan by considering development. Developing Sexual Education Model For Mentally Disabled People (DESEM). Millî Eğitim Bakanlığı – Avrupa Birliği uluslararası projesi.
  • TÜBİTAK 4005, Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı kapsamında desteklen “Bilişim Teknolojileri, Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimini Yenilikçi Yöntemlerle Bütünleştiriyoruz II ; adlı proje 17-22 Ağustos 2020 tarihleri arasında Manisa’da gerçekleştirilmiştir. Projede Dr. Öğr. Üyesi Bahadır YILDIZ araştırmacı olarak görev almıştır. Proje detaylarına www.interteacher.org adresinden erişilebilir. Konu ile ilgili görseller ektedir.

Diğer Bilimsel Toplantılar
  • Yürütücülüğünü Prof. Dr. Şenol Dost’un yaptığı “4005- Yenilikçi Eğitim Uygulamaları Destekleme Programı” kapsamında 119B120 numaralı “Üstün Yetenekli Öğrenciler için Matematik Öğretmenlerine Yönelik Teknoloji Odaklı Etkinlik Hazırlama Eğitimi” isimli proje 31 Ağustos-4 Eylül 2020 tarihleri arasında Başkent Öğretmenevinde başarıyla gerçekleştirilmiştir.Konu ile ilgili görseller ektedir.
  • 20 Eylül 2020'de EPDAD TAKIM BAŞKANLARI SANAL ZİYARET EĞİTİMİ yapıldı. Fakültemiz öğretim üyelerinden Prof. Dr. Ayhan Yılmaz, Prof. Dr. Emine Erdem ve Prof. Dr. Arif Altun söz konusu toplantıya katıldılar. Konu ile ilgili görsel ektedir.

Tamamlanan Yüksek Lisans ve Doktora Tezleri
  • Bıçakçı, M. (2020). Özel yetenekli olarak tanılanmış ve tanılanmamış ergenlerin kişilik özellikleri ve kültürel yönelimlerinin karşılaştırılması (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.  Danışman: Prof. Dr. Mustafa BALOĞLU

Diğer Etkinlikler
  • Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nin 2020 yılı, 35. cilt "e-Assessment: International Perspectives" temalı özel sayısı yayımlanmıştır. Özel sayıya emeği geçen konuk editörlere, konuk editör yardımcısına, eş-editörlere, mizanpaj ve yabancı dil kontrol ekibine teşekkür ediyoruz.
  • Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi 2019-2020 Öğretim Yılı Mezuniyet Töreni Eylül 2020 ayında çevrimiçi ortamda gerçekleştirildi. Uzaktan Erişimli yapılan mezuniyet töreninin video kayıtlarına http://www.egitim.hacettepe.edu.tr/belge/mezuniyet2020.pdf  adresinden erişilebilir.

 


Fotoğraflarla Fakültemiz

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi'nin 2020 yılı, 35. cilt "e-Assessment: International Perspectives" temalı özel sayısı yayımlanmıştır.

 
   

EPDAD toplantısı (EPDAD TAKIM BAŞKANLARI SANAL ZİYARET EĞİTİMİ - 20 Eylül 2020)

 
   

“Üstün Yetenekli Öğrenciler için Matematik Öğretmenlerine Yönelik Teknoloji Odaklı Etkinlik Hazırlama Eğitimi” nin görselleri:

   
   

Bilişim Teknolojileri, Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimini Yenilikçi Yöntemlerle Bütünleştiriyoruz II adlı projenin görselleri :.

   
   

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bülteni
06800 Beytepe Ankara